דלג לתוכן
גלולות למניעת הריון ואנטיביוטיקה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 13/12/2009 תאריך עדכון: 20/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני נוטלת גלולות פמינט למניעת הריון. עקב דלק גרון אני נוטלת גם את האנטיביוטיקה רפאפן. רק לאחר מגע מיני (אתמול) שמעתי שיש לאנטיביוטיקה השפעה על יעילות הגלולות למניעת הרין. האם לקחת פוסטינור? איך ממשיכים אחר כך לקחת גלולות?

תשובה:
נטילת אנטיביוטיקה עלולה להוריד את יעילות הגלולות למניעת הריון (בעיקר ממשפחת הטטרציקלינים וכן פניצילין, ריפמפיצין), ולכן מומלץ בזמן נטילת האנטיביוטיקה להשתמש באמצעי מניעה נוסף. במקרה שלך לא נראה כי יש צורך לקחת פוסטינור. הקפידי להשתמש בעוד אמצעי מניעה עד לסיום השימוש באנטיביוטיקה. אפשרות אחרת היא להפסיק עם הגלולות בזמן נטילת אנטיביוטיקה ולחזור ליטול אותן עם היום הראשון של הווסת הבאה. כל טוב, ד"ר קרן גלרון - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
ד"ר צבי חי ברנע
ד"ר צבי חי ברנע נפרולוגיה
מומחה בנפרולוגיה, רופא בכיר מחלקה נפרולוגית בית חולים וולפסון
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו