דלג לתוכן
כאבי ברכיים אחרי מאמץ ספורטיבי באימון לטריאתלון
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 12/10/2006
2 דקות קריאה
שאלה:

אני מתאמנת בטריאתלון. לפני כמה שבועות התחלתי להעלות את העומס באימוני ריצה (40 קמ' בשבוע) אך בהדרגה, ופתאום הברך הימנית שלי התחילה לכאוב כאשר היא התקפלה בהליכה, שחייה רכיבה וכו'. מרחתי וולטרן וחבשתי אותה, הכאב עבר לאחר 3 ימים וחזרתי להתאמן כרגיל. מאז הייתה לי פגרה בטריאתלון וכעת חזרתי לאימונים סדירים- די קלים - שנועדו להחזיר לכושר לאחר פגרה. פתאום, לפני 4 ימים לאחר רכיבה, שוב כאבה לי הברך. מרחתי בן-גיי, וולטרן, חבשתי את הברך, אפילו שמתי קרח מידי כמה שעות וכלום לא עוזר ! ממש קשה לי ללכת. מה לעשות? והאם אלו תופעות המעידות על דלקת? חשוב לי לציין שלפני כן לא נפלתי או נחבלתי בברך בצורה זו או אחרת.

תשובה:
מאחר ואין לי ניסיון בטיפול בספורטאים מקצועיים ברמתך, אני מסייג תשובתי בחובה להתייעץ עם רופא ספורט ופיזיותרפיסט בעלי ניסיון בתחום זה. אם זאת, סיפורך מתאים לכאב הנובע מאזור פיקת הברך: 1. גיל צעיר מתאים לכאבים כאלה 2. הכאב בכיפוף שעובר עם מנוחה. נקודות חשובות שעלייך לשים אליהן לב : א. הברך הינה מפרק המיוצב על ידי שרירים רבים שחייבים להיות חזקים ומתוזמנים ביכולת לתת יציבות לפיקה ולשאר עצמות הברך בזמן פעילות. על מנת להשיג זאת, חובה לבנות מסת שרירים חזקה סביב האגן, הירך והברך . את זה משיגים בעבודה מבוקרת בחדר כושר (וזו המלצה לכל אדם העוסק בספורט אינטנסיבי כמוך). בנוסף יש לתרגל נושאים כמו תזמון השליטה השרירית הדינאמית. לכן מערך האימון חייב לכלול תוכנית חיזוק ש"מ סביב האימון האירובי ואין להסתפק בעבודה אירובית בלבד. ב. חובה לקבל הנחיה לתזונה מתאימה מכיוון שאת בגיל של גדילה מואצת מחד, אך דורשת מגופך מאמץ רב מאידך, וחשוב לוודא שאין חוסר כלשהו בתחום התזונתי. ג. ספורטאים המבקשים להיכנס לתחום הטריאתלון בצורה טובה ועם הכנה של מערכות הגוף לאתגר מוצאים פתרון נהדר בקבוצות המתכוננות יחד עם ליווי מקצועי. טריאתלון דורש אימון והכנה מקצועית - חפשי באינטרנט מידע על קבוצה . לרוב בעיות ברכיים בצעירות ניתנות לפתרון מהיר ואינן משאירות שום הגבלה תפקודית לסיכום: חובה לגשת להערכה מלאה אצל מומחה מתחום הספורט וכן לפיזיותרפיה . חובה לקבל אימון מקצועי שכולל אימון כוח ואימון אירובי. ייעוץ תזונתי חשוב גם כן. רפואה שלמה ירון טילינגר, פיזיותרפיסט מוסמך מכבי שירותי בריאות
רופאים בתחום
פרופ' בנימין וולוביץ
פרופ' בנימין וולוביץ ילדים
5.0
( 12 חוות דעת )
"שמענו רבות על שיטת הטיפול הייחודית שלו והיינו חייבים לקבל אותה, הפרופ׳ איש נעים וסבלני והסביר באריכות על כל שלב ושלב בתוכנית, ניכרת מדבריו מקצועיות רבה וניסיון עשיר בנושא האסתמה של ילדים"
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
ד"ר שרון דמול אליעז
ד"ר שרון דמול אליעז אנדוקרינולוגיה ילדים
5.0
( 15 חוות דעת )
"אחרי הרבה ביקורות טובות שקיבלתי מחברות שלי על ד"ר דימול הגעתי אליה עם הבת שלי, והבנתי במה מדובר ... מקצועית, יסודית, לא מפספסת אף בדיקה, מסבירה כל פרט בתהליך וזמינה לכל שאלה.. הבת שלי ממש הרגישה בנוח איתה לדבר ולשתף בתהליך .. לא מובן מאליו"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו