דלג לתוכן
בדיקות לגילוי הליקובקטר בהריון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

האם יש סכנה בביצוע בדיקת נשיפה לגילוי החיידק הליקובקטר בעת ההריון? האם יש אפשרות לבצע בדיקה אחרת שאין בה סיכון? אם נמצא כי יש דלקת, האם מומלץ לקחת את הטיפול התרופתי הקונבנציונלי בהריון, או לסבול בשקט עד הלידה, ורק לאחר הלידה לקחת את התרופות? האם הימנעות ממזונות מסויימים יכולה להקל על הסימפטומים?

תשובה:
בדיקת נשיפה לגילוי הליקובקטר פילורי כוללת נטילת כדור המכיל פחמן רדיואקטיבי, שהשפעתו על עוברים לא נבדקה בבני אדם. כמות החומר מזערית, אבל ההמלצה היא לבצע בדיקה זו רק אם אין ברירה. ישנן בדיקות נוספות לגילוי החיידק: בדיקת דם לגילוי נוגדנים, בדיקת צואה לגילוי אנטיגן, ובדיקת אנדוסקופיה. ניתן לקחת טיפול ארדיקציה (שילוב של אנטיביוטיקה ותרופה נוגדת חומצה) בעת הריון, אך שוב, יש לשקול את חומרת המצב, ולהחליט בהתאם. אם את סובלת מאולקוס (כיב קיבה), הימנעות מאוכל חריף ומטוגן וממשקאות חומציים יכולה להקל על סבלך. כמו כן, רצוי לאכול ארוחות קטנות יותר ולא לאכול לפני השינה. אכילת סיבים עשויה לעזור. בדפים הבאים באתר תמצאי מידע נוסף: http://www.infomed.co.il/questions/q_021308_4.asp
רופאים בתחום
ד"ר חורחה פפר
ד"ר חורחה פפר גסטרואנטרולוגיה
מומחה בגסטרואנטרולוגיה וברפואה פנימית.
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו