דלג לתוכן
הסבר לצילום רנטגן של עצם השוק (טיביה)
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 25/12/2008 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

לפי צילום רנטגן התקבלה התשובה הבאה: "אזור רדיולוצנטי עם גבולות מטושטשים בדיאפיזה דיסטלית של טיביה, עם אי-סדירות בגבול חיצוני של טיביה באותו גובה". אודה על הסבר "בלשון בני אדם" למונחים אלה.

תשובה:
אזור רדיולוצנטי הנראה בצילום בהיר יותר מאשר סביבתו הקרובה. גבולות האזור הוגדרו כמטושטשים, בניגוד לברורים. דיאפיזה היא החלק האמצעי של עצמות ארוכות. הדיאפיזה הדיסטלית היא החלק המרוחק, כלומר הנמוך, של העצמות האלה. פענוח התצלום מכיל למעשה תיאור של נגע בהיר יחסית ללא גבולות ברורים בחלקה האמצעי-תחתון של עצם השוק (Tibia). נגעים בעצמות עשויים להיות מוסברים על ידי מספר סוגי תהליכים, ביניהם זיהומים, מחלות חילוף חומרים, גידולים שפירים וגידולים ממאירים. לצורך החלטה לגבי המשך הבירור והטיפול יתכן שתתבקשי לעבור בדיקות דם שונות, בדיקת הדמיה נוספת או פרוצדורות פולשניות כגון ביופסיה של הנגע. חשוב לפנות לאורתופד עם הצילום ועם הפיענוח לצורך המשך הבירור. בברכת בריאות שלמה, ד"ר רונן בלכר - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר חוסאם עמאשה
ד"ר חוסאם עמאשה רפואת שיניים
4.6
( 12 חוות דעת )
"הגעתי לטיפול בהרגשה מפוחדת, יצאתי בהרגשה טובה, שעברתי את זה בלי פחד ובצורה נעימה..."
ד"ר יעל מוזר גלזברג
ד"ר יעל מוזר גלזברג ילדים
5.0
( 7 חוות דעת )
"ד״ר יעל מוזר גלזברג קיבלה אותי ואת ביתי בת ה-4( שהיא בעצם המטופלת) בנועם ועם גישה מאוד מרגיעה ונעימה לילדה. רכשה את אמונה של הילדה לפני שהחלה בכלל בבירור. ההסבר היה מאוד ברור, מקצועי,סבלני ומפורט. כמו כן הבדיקה הגופנית לילדה היתה מאוד מכבדת ונעימה. רופאה מאוד מקצועית ואף חשוב לא פחות מאוד אנושית וחמה."
 דנטל סמייל
דנטל סמייל רפואת שיניים
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו