ניאצין

סוג: ויטמין סיכון מנת יתר שמות נוספים: ניאצינאמיד,ניקוטינאמיד,חומצה ניקוטינית,

מקורות תזונתיים וטבעיים
כבד, בשר רזה, עוף, דגים, דגנים מלאים, אגוזים וקטניות מיובשות הם המקורות הטובים ביותר של ניאצין.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג ניאצין ללא מרשם רפואי, לבד או במגוון רחב של תכשירי ויטמינים ומינרלים. חומצה ניקוטינית במינון גבוה ניתן להשיג רק עם מרשם רפואי.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
בשר אדום,עוף,כבד,דגים,לחם ודגנים,קטניות,אגוזים,

חיוני לטיפול ב:
מחלת כבד
התמכרות לאלכוהול
פלגרה


כמות יומית מומלצת

גברים:19 מ"ג

נשים:15 מ"ג

בזמן הריון:18-21 מ"ג

פירוט: הקיצבות היומיות המומלצות של ניאצין הן: 6 מ"ג (מלידה עד 6 חודשים), 8 מ"ג (6 חודשים עד שנה), 9 מ"ג (מגיל שנה עד 3 שנים), 11 מ"ג (4 - 6 שנים), 16 מ"ג (7 - 10 שנים), 18 מ"ג (גברים מעל גיל 10), 15 מ"ג (נשים מעל גיל 10). בהריון יש להוסיף 18 מ"ג, ובהנקה - 21 מ"ג.&




מינון לטיפול בחסר

לטיפול בפלגרה קשה המינון הוא: מבוגרים: 100 - 500 מ"ג ניאצינאמיד דרך הפה ליום, ילדים: 100 - 300 מ"ג ליום. למצבי מחסור פחות חמור המינון הוא 25 - 50 מ"ג ליום.










רופאים בתחום
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל