דלג לתוכן
תופעות לוואי של גלולות למניעת הריון מסוג פמינט
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/08/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 18. לפני שבוע התחלתי בנטילת הגלולות פמינט, וכבר יומיים או שלושה אני סובלת מכאבי ראש. האם זו תופעה חולפת? חשוב לציין שלא סבלתי ממיגרנות לפני כן. האם זו דרכו של הגוף להסתגל לגלולות למניעת הריון?

תשובה:
גלולות מסוג פמינט שייכות לגלולות "מהדור החדש": הן מכילות מינון נמוך יחסית של הורמונים, ולכן השימוש בהן אמור להיות ללא תופעות הלוואי הכרוכות בנטילת הורמונים (גודש בשדיים, בחילות ועוד). עם זאת, אחת מתופעות הלוואי שעשויות להופיע בעת נטילת גלולות אלו היא דימומים בין-מחזוריים. בחודש הראשון עלולים להופיע גם כאבי ראש, כאבי בטן ובחילות. לרוב, אחרי שרמות ההורמונים מתאזנות, התופעות חולפות. אם כאבי הראש לא חולפים לאחר חודש-חודשיים של שימוש בגלולות אלה, אמליץ לך לפנות לגינקולוג על מנת להתייעץ לגבי החלפתן לגלולות למניעת הריון מסוג אחר. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר דיאנה גולדין
ד"ר דיאנה גולדין רפואה פיזיקלית ושיקום
5.0
( 9 חוות דעת )
"דר׳ דיאנה גולדין נהדרת!! היא הצילה אותי, הייתי אחרי תאונה עם עבר של ניתוח עמד׳ש צווארי. הרגשתי הקלה משמעותית אחרי תקופה ארוכה של כאב קיצוני היא עזרה לי מאוד מאוד בדיקור יבש. יש לדר׳ גולדין יש יד קלה, נשמה גדולה ורצון עצום לסייע ולהסביר בסבלנות כל דבר על מנת להרגיע. תודה לך מכל הלב"
פרופ' מיכל קרמר
פרופ' מיכל קרמר עיניים
מנהלת שרות אוביאיטיס, כולל מרפאת אוביאיטיס ילדים בשניידר, מחלקת עיניים, מרכז רפואי רבין
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו