מגנזיום

סוג: מינרל סיכון מנת יתר שמות נוספים:

מקורות תזונתיים וטבעיים
המקורות הטובים ביותר למגנזיום הם ירקות עם עלים ירוקים. גם אגוזים, דגנים מלאים, פולי סויה ומאכלי ים עשירים במגנזיום. מי שתייה באזורים של מים קשים עשויים גם הם להיות מקור למינרל זה.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג מגנזיום ללא מרשם רפואי במגוון של תכשירי ויטמינים ומינרלים. מגנזיום מופיע גם כמרכיב בתכשירים משלשלים ונוגדי חומצה הנמכרים ללא מרשם רפואי, אך הוא אינו נספג היטב מתרכובות אלה. היום קיימים תכשירי מגנזיום חדשים הניתנים דרך הפה.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
חלב,דגים,לחם ודגנים,ירקות ירוקים,קטניות,אגוזים,

חיוני לטיפול ב:
מחלת כליה
התמכרות לאלכוהול




מינון לטיפול בחסר

המינון נקבע באופן אינדיבידואלי על-פי אופי וחומרת המחלה. מחסור חמור מטופל בדרך-כלל בבית-חולים על-ידי הזרקה של גופרת המגנזיום.










רופאים בתחום
פרופ' אייל גור פרופ' אייל גור
מנהל המחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים איכילוב. קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל