פירידוקסין

סוג: ויטמין סיכון מנת יתר שמות נוספים:

מקורות תזונתיים וטבעיים
כבד, עוף, דגים, דגנים מלאים, נבט חיטה וביצים עשירים בפירידוקסין. גם בננות, אבוקדו ותפוחי אדמה הם מקורות טובים לויטמין זה.

תכשירים רפואיים
פירידוקסין ניתן להשיג ללא מרשם רפואי כמרכיב יחיד או במגוון של תכשירי ויטמינים ומינרלים.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
בשר אדום,עוף,כבד,ביצים,דגים,לחם ודגנים,

חיוני לטיפול ב:
התמכרות לאלכוהול



כמות יומית מומלצת

גברים:2.2 מ"ג

נשים:2.0 מ"ג

בזמן הריון:2.5-2.6 מ"ג

פירוט: הקיצבות היומיות המומלצות הן: 0.3 מ"ג (מלידה עד 6 חודשים), 0.6 מ"ג (6 חודשים עד שנה), 0.9 מ"ג (מגיל שנה עד 3 שנים), 1.3 מ"ג (4 - 6 שנים), 1.6 מ"ג (7 - 10 שנים), 1.8 מ"ג (11 - 14 שנים), 2.0 מ"ג (נשים מעל גיל 15 וגברים מגיל 15 - 18), 2.2 מ"ג (גברים מגיל 19 ומעלה). בהריון יש להוסיף 0.6 מ"ג, ובהנקה - 0.5 מ"ג.&




מינון לטיפול בחסר

המינון נקבע באופן אינדיבידואלי על פי אופי וחומרת המצב. כללית נותנים מינון של 5 - 25 מ"ג ליום למשך 3 שבועות, ולאחר מכן 1.5 - 2.5 מ"ג ליום בתכשיר רב-ויטמינים. במחסור הנובע מפגם גנטי המונע ניצול הויטמין מטפלים עם 2 - 15 מ"ג ליום לתינוקות, 10 - 250 מ"ג ליום למבוגרים ולילדים. מינון יומי של 50 מ"ג בשלוב עם ויטמינים אחרים מקבוצה B , מיום 10 של המחזור החודשי עד יום 3 של המחזור הבא, עשוי להקל על תסמונת טרום-וסתית.











הצטרפו לאינדקס הרופאים!