שאלה - דימומים בין מחזוריים

השאלה:
אני בת 24 וזה כחמש שנים יש לי מה שנדמה כמחזור פעמיים בחודש: דימום אחד בשבוע ההפסקה בגלולות למניעת הריון, ודימום נוסף בין השבוע השני לשלישי של נטילת הגלולות. הדימום השני אינו חזק כמו המחזור הרגיל, אולם נמשך כשבוע. אני נוטלת גלולות כבר כ-8 שנים, ניסיתי




תשובה:


התופעה שאת מתארת מתאימה להגדרה של דימום בין-מחזורי, כלומר דימום שמגיע ללא קשר לדימום הווסתי אלא במהלך המחזור החודשי. המונח המקצועי הוא Metrorrhagia. הסיבות לכך קשורות בחוסר איזון הורמונלי כלשהו.

נראה שעברת בירור די מקיף שכלל גם אולטרסאונד, ועל כן לא נראה שיש סיבה לדאגה. עם זאת, מדובר בתופעה מטרידה מאוד, ועל כן יש מקום לשקול תוספות הורמונליות, ובמקביל לפנות אולי לרפואה המשלימה, לעיתים יש לה מה להציע גם בתחום הזה.

שיהיה בהצלחה

ד"ר מורן שויקה-רבאו - אינפומד




רופאים ומכונים בפוקוס
רופאים בתחום
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ