שאלה - כמות החלבון שמומלץ לצרוך מעל גיל 70

השאלה:
אני בן 71. היות שכושר ספיגת המזון בגילאים מתקדמים יורד, האם צריך לאכול יותר חלבון כדי שהגוף יצליח לספוג את הכמות ההכרחית לקיומו התקין?




תשובה:


אין הבדל בין כמות החלבון המומלצת בגיל 18 לבין כמות החלבון שמומלץ לצרוך בגיל 70+ עבור אדם בריא. ההמלצה לאדם בריא היא לצרוך 0.8 גרם חלבון ליום לכל קילוגרם גוף. לדוגמה, על אדם השוקל 70 ק"ג לצרוך 56 גרם חלבון ליום.

מאכלים המספקים 6-9 גר' חלבון הם גביע יוגורט או מעדן חלב, ביצה אחת, פרוסת גבינה צהובה, 50 גרם גבינה מלוחה או צפתית, כוס חלב 3%, או 2 פרוסות פסטרמה. מאכלים המספקים כ-30 גר' חלבון הם קופסת גבינה או קוטג', קופסת טונה, 100 גר' עוף, דג או בקר, קופסת סרדינים, 9 כפות קטניות של עדשים, שעועית לבנה, אפונה, או גרגרי חומוס.

כושר ספיגת הוויטמינים והמינרלים יורד במהלך השנים, ולכן בגילאים מתקדמים מומלץ ליטול תוסף ויטמינים ומינרלים בהתייעצות עם הרופא המטפל או עם דיאטנית קלינית.

בברכה,

נטע מלחי -דיאטנית קלינית
דואר אלקטרוני: netta_m@015.net.il




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
ד"ר גילה איזמן ד"ר גילה איזמן
רפואת עור ואסתטיקה קרא עוד
פרופ' בוריס יופה פרופ' בוריס יופה
מנהל מחלקה לכירורגיה כללית ברזילי קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל