דלג לתוכן
טיפול בכאבי בטן ללא בדיקות מיוחדות
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/05/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

בתי החיילת מתלוננת על כאבים בבטן שנמשכים כבר תקופה ארוכה. יש לי חשש שהיא סובלת מסוג של כיב. רופא היחידה נתן לה כדורים לאולקוס רק על סמך השיחה ביניהם, דבר שנראה לי חסר אחריות מצידו. באתר שלכם מצוין שצריך לקחת כדורים במשך שבוע, בעוד היא קיבלה את הכדורים לשבועיים. למי עלי לפנות היום כדי לקבל ייעוץ מעמיק שלא דרך הצבא? איזה סוג רופא יכול לעשות את הבדיקות המקיפות לאבחון?

תשובה:
בשאלתך אינך מציינת מהם הסימפטומים מהם סובלת בתך. כמו כן, לא ציינת מהו הטיפול אותו קיבלה ואם הוא עזר לסימפטומים. חשוב להבין שישנן מחלות וישנם מצבים בהם בהחלט ניתן להגיע לאבחנה רק משיחה ובדיקה גופנית של המטופל. כשחושבים על הרפואה של היום חושבים על ציוד ובדיקות מתוחכמים, אך לא תמיד חייבים לבצע המון בדיקות דם, צילומים ובדיקות חודרניות על מנת להגיע לאבחנה. לעיתים הדרך להגיע לאבחנה היא דרך ניסיונות טיפוליים. כאשר חושדים במידה מספקת בקיומה של מחלה מסויימת, שהטיפול בה אינו מסוכן או בעל תופעות לוואי רבות או קשות, בהחלט ניתן לתת את הטיפול ולבדוק את התגובה. דוגמה טובה לכך היא סימפטומים כגון כאבי בטן עליונה, צרבת ותחושת תפיחות בטנית באנשים צעירים. במקרים אלה ניתן לנסות טיפול בנוגדי חומצה או בתרופות המקטינות את הפרשת החומצה בקיבה, ולראות את התגובה. כדי לאבחן כיב פפטי (אולקוס), אכן עושים בדיקות יותר מעמיקות, אך לעיתים התגובה לטיפול שניתן משיגה את האבחנה גם ללא הבדיקות המקיפות והחודרניות. רפואה שלמה ד"ר אמיר בר-שי - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
ד"ר מירב שגב
ד"ר מירב שגב יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד"ר שגב רופאה מקצועית, נעימה, רגישה ואדיבה, רואה את טובת המטופלת וקשובה לה. היא הרבה מעבר לגניקולוגית, היא אשה מדהימה! אני מטופלת שלה כבר מספר שנים, לאחרונה ליוותה אותי בהריון מאתגר ותמכה בי לאורכו. היא נתנה מענה לכל שאלה שלי תוך כדי טיפול מקצועי, יסודי ומסור ואני ממליצה עליה בחום!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו