דלג לתוכן
תרופות לטיפול בחומציות בקיבה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/07/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

אני מקבלת אלטרוקסין כ-10 שנים. לפני ארבע שנים אובחן אצלי הליקובקטר פילורי. הבדיקה נערכה בשל דימום מן המעיים. הסיבה לדימום היתה נטילת אספירין. קיבלתי טיפול משולש רגיל, אלא שהקלרין הוחלף בתרופה אחרת, מחשש לרגישות. לא חזרתי על תבחין הנשיפה כי נאמר לי שאין בכך צורך, ולא ברור לי אם החיידק הוכחד. לפני שנתיים נתקפתי שיעול קשה, ולאחר סדרת בדיקות אובחנה אצלי דלקת בוושט. קיבלתי לוסק במינון גבוה, ולא היו בעיות מיוחדות. עתה אני נתקפת לעיתים בשיעול וסובלת מגזים. ביקשתי בדיקה חוזרת למציאות החיידק, ומשום מה לא נעניתי, אלא נשלחתי לצילום חזה, וניתן לי מרשם של לנטון. קופת חולים כללית לא מספקת עתה לוסק. התרופה גרמה לכאבי בטן קשים, ולאחר שבוע הפסקתי ליטול אותה. הכאבים עדיין לא נרגעו, 5 ימים לאחר ההפסקה. בדף על התרופה נאמר שהתרופה נוגדת חומציות, אך בדף של תופעות הלוואי כתוב שהתרופה דווקא מעלה את רמת החומציות. מה אם כן עושה התרופה, ומהו ההבדל בין שתי התרופות?

תשובה:
לנטון ולוסק הן שתי תרופות דומות. הן מאותה משפחה של חוסמי משאבות מימן (Proton Pump Inhibitors). שתיהן מפחיתות את החומציות בקיבה. אני מצרפת קישורים לדפי המידע על שתי התרופות בפורטל אינפומד. http://www.infomed.co.il/drug1.asp?dID=136
רופאים בתחום
פרופ' פרנסיס סרור
פרופ' פרנסיס סרור כירורגיה
5.0
( 5 חוות דעת )
"פרופ׳ סרור דאג להסביר לנו על המצב של הילד שלנו, ענה על כל השאלות וחששות שלנו. הוא התייחס לילד בגובה העיניים, היה נעים ומקצועי ביותר. יצאנו מהייעוץ כשכל השאלות שלנו נענו ומרוצים מאוד. בהחלט נמליץ עליו!"
ד"ר יונתן קוגן
ד"ר יונתן קוגן קרדיולוגיה
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, אסותא אשדוד, קרדיולוג מומחה במחלות לב והתמחות בהפרעות קצב
ד"ר מנחם דויטש
ד"ר מנחם דויטש רפואת שיניים
5.0
( 7 חוות דעת )
"מצויינת"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו