אברולימוס (Everolimus)

פורומים, כירורגית כלי דם

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
אי ספיקה כרונית בורידים ובעורקים ברגליים חיה 19/08/2019 16:46
  • שלום ד"ר אני בת 55 סובלת מאי ספיקה כרונית בורידים ובעורקים ברגליים ואני חוששת לטוס מחשש לקריש דם שעלול להיווצר לי במהלך הטיסה האם זה נכון ועל מה אתה ממליץ? בכבוד רב חיה

  • + הוסף תגובה
כפות רגליים רדומות וכואבות מאד בהליכה איציק 19/08/2019 11:49
  • שלום רב אני לפני שנה עברתי צנתור ב2 הרגליים כשברגל שמאל שמו 4 סטנטים לאחר הצנתור התלוננתי שכפות הרגליים שלי רדומות וכואבות מאד בחיבור בין הרגל לאגן ובנוסף כאבי גב חזקים נאמר לי שזה יעבור כששנה אחרי זה עברתי התקף לב בטיסה חזרה מחופשה ועשו לי צנתור בלב ושמו לי 2 סטנטים היום אני אחרי הצנתור וכפות הרגליים שלי רדומות הרגליים בחיבור עם האגן כואבות כאבי תופת שבקושי אני יכול ללכת מה עלי לעשות

  • + הוסף תגובה
כפות רגליים רדומות ד"ר אסף לבנון 19/08/2019 14:14
  • שלום איציק, קשה לי להעריך על סמך מה שאתה כותב מה מקור הכאבים ברגליים. בהחלט יש אפשרות שישי בעיית כלי דם חוזרת אך יתכנו גם אפשרויות אחרות. העצה הטובה ביותר שאני יכול לתת הינה לפנות לבדיקת כירורג כלי דם באזור מגורייך כדי שישמע ממך את הסיפור המלא, ישאל שאלות מכוונות, יבדוק אותך וישלח אותך במידת הצורך לבדיקות עזר כגון -דופלר עורקי רגליים. אשמח לעזור אם אתה באזור הצפון.

  • + הוסף תגובה
פריחה אדומה לאחר התחלת טיפול במדלל דם אסנת 18/08/2019 13:06
  • צהרים טובים ד"ר, אודה מאוד לחוות דעתך לגבי מצבו של אבי. בן 86. לאחרונה היה במצב אשפוז כמה ימים אשר בהם לא זז, כתוצאה מכך נוצר לו קריש דם קטן בריאה והוא התחיל טיפול תרופתי של מדלל דם - הוא קיבל eliquis במינון 10 מ"ג פעמיים ביום למשך שבוע ולאחר מכן עבר למינון של 5 מ"ג פעמיים ביום אותו הוא נוטל כבר כ-3 ימים ומתכוון להמשיך ללא הפסקה בעתיד הקרוב. לפני כארבעה ימים הופיע כתם אדום קרוב לקרסול במקום שהיו בעבר (במשך מספר שנים) ורידים בולטים. הורידים הבולטים עצמם נעלמו לאחר הופעת האדום. רופאת המשפחה אבחנה (ע"פ תמונה) דלקת ורידים ונתנה לו אוגמנטין 875 פעמיים ביום אותה הוא נוטל כבר 4 ימים אולם אין שינוי לטובה - האדום מתפשט. המקום לא כואב, לא בולט ולא חם. לאור הסמיכות בין תחילת נטילת תרופת המדלל לתחילת הפריחה (זה נראה יותר כפריחה מאשר שטף דם, הצבע אדום בהיר יחסית) אנחנו משערים כי השניים קשורים אחד לשני, אולם לא יודעים (כמובן) להסביר את זה. נודה מאוד להשערתך בנדון, האם מדובר במשהו שיעבור עם הזמן ואולי גרב אלסטית יכולה לעזור? או אולי בכלל מדובר בתגובה לא טובה לתרופת הדילול אשר יכולה לסכן את הרגל ו/או להעיד על תהליכים שהתרופה גורמת להם ושצריך לבדוק? בתודה רבה! אסנת

  • + הוסף תגובה
פריחה ד"ר אסף לבנון 18/08/2019 13:25
  • שלום אסנת קשה לי מאוד לענות על שאלותייך ואני לא אוהב לשער השערות ללא מידע מלא, כולל בדיקת החולה. מציע לגשת לבדיקה אצל כירורג כלי דם באזור מגורי אביך, אם אתם בצפון, אשמח לעזור. אנ צרי קשר דרך המייל האישי שלי: asaflev67@gmail.com

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!