ויטמין B9 – חומצה פולית

סוג: ויטמין סיכון מנת יתר שמות נוספים:

מקורות תזונתיים וטבעיים
המקורות הטובים ביותר הם ירקות עם עלים ירוקים, פטריות וכבד. גם ירקות שורשיים, תפוזים, אגוזים, קטניות מיובשות וחלמון ביצה עשירים בחומצה פולית.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג חומצה פולית ללא מרשם רפואי, לבד או כאחד המרכיבים בתכשירי ויטמינים ומינרלים. חומצה פולית בחוזק 500 מיקרוגרם ויותר ניתן להשיג רק עם מרשם רפואי.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
כבד,ביצים,ירקות ירוקים,פירות,

חיוני לטיפול ב:
הריון
מחלת כבד
ספחת
התמכרות לאלכוהול



כמות יומית מומלצת

גברים:400 מיקרוגרם

נשים:400 מיקרוגרם

בזמן הריון:500-800 מיקרוגרם

פירוט: הקיצבה היומית המומלצת (RDA) של חומצה פולית היא: 30 מיקרוגרם (מלידה עד 6 חודשים), 45 מיקרוגרם (6 חודשים עד שנה), 100 מיקרוגרם (מגיל שנה עד 3 שנים), 200 מיקרוגרם (4 - 6 שנים), 300 מיקרוגרם (7 - 10 שנים), 400 מיקרוגרם (מגיל 11 ומעלה). בהריון יש להוסיף 400 מיקרוגרם, ובהנקה - 100 מיקרוגרם.&




מינון לטיפול בחסר

בתסמינים של אנמיה מטפלים עם 15 מ"ג חומצה פולית ליום, עם או בלי ויטמין B12 , לפי הצורך. אפשר לתת חומצה פולית במינון אחזקה נמוך יותר לאחר העלמות התסמינים.











הצטרפו לאינדקס הרופאים!