דלג לתוכן
היכן מבצעים גרידה ומהם הסיבוכים האפשריים ?
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/12/2006 תאריך עדכון: 18/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

אני בשבוע 9 להריון. בבדיקה אצל רופא נשים נתגלה שאין דופק לעובר. נשלחתי למיון ושם נקבע אותו דבר. נקבע לי תור לגרידה לעוד שבוע. יש לי מספר שאלות: האם גרידה מתבצעת רק בבתי חולים ציבוריים או שאפשר לבצעה בבי"ח פרטי או ע"י רופא הנשים שלי? בבי"ח בד"כ יש סט

תשובה:
גרידה נעשית בד"כ בבית חולים, ציבורי או פרטי, הואיל ובמהלך הפרוצדורה נוכח גם מרדים שאחראי על ההרדמה של המטופלת. ברוב המקרים ההרדמה היא כמעט מלאה לזמן קצר, ללא צורך בהנשמה. שנית, חשוב שיהיה במקום חדר ניתוח זמין לכל סיבוך נדיר שיהיה. על מנת לדעת מי מבצע את הגרידה עלייך לשאול בבית החולים בו את אמורה לבצעה, או את הגינקולוג שלך. אני כמעט בטוח שניתן לבצע את הפרוצדורה באופן פרטי, עלייך רק לשאול ולברר. את הגרידה מבצעים בד"כ גינקולוגים, שבבית חולים ציבורי מדובר לפעמים במתמחים בגינקולוגיה. המתמחים הם בד"כ עם ניסיון רב, שהרי מדובר בפרוצדורה מאד מאד שכיחה, שמבוצעת בכל יום מספר רב של פעמים. אין ספק שלגינקולוג מומחה ניסיון רב יותר בביצוע גרידה, מעצם העובדה שהוא זמן רב יותר במקצוע. סטאג'רים בד"כ לא מבצעים גרידות. לגבי הסיבוכים של גרידה - ביצוע גרידה מעמיד את האישה בסיכון להיווצרות צלקות ברירית הרחם, דבר שעלול לפגוע בפוריות האישה. עובדה זו אינה מונעת מנשים רבות שעברו גרידות רבות להביא לעולם ילדים רבים ובריאים, אולם אין ספק שבהשוואה לנשים שלא עברו גרידה, צלקות רחמיות יותר שכיחות. סיבוך זה הוא הסיבוך העיקרי, אך הוא אינו שכיח. אין דרך לוודא הופעת סיבוך זה אלא אם כן קיים קושי בכניסה להריון, ומבוצע צילום רחם שמדגים את ההצטלקויות. כאמור, חשוב לזכור שסיבוך זה נדיר למדי.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
אורתוטיסט שמואל להב
אורתוטיסט שמואל להב אורתופדיה
אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום
ד"ר ראניה אלח'טיב פאהום כירורגיה פלסטית
מנהלת המחלקה לכירורגיה פלסטית ומשחזרת בבית החולים בני ציון, חיפה
ד"ר ורד ליבנה
ד"ר ורד ליבנה נוירולוגיה
5.0
( 7 חוות דעת )
"לדר' ליבנה הגענו בהמלצת רופא המשפחה לאחר שהיה בהרצאה של דר' ליבנה לרופאים בקהילה. הרופאה הקדישה לי ולביתי (בת 18) את כל הזמן הנחוץ (כמעט שעה), בדקה את כל המסמכים שהבאנו עוד בזמן הביקור, הפנתה את ביתי לעוד בדיקה נוספת - מבחן MOXO (לא כלול בסל) ונתנה לנו את המייל הפרטי שנשלח לה את תוצאות הבדיקה בשביל שתפענח אותה. עוד אציין שבהמשך גם קיבלנו הקלות למבחן הפסיכומטרי. אני רוצה להודות לדר' ליבנה וממליץ עליה בחום."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו