ויטמין C

סוג: ויטמין סיכון מנת יתר שמות נוספים: חומצה אסקורבית,

מקורות תזונתיים וטבעיים
ויטמין C מצוי ברוב הפירות והירקות הטריים. פרי הדר, עגבניות, תפוחי אדמה וירקות עם עלים ירוקים הם מקורות טובים לויטמין זה. גם תות שדה ומלון עשירים בויטמין C.

תכשירים רפואיים
ניתן להשיג ויטמין C ללא מרשם רפואי, לבד או במגוון של תכשירי ויטמינים ומינרלים. סודיום אסקורבאט ניתן רק בהזרקה תחת השגחה רפואית

סוגי אוכל המכילים את הויטמין
ירקות ירוקים,פירות,

חיוני לטיפול ב:
כוויות קשות
התמכרות לאלכוהול


כמות יומית מומלצת

גברים:30-70 מיקרוגרם

נשים:30-70 מיקרוגרם

בזמן הריון:60 מיקרוגרם

פירוט: הקצבות היומיות המומלצות הן: 20 מ"ג (מלידה עד 8 שנים), 25 - 30 מ"ג (9 - 17 שנים), 30 מ"ג (מעל גיל 18), 60 מ"ג (הריון והנקה)&




מינון לטיפול בחסר

בצפדינה מטפלים עם ויטמין C ב- 300 מ"ג ליום במשך כמה שבועות. מומלץ גם על תוספת ממקור תזונתי עשיר בויטמין זה, כגון כוס מיץ תפוזים ליום.











הצטרפו לאינדקס הרופאים!