דלג לתוכן
שמירה על המשקל כשפעילות גופנית אסורה
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 14/12/2009 תאריך עדכון: 21/05/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בת 20. עברתי ניתוח הגדלת חזה. אני מתאמנת 3 פעמים בשבוע בסטודיו לעיצוב חיטוב (שיעור מדרגה, אירובי). מאחר שעברתי ניתוח, אסור לי לעשות ספורט במשך חודש. האם זה יגרום לי להשמין אם אמשיך לאכול כרגיל רק בלי לעשות ספורט במשך חודש?

תשובה:
משקל גופנו נקבע על ידי המאזן האנרגטי שאנו יוצרים. המאזן האנרגטי הוא כמות האנרגיה (הנמדדת בקלוריות) שאנו מכניסים לגופנו באמצעות אוכל ושתייה לעומת לכמות האנרגיה שאנו מוציאים ("שורפים") בזמן מנוחה ובפעילות גופנית. כאשר המאזן האנרגטי שלילי אנו מוציאים יותר אנרגיה מהאנרגיה שאנו מכניסים, וזה מה שקורה בתהליך הרזיה. מאזן אנרגטי חיובי הוא מצב שבו אנו מכניסים יותר אנרגיה מהאנרגיה שאנו מוציאים, וזה מה שקורה בתהליך של השמנה. אם עד עכשיו שמרת על משקל קבוע באמצעות הוצאה אנרגטית שהשתוותה להכנסה האנרגטית, בתקופה הקרובה המאזן עלול להיות מופר מאחר שלא תוכלי לעסוק בפעילות הגופנית שאליה את רגילה. על-מנת לא לעלות במשקל בתקופה זו, עלייך לצמצם מעט את כמות המזון שאת צורכת, ולחזור לפעילויות שאותן הרופא כן מאשר, אולי הליכה מתונה. בהצלחה! נטע מלחי -דיאטנית קלינית דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר שאדי סעדיה
ד"ר שאדי סעדיה אורתופדיה
רופא בכיר, יחידת ברך וארטרוסקופיות, בי"ח רמב"ם
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
ד"ר פבל ווסקובויניק
ד"ר פבל ווסקובויניק רפואת שיניים
5.0
( 4 חוות דעת )
"הגעתי מרוסקת עם שיניים רקובות....ולאחר סקרים הוא היחיד שנתן לי מענה סבלנות ויחס חם. וכן גם התגמש במחיר.וכמובן שיש לו סייעת שתמכה בי המון וזה מה שחשוב"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו