דלג לתוכן
דלקת לאחר טיפול שורש
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/05/2006
1 דקות קריאה
שאלה:

לפני כשבועיים החלו לי כאבים חזקים בשן תחתונה שיש בה טיפול שורש וכתר. ניגשתי לרופא, הוא צילם ואמר שיש דלקת חמורה. נתן לי אדויל ואנטיביוטיקה. לאחר יומיים הכאב נעלם. בצילום נמצא שטיפול השורש שישנו בוצע כיאות, אבל למרות זאת אין מנוס מלהסיר את הכתר ולבצע חידוש טיפול שורש. הרופא אמר שגם חידוש טיפול השורש לא בהכרח ימנע את הופעת הדלקת בשנית. אני כבר שבועיים אחרי ואין לי כאבים וחשבתי אולי להניח לעניין ולראות אולי הדלקת לא תשוב. שיתפתי את הרופא בלבטיי והוא הסתייג וטען כי חייבים לבצע הסרת הכתר וטיפול מחודש של השורש, כיוון שהדלקת איכשהוא עדיין שם גם אם לא כואב, והיא עלולה לפגוע בעצם. שאלתי: מה צריך לעשות במקרה כזה?

תשובה:
לשאלתך אין תשובה חד- משמעית, וההחלטה על דרך הטיפול מורכבת מהרבה גורמים עליהם מסתמך הרופא. ראשית, במידה וישנה דלקת צריך לטפל בהקדם ללא קשר לקיומו של כאב. ישנם מספר נתונים שיש לשקול: האם הכתר תקין, האם טיפול השורש נראה תקין בצילום הרנטגן, מה המצב הפריודונטלי ( מצב העצם והחניכיים מסביב לשן), מהן אפשרויות השיקום לאחר מכן וסיכויי ההצלחה בחידוש הטיפול. במידה וכל הפרמטרים תקינים וישנה בעיה ממוקדת בחוד השורש, ניתן לשקול ביצוע ניתוח אפיסקטומי (APICOECTOMY) ובכך להימנע מחידוש הטיפול והסיכונים הכרוכים בו. בהצלחה , ד"ר מיכאל אבא - רופא שיניים
רופאים בתחום
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
ד"ר משה רויבורט
ד"ר משה רויבורט יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 3 חוות דעת )
"ד"ר רויבורט רופא בחסד, רגיש ומקצועי! זמין לכל שאלה,מסביר הכל כנדרש,ומבין לגמרי בתחום."
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו