דלג לתוכן
הסדרת המחזור באמצעים הורמונליים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/09/2007
1 דקות קריאה
שאלה:

התחלתי לקחת גלולות למניעת הריון מסוג יסמין לאחר הפסקה של שנה, אחרי שלקחתי גלולות ברציפות במשך במשך 4 שנים. התחלתי לקחת את החבילה עם תחילת המחזור, היה לי מחזור במשך שבוע ודימום קל במשך שבוע נוסף. אני מתחתנת עוד חודשיים ולכן אני רוצה לסדר את המחזור. לכן המשכתי שבוע נוסף כי מועד המחזור הצפוי יצא, לפי החישוב שלי, בדיוק בחתונה. אחרי כמה ימים של החבילה בשבוע הנוסף הופיע דימום קל. מה לעשות? עכשו אני עדיין לוקחת את הגלולות למרות הדימום, ואני צריכה להפסיק בעוד 4 ימים. האם כשאפסיק בעוד 4 ימים אקבל מחזור? מה לעשות אם זה לא הסתדר? אני מפחדת שזה לא יסתדר לפני החתונה.

תשובה:
קודם כל מזל טוב! התופעה שאת מתארת היא תופעה מוכרת ונפוצה. לא תמיד ניתן לדחות את המחזור על ידי נטילה רצופה של הגלולות, וייתכנו דימומים קלים במהלך החודש במקביל לנטילת הגלולות. אני ממליצה לך להמשיך עוד ארבעה ימים, ואז סביר להניח שתקבלי את הדימום הווסתי ושהמערכת תתאזן. אם תתקרבי למועד החתונה ועדיין תסבלי מדימומים קלים, יש לך שתי אפשרויות. לפנות לרופא המטפל כדי שירשום לך הורמונים בנוסף לגלולות או במקומן, על מנת להשיג את התוצאה הרצויה. ביהדות קיימת גם "חופת נידה", כלומר, את יכולה להתחתן ולהיות במחזור, וחוץ ממך (ומן הרב) אף אחד לא ידע על מצבך. לשם כך תוכלי להוועץ ברבניות שעורכות הדרכת כלות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 5 חוות דעת )
"טיפול מרגיע ,סובלני ומקצועי"
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו