דלג לתוכן
נזקים מגלולות למניעת הריון ? רופא נשים המליץ לי על גלולות למניעת הריון כ
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 01/01/0001 תאריך עדכון: 22/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

נזקים מגלולות למניעת הריון ? רופא נשים המליץ לי על גלולות למניעת הריון כפיתרון לווסת לא סדיר. אולם, שמעתי רבות על הנזקים שנגרמים על ידי גלולות מכל הסוגים. האם כדאי למי שלא חוששת מהריון לא רצוי להשתמש בהן ? מה מידת הנזק לעומת התועלת?

תשובה:
גלולות למניעת הריון הן למעשה הורמונים טבעיים המחקים הריון. הגלולה המשולבת למניעת הריון מכילה את שני הורמוני המין הנשיים, אסטרוגן ופרוגסטרון, בצורתם הסינתטית. פעולתה העיקרית היא מניעת ביוץ. הגלולה גורמת גם לעיבוי ההפרשות בצוואר הרחם ולירידה ביכולת רירית הרחם לקלוט ביצית מופרית. מלבד מניעת הריון עשויה הגלולה להפחית את שיעור ההפרעות הקשורות לווסת, כמו דמם וסתי מוגבר, חוסר דם, כאבי מחזור, מחזור לא סדיר וכאב ביוץ. יש הסבורים כי הגלולה עשויה להגן גם מפני בעיות בריאות אחרות ולמנוע סרטן של השחלות והרחם. מצד שני השימוש בגלולה המשולבת מעלה במעט מאוד את הסיכון לבעיות בריאות אחרות כמו מחלות כבד שבץ מוחי וכיס מרה, ומחלת לב. הסיכון להתפתחות בעיות בלב ובכלי הדם עולה עם הגיל, ומוגבר בנשים שמנות ומעשנות, ובנשים הסובלות מסוכרת, לחץ דם גבוה ורמה גבוהה של כולסטרול בדם. ולסיכום, אם את צעירה, בריאה וללא גורמי סיכון למחלת לב, ותרצי להרות בעתיד, היתרונות של השימוש בגלולה בהחלט עולים על החסרונות. אם לעומת זאת, את בגיל 35-40 שנה ומעלה, מעשנת, סובלת מסוכרת או מלחץ דם גבוה, נראה שיש לשקול אמצעים אחרים למניעת הריון או טיפול במחזור לא סדיר. בכל מקרה, מומלץ להיוועץ ברופא הנשים אשר עשוי לספק לך מידע מדויק עבורך לגבי היחס בין התועלת והסיכון. [24/12/2000] חזרה לעמוד שאלות ותשובות
רופאים בתחום
ד"ר אנה וסילביצקי
ד"ר אנה וסילביצקי רפואה אסתטית
4.9
( 65 חוות דעת )
"דר. אנה וסילבצקי מקצועית ביותר, עדינה וקשובה לצרכי המטופל. יודעת בדיוק מה היא עושה ולא דוחפת טיפולים שלא צריך. נותנת שירות מקצועי במלוא הסובלנות. לא מחליפה אותה בשום רופא."
ד"ר אניטה שכטר דוידוב
ד"ר אניטה שכטר דוידוב אנדוקרינולוגיה ילדים
רופאה בכירה במרפאה אנדוקרינולוגית ילדים, בי״ח דנה-דואק, המרכז הרפואי ת״א.
ד"ר אלי שולמן
ד"ר אלי שולמן רפואה אסתטית
5.0
( 3 חוות דעת )
"דר שולמן איש נעים ומיומן חזרתי אליו לטיפול חוזר. נעים וסבלני!"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו