דלג לתוכן
פגיעה ברקמה רכה בעקבות שבר
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 19/12/2005 תאריך עדכון: 19/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

בחור בן 22 עבר תאונת דרכים ונמצא שבר ב tibial plataeu type 6 (ע"פ Schatzker). האם תיתכן פגיעה נלווית של רקמה רכה? אם כן, מהי ההשלכה הטיפולית / הסיבוכים?

תשובה:
כמובן שתיתכן פגיעה ברקמה רכה. ראשית, תיתכן פגיעה במקומות שאינם השבר מעצם החבלה הישירה בתאונה, ויש לשלול נזקים אחרים ולטפל בהם בהתאם. הכוונה למפרקים סמוכים וכן חבלות לשרירים, עצבים וכו'. גם במקום השבר תיתכן פגיעה הנובעת מהחבלה במקום השבר וכן מתנועת העצם השבורה בחלל השוק לאחר המכה . ה tibial plataeu הוא האספקט העליון של עצם הטיביה ובו נמצא המשטח המפרקי של הטיביה עם עצם הפמור. שם נמצאים גם המניסקוסים ורצועות רבות. כמובן ששבר המערב מבנים של רקמה רכה ושבר המערב משטחים מפרקיים דורש זמן החלמה ארוך יותר. . כמו כן, בהתאם לחומרת השבר, ייתכן שימוש במקבעים ספציפיים מעבר לגבס כגון פלטה / מסמר תוך-לשדי / קיבוע חיצוני. כמובן שההחלטה בתיאום עם הרופא ובהתאם לממצאים ההדמייתיים . לאחר תקופת ההחלמה של השבר תתחיל שיקום פיזיותרפי להשבת יכולות התפקוד לקדמותן - הליכה, ריצה, טווחים כוח ושיווי משקל. מצורף קישור להסבר מפורט על שברי טיביה- http://www.physioroom.com/injuries/leg/tibia_fibula_fracture_full.php

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר משה מלכין
ד"ר משה מלכין עיניים
מנתח עיניים בכיר ב"אסותא" ת"א
ד"ר גיל באר
ד"ר גיל באר ילדים
5.0
( 3 חוות דעת )
"זמינות מלאה לתורים בטווחי זמן קצרים, ד״ר גיל באר היה נעים ונוח, הסביר לעומק מה הוא בודק ובדק דברים נוספים מעבר לנושא לשמו הגעתי, נתן חוות דעת ברורה ומקצועית ובעיקר השרה תחושה טובה ורגועה"
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו