דלג לתוכן
הסבר לממצאים במיפוי עצמות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/04/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

רעייתי עברה מיפוי עצמות והיא קיבלה את התשובה הבאה: קיימת קליטה מוגברת בטרוכנטר גדול של פמור ימין (בורסיטיס?) בכתף שמאל, קליטה מעט מוגברת בחוליה L2 בגופי חוליות S1 ו L5 ואי-סדירות בקליטה בעמוד השדרה כולו. שאר השלד תקין. סיכום: הקליטה המוגברת ככל הנראה על רקע שינויים ניווניים או דלקתיים. אציין שאשתי סובלת מכאבים חזקים ברגל ימין. יואיל הרופא ויסביר לנו את הממצאים.

תשובה:
בדיקת מיפוי העצמות היא בדיקה המשמשת באבחון מצבים שונים במערכת השלד, ובכללם שינויים ניווניים, דלקתיים או תהליכים גידוליים. מגוון הממצאים המתוארים וריבוי האיברים המעורבים עשויים לכוון לקיום מספר מצבים דלקתיים או אחרים המתקיימים במקביל. יתכן, אפוא, שאין כל קשר בין הממצאים שתוארו. אזור הטרוכנטר הגדול הוא אזור בצידי מפרק הירך, כלומר מתחת למותן. קליטה מוגברת באזור עלולה לנבוע מחבלה, מזיהום, מדלקת או מסיבות אחרות. על מנת לקשור בין תוצאות המיפוי לבין הבעיות שתיארת נחוצות בדיקת רופא ובדיקות עזר נוספות על פי הצורך. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר יואב אברהמי
ד"ר יואב אברהמי כירורגיה פלסטית
רופא בכיר במחלקה לכירורגיה פלסטית בביה"ח קפלן. בעל ניסיון רב בתחום.
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו