תיאמין

סוג: ויטמין סיכון מנת יתר שמות נוספים:

מקורות תזונתיים וטבעיים
תיאמין מצוי בכל המזונות הלא מעובדים. מקורות תזונתיים טובים הם לחם ודגנים מלאים או מועשרים, אורז חום, מאכלי בצק (פסטה), כבד, כליות, בשר, דגים, קטניות, אגוזים, ביצים ורוב הירקות. נבט חיטה וסובין הם מקורות מעולים של תיאמין.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג תיאמין ללא מרשם רפואי, לבד או במגוון רחב של תכשירי ויטמינים ומינרלים.

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
בשר אדום,כבד,לחם ודגנים,קטניות,אגוזים,

חיוני לטיפול ב:
פעילות יתר של בלוטת התריס
מחלת כבד
התמכרות לאלכוהול
בריברי
תסמונת ורניקה



כמות יומית מומלצת

גברים:1.0-1.3 מ"ג

נשים:0.7-1.0 מ"ג

בזמן הריון:1-1.1 מ"ג

פירוט: הקיצבות היומיות המומלצות הן: 0.3 - 0.8 מ"ג (מלידה עד 8 שנים), 0.9 - 1.2 מ"ג (נערים מגיל 9 - 17), 0.8 - 0.9 מ"ג (נערות מגיל 9 - 17), 0.9 - 1.3 מ"ג (גברים מעל גיל 17), 0.9 - 1.0 מ"ג (נשים מעל גיל 17). 1.0 מ"ג (בהריון), 1.1 מ"ג (בתקופת ההנקה).&




מינון לטיפול בחסר

המינון נקבע באופן אינדיבידואלי על פי אופי וחומרת המחלה. כללית נותנים 5 - 25 מ"ג 3 פעמים ביום דרך הפה. לעתים נותנים את הויטמין בהזרקה, כאשר המחסור חמור או כשהתסמינים הופיעו לפתע.











הצטרפו לאינדקס הרופאים!