נחושת

סוג: מינרל סיכון מנת יתר שמות נוספים:

מקורות תזונתיים וטבעיים
רוב המזונות הלא-מעובדים מכילים נחושת. מקורות עשירים במיוחד הם כבד, רכיכות (shellfish) , אגוזים, פטריות, דגנים מלאים וקטניות מיובשות.

תכשירים רפואיים
גלוקונט הנחושת, גופרת הנחושת וקומפלקס של נחושת וחומצות אמינו ניתן להשיג בטבליות ללא מרשם רפואי. כלוריד הנחושת ניתן בהזרקה ואפשר להשיגו רק על-פי מרשם רפואי. כלוריד הנחושת דיהידראט הוא אחד המרכיבים בתכשיר בו משתמשים בבית-חולים.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
בשר אדום,עוף,כבד,דגים,לחם ודגנים,ירקות ירוקים,קטניות,אגוזים,





מינון לטיפול בחסר

המינון נקבע באופן אינדיבידואלי על-פי אופי וחומרת המחלה.











הצטרפו לאינדקס הרופאים!