ריבופלאבין

סוג: ויטמין סיכון מנת יתר שמות נוספים: ויטמין G,

מקורות תזונתיים וטבעיים
ריבופלאבין מצוי ברוב המזונות. מקורות טובים לויטמין זה הם כבד, חלב, גבינה, ביצים, ירקות עם עלים ירוקים, דגנים מלאים וקטניות. גם שמרים הם מקור עשיר בויטמין זה.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג ריבופלאבין ללא מרשם רפואי, לבד או במגוון רחב של תכשירי ויטמינים ומינרלים.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
כבד,חלב,גבינה,ביצים,לחם ודגנים,קטניות,אגוזים,פירות,

חיוני לטיפול ב:
התמכרות לאלכוהול


כמות יומית מומלצת

גברים:1.6 מ"ג

נשים:1.3 מ"ג

בזמן הריון:1.6-1.8 מ"ג

פירוט: הקיצבות היומיות המומלצות הן: 0.4 מ"ג (מלידה עד 6 חודשים), 0.6 מ"ג (6 חודשים עד שנה), 0.8 מ"ג (מגיל שנה עד 3 שנים), 1.0 מ"ג (4 - 6 שנים), 1.4 מ"ג (7 - 10 שנים), 1.6 מ"ג (גברים מגיל 11 - 14 שנים), 1.7 מ"ג (גברים מגיל 15 - 22), 1.6 מ"ג (גברים מגיל 23 - 50), 1.4 מ"ג (גברים מעל גיל 51), 1.3 מ"ג (נשים מעל גיל 11). בהריון יש להוסיף 0.3 מ"ג, ובהנקה - 0.5 מ"ג.&




מינון לטיפול בחסר

בדרך כלל 5 - 25 מ"ג ליום, בשילוב עם ויטמינים אחרים מקבוצה B .










רופאים בתחום
פרופ' חנן גוזנר-גור פרופ' חנן גוזנר-גור
מומחה בראומטולוגיה וברפואה פנימית קרא עוד
ד"ר ירחמיאל ברבר ד"ר ירחמיאל ברבר
מטפל מגיל 18 ואילך כולל הגיל השלישי, פסיכיאטר של... קרא עוד

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ