דלג לתוכן
נערה בולמית שמקיאה ונוטלת משלשלים
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 29/12/2007 תאריך עדכון: 23/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

יש לי חברה בולמית, שאחרי כל ארוחה מקיאה, ובנוסף לכך נוטלת באופן קבוע הרבה כדורים בשם לקסדין, לקסיקל פורטה ובקוניס. אודה אם תוכלו לעזור לי כדי לעצור תופעה זו.

תשובה:
התופעה שאת מתארת חמורה ביותר, בהחלט נראה שמדובר בבולמיה נרבוזה. המחלה מתאפיינת בהתעסקות מוגזמת באוכל, שימוש במשלשלים, הקאות תכופות לאחר האכילה וכן התקפי אכילה. כתוצאה מתזונה לא מאוזנת, הקאות ושלשולים, נוצרים בגוף חסכים קשים של ויטמינים, מינרלים, מלחים, ובכלל מחסור בחומרי מזון הנחוצים לתפקוד התקין של הגוף. כמו כן, ההקאה גורמת להרס מאסיבי של השיניים שנעשות צהובות כבר בשלבים הראשונים. הכדורים שחברתך נוטלת הינם כדורים משלשלים, מה שמתאים מאוד למחלה. ברוב המקרים, החולה מסרב להכיר במחלה ויכול אף להתנגד לעזרה וטיפול. חשוב מאוד לפנות לגורם מקצועי (יועצת בית הספר, פסיכיאטר המתמחה בהפרעות אכילה וכו'), על מנת שידריך אותך, ויחד תוכלו לעזור לחברתך. אל תזניחי את העניין, שכן מצבה עלול להתדרדר במהירות. ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר בתיה יפה
ד"ר בתיה יפה כירורגיה פלסטית
מומחית לכירורגיה פלסטית
ד"ר גיל נרדיני
ד"ר גיל נרדיני כירורגיה פלסטית
5.0
( 6 חוות דעת )
"הייתי אצל מלא רופאים לפני הניתוח הזה ורק אצלו הרגשתי הרגשה טובה ובטוחה לעבור את הניתוח הזה , הוא הקדיש לי את כל הזמן בעולם"
ד"ר מיקי הר-גיל
ד"ר מיקי הר-גיל נוירולוגיה
5.0
( 4 חוות דעת )
"ד"ר הר-גיל מקצועי מאוד, רגיש לסיטואציה, אמפתי ויסודי."
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו