דלג לתוכן
ציסטה שחלתית וסמן CA-125 חיובי
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/09/2009
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 28. לפני כשנה וחצי עשיתי בדיקת CA-125, התוצאה היתה 34.7. עשיתי את הבדיקה בעקבות כאבים חזקים בזמן המחזור, בעיקר באגן. הרופא אמר לי להפסיק לקחת גלולות למניעת הריון, ולאחר שהפסקתי פסקו גם הכאבים. לפני כשבוע הגעתי לרופא לבדיקה שגרתית והוא אמר לי שיש לי ציסטה בגודל 36x34 מ"מ ברחם באזור השמאלי. עשיתי עשיתי שוב בדיקה של CA-125 והתוצאה היתה 52.2. אין לי כלל כאבי מחזור, המחזור סדיר, ולא הרגשתי שום דבר חריג. כיצד יתכן שדווקא הגלולות גרמו לי לכאבים? האם יתכן שיש לי אנדומטריוזיס ללא כאבים? האם יתכן שזה סרטני? בסיכום הביקור כתב הרופא "ככל הנראה ציסט, דוגלס ללא נוזל".

תשובה:
אחת מתופעות הלוואי של גלולות למניעת הריון (לא ציינת איזה סוג נטלת) היא כאבי בטן. ייתכן כי הסוג שניתן לך לא התאים לך. לא ניתן לומר על סמך המידע בשאלתך אם את סובלת מאנדומטריוזיס. על מנת לאבחן זאת יש לעבור בדיקת אולטרסאונד וביופסיה. ציסטה בשחלה היא ממצא נפוץ, בעיקר בגיל הפוריות, ובמקרה שלך היא יחסית קטנה. בדיקת הסמן CA-125 נעשית כבדיקה שגרתית כאשר יש ממצא לא תקין כלשהו באגן, אך תוצאה חיובית לא בהכרח מעידה על גידול סרטני. סמן CA-125 חיובי בעיקר בנשים עם סרטן השחלות, אבל יכול להיות חיובי גם בנשים שאין להן כלל גידול ממאיר. הרגישות והסגוליות של בדיקה זו נמוכות, ועל כן התפקיד העיקרי של הבדיקה כיום הוא מעקב אחר הצלחת הטיפול בנשים עם סרטן השחלות. אין צורך לחשוב על הגרוע מכל. הישארי במעקב גינקולוגי. בברכה, ד"ר קרן גלרון - אינפומד
רופאים בתחום
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
פרופ' דוד ורסנו
פרופ' דוד ורסנו עיניים
מנתח קטרקט ,מנהל את היחידה לקרנית ומנהל המקטע הקדמי במחלקת העיניים, מרכז הרפואי תל אביב (איכילוב).
ד"ר ואלרי דונצ'יק
ד"ר ואלרי דונצ'יק כירורגיה
מומחה כרורגיה כלי דם
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו