דלג לתוכן
מהי פולינוירופתיה ומהם הגורמים לה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/09/2008
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בן 60. זה 10 שנים אני סובל מחוסר תחושה ברגליים. תחושה זו החלה ב"עקצוץ" קל באצבע אחת והתפשטה כעת עד לברכיים. הרופאים טוענים שמדובר במחלה כרונית שאין איך לטפל בה, והאבחנה המצויינת בהפניה לנוירולוג היא polyneuropathy legs sensory. איני מקבל תשובה לשאלה החשובה מכל: מה קורה כשעוברות השנים? האם אתמודד עם נכות שתרתק אותי לכסא גלגלים?

תשובה:
אינני יודעת מהן מחלות הרקע שלך ומהו מצבך הבריאותי הכללי, ועל כן יהיה קשה לתת לך תשובה מדוייקת. השם polyneuropathy legs sensory שציינת איננו שם של מחלה, אלא של תופעה של חוסר תחושה באזור הרגליים כתוצאה מפגיעה בעצבים האחראים על תחושה. לרוב נגרמת הבעיה כתוצאה ממחלות כמו סוכרת, שפוגעות בעצבים אלה. לא מדובר כאן בפגיעה בעצבים האחראים על התנועה, ולכן לא אמורה להיות הידרדרות עד כדי שיתוק. לא כל כך הבנתי אם אבחנו את הסיבה לתופעה זו: אם זו תוצאה של סוכרת (במקרה כזה יש לאזנה בדחיפות), של מחלה נוירולוגית הפוגעת במערכת העצבים, או של משהו אחר. אני מציעה לחזור לרופא הנוירולוג לקבלת הסבר מפורט יותר. בהצלחה ד"ר נעמה זנזורי - אינפומד
רופאים בתחום
ד"ר אריאל יודלב
ד"ר אריאל יודלב רפואת שיניים
5.0
( 16 חוות דעת )
"He is an excellent and very professional dentist.I have no hesitation recommending him for all issues concerning teeth. Dr.Janette Segal"
ד"ר מיכאל ינקו
ד"ר מיכאל ינקו פסיכיאטריה
4.8
( 78 חוות דעת )
"דר" מיכאל ינקו רופא מקצועי , קשוב , אכפתי , בעל אוזן קשבת ממליצה מאוד"
ד"ר ריטה ברון
ד"ר ריטה ברון גסטרואנטרולוגיה
מנהלת שירות נוירוגסטרואנטרולוגיה במכון הגסטרואנטרולוגי בקריה רפואית רמב''ם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו