סלניום

סוג: מינרל סיכון מנת יתר שמות נוספים:

מקורות תזונתיים וטבעיים
בשר, דגים, דגנים מלאים ומוצרי חלב הם מקורות טובים לסלניום. כמות הסלניום בירקות תלויה בתכולת מינרל זה באדמה בה גודלו הירקות.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג סלניום ללא מרשם רפואי בטבליות (של 50 ו- 200 מיקרוגרם) המכילות סלניום בלבד, או בכמוסות בהן מצוי הסלניום בשלוב עם ויטמין E . כמו כן אפשר להשיג סלניום על פי מרשם רפואי במספר תכשירי ויטמינים ומינרלים. סולפיד הסלניום הוא המרכיב הפעיל בתכשירי שמפו לטיפול בקשקשת.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
בשר אדום,כבד,חלב,גבינה,דגים,לחם ודגנים,




מינון לטיפול בחסר

המינון נקבע באופן אינדיבידואלי על פי אופי וחומרת המחלה. במקרים של מחסור חמור בסלניום ניתן להגיע למינון של 200 מיקרוגרם ליום.










רופאים בתחום
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
פרופ' (PhD) בנימין ברטוב פרופ' (PhD) בנימין ברטוב
מומחה בפריון ומורפולוגיה של תאי הזרע. קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל