דלג לתוכן
האם התכשירים החדשים, אותם אנו רואים לאחרונה בפרסומות, שאמורים להלבין את
מאת: מערכת אינפומד
תאריך פרסום: 17/12/2004 תאריך עדכון: 18/09/2013
1 דקות קריאה
שאלה:

האם התכשירים החדשים, אותם אנו רואים לאחרונה בפרסומות, שאמורים להלבין את השיניים, באמת עושים את העבודה בצורה בריאה, או שהם מסירים את ציפוי האמייל שעל השן, כמו שעושות משחות שיניים להלבנה ?

תשובה:
כל תכשירי ההלבנה מבוססים על מי חמצן, הממיסים ומסירים פיגמנטים הנמצאים מתחת לפני שטח האמייל, כלומר בדנטין (שינן). כל התכשירים פוגעים בצורה כזו או אחרת בפני שטח האמייל, אך לשמחתנו הפגיעה הינה זמנית וישנה רמינרליזציה (חזרה של המינרלים שאבדו בפני השטח) של האמייל. בסוף ביצוע הלבנה מסוג כלשהו יש צורך לבצע פלואורידציה (הוספת פלואוריד) כדי לזרז את תהליך הרמינרליזציה, למנוע פגיעה באמייל ורגישות בשיניים. לפני כל הלבנה יש צורך בבדיקת רופא שיניים מקיפה בכדי לוודא כי אין מוקדי עששת, סתימות לקויות או רגישות בשיניים. בנוסף, יש צורך בטיפול שיננית יסודי. במידה וביצוע ההלבנה אושר ע"י הרופא, הסיכונים הכרוכים בכך הינם מינימליים עד כדי אפסיים. באופן כללי לגבי שיטות ההלבנה (הלבנה בלייזר, הלבנה באור, הלבנה באמצעות סדים מותאמים אישית, הלבנה בלכות ופלסטרים) - כולן מבוססות על אותו חומר אך נבדלות ביעילותן בכל הנוגע למידת ההלבנה, זמן הטיפול והזמן שלוקח עד לחזרת הצבע לקדמותו. "התכשירים החדשים" נמצאים בתחתית סולם היעילות בכל הפרמטרים שהזכרתי לעיל. לי באופן אישי אין ניסיון עם מטופלים שלי בשימוש "בחומרים החדשים". בכל מקרה רצוי פיקוח של רופא שיניים על תהליך ההלבנה. בברכת חיוך לבן, דוקטור מיכאל אבא - רופא שיניים. D.M.D מדריך קליני במחלקה לשיקום הפה באוניברסיטת תל אביב.

נושאים מרכזיים

רופאים בתחום
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור
ד"ר מיכל שמעונוביץ מור כירורגיה
5.0
( 8 חוות דעת )
"ד״ר שמעונוביץ רופאה נהדרת, מקצועית ביותר ובו זמנית נעימה ואדיבה. היא מסורה בצורה יוצאת דופן. אני ממליצה בחום לכל מי שתרצה לבחור בד״ר מיכל שמעונוביץ!!"
ד"ר גיל לוי
ד"ר גיל לוי יילוד וגינקולוגיה, רפואת נשים
מנהל היחידה לרפואת רצפת האגן בבית החולים האוניברסיטאי, אסותא אשדוד
ד"ר ירון ברין
ד"ר ירון ברין אורתופדיה
5.0
( 9 חוות דעת )
"טיפול מצוין.אדיבות.מאוד מומלצת.תודה"
הצטרפו לניוזלטר השבועי של אינפומד
באנר הצטרפות

רופא, אתה עדיין לא חלק מאינדקס המומחים שלנו?

שווה לך להצטרף!
youtube ערוץ הוידאו של
Infomed
הפייסבוק
שלנו
instagram האינסטגרם
שלנו