כיצד מונעים כאבי גב באמצעות תרגילים

כאבי גב תוקפים כל אחד ואחת מאיתנו בשלבים השונים של החיים. יש החיים עם כאבי הגב משך כל חייהם. הנה מספר דרכים למניעת או עיכוב התופעה

כתבה פרסומית כתבת חסות

מניעתם של כאבי גב , כשלעצמם, הם עניין שנוי במחלוקת. במשך זמן רב רווחה הדעה כי פעילות גופנית ואורח חיים כולל בריא ימנעו כאבי גב. אולם הדבר אינו נכון בהכרח. למעשה, מספר מחקרים העלו כי הסוג הלא נכון של פעילות גופנית כמו פעילויות עתירות מעמס עלולות להגדיל את הסיכון שלכם ללקות בכאבי גב. 

למרות זאת, פעילות גופנית היא נדבך חשוב בבריאות הכוללת ואין להזניח אותה. פעילויות נמוכות מעומס כמו שחייה, הליכה ורכיבה על אופניים יכולות להגביר את הכושר הכללי מבלי להוסיף לחץ על הגב התחתון.

תרגילים כאבי גב ספציפיים: שוחחו עם אורטופד על האופן בו יש לבצע תרגילים  אלה.

· כפיפות בטן קצרות, כשהן מבוצעות נכונה, מחזקות את שרירי הבטן ועלולות להפחית את הנטייה לסבול מכאבי גב.

· על אף שהן אינו מועילות לטיפול בכאבי גב, תרגילי מתיחות מועילים בשחרור שרירי גב תפוסים.

· תרגיל הטיית האגן מסייע גם הוא בשחרור שרירי גב מתוחים.

  • חגורות סבלים: עובדים המרימים משאות כבדים לעתים תכופות נדרשים לחגור את החגורות הללו. אין כל הוכחה כי החגורות מונעות פציעות גב. מחקר אחד אפילו הראה כי החגורות הגבירו את הסבירות לפציעה.
  • עמידה: בזמן העמידה, זקפו את ראשכם והכניסו את הבטן. אם אתם נדרשים לעמוד למשך פרקי זמן ממושכים, צריך שיהיה לכם שרפרף קטן שעליו תוכלו להניח רגל אחת בכל פעם. אל תנעלו נעליים בעלות עקבים גבוהים.
  • ישיבה: מוטב להקפיד על כסאות המתאימים למשימה שלפניכם ומספקים תמיכה טובה לגב. על מנת למנוע מעמס על הגב, הכיסא צריך להסתובב על ציר. על מושבי רכב להיות מצוידים בתמיכה לגב התחתון. אם לא, כרית קטנה או מגבת מגולגלת מאחורי הגב התחתון יספקו תמיכה הולמת.
  • שינה: העדפות אישיות משתנות. אם המזרן רך מדי, אנשים רבים יסבלו מכאבי גב. אותו הדבר נכון גם לגבי שינה על מזרן קשה מדי. ייתכן שיידרשו ניסוי טעייה עד להשגת מצע השינה המתאים. לוח דיקט בין קופסת הקפיצים למזרן תקשיח מזרן רך מדי. רפידת מזרן עבה תסייע לרכך מזרן קשה מדי.
  • הרמה: אל תרימו משאות שכבדים מדי עבורכם. אם אתם מנסים להרים דבר-מה, הקפידו שגבכם יישאר ישר וקרוב לרצפה, זקפו את ראשכם והרימו עם הברכיים. החזיקו את החפץ צמוד אליכם. אל תרכנו קדימה כדי להרים. כווצו את שרירי בטנכם כדי לשמור על איזון הגב.

פורום עקמת

אורתוטיסט שמואל להב

אורתוטיסט שמואל להב
שמואל להב, אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב. בעבר: יושב ראש איגוד המכונים האורתופדיים. החל משנת 1971 החל לעבוד במכון אורתופדי ברזילי, קיבל תואר מוסמך והכרת מעמד של משרד הבריאות בשנת עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • עקמת קלה צבא וגוף אסתטי
  • ראובן
  • 01/04/2019 23:45
  • שלום אני בן 19 יש לי עקמת של כ12 מעלות אני כבר כחודשיים פעיל בפיזיותרפיה וכבר כמעט או אפילו בכלל אין כאבים .האם אני יכול להשיג גוף אסתטי חזה אחד שלי נוטה טיפה להתחזק יותר מהשני? והאם יש איזה אימון שיכול להכין אותי להיות בקרבי מבלי להרגיש שיש לי עקמת...

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום ראובן, 12 מעלות הם בדיוק הממוצע בכלל האוכלוסייה. עקמת לא גורמת לכאבים! ועקמת כזו מזערית לא תפריע במהלך חייך התקין בתנאי שתשמור על שרירי בטן טובים. לידיעתך, מנתחים עקמת מעל 50 מעלות מפני שרק ברמות כאלו יש הפרעה לתפקוד. לגבי שאלותיך בדוק עם מדריכי כושר. בהצלחה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • עקמת לבת 16
  • קרן
  • 12/04/2019 12:08
  • ריסר
  • קרן
  • 12/04/2019 15:13
  • ריסר
  • קרן
  • 12/04/2019 15:19
  • אם היא עתידה לצמוח עוד מ"מ (לא רק 5 מ"מ) זה אומר שהיא לא סיימה צמיחה! במצב זה היא עלולה להחמיר את מצבה (לא בטוח אך זה אפשרי), בכל מקרה מצבה טוב והיא לא צריכה לחשוב אפילו על ניתוח. אם אפשר תני לה לשחות ככל היותר בחצי שנה הקרובה. אן תרצי לדבר : 0522450955 שמוליק. בריאות שלמה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • עקמת לאחר ניתוח
  • מולי
  • 05/03/2019 20:58
  • כן, עקמת עלולה לחזור. ניתוח מתקן כ 50% מכאן שאחרי הניתוח נותרת על סף ניתוח (שהוא 50 מעלות) ואם השרירים בבטן/גב שלך לא חזקים הרי שמצב העקמת עלול להחמיר.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ומה עושים במצב כזה?
  • מולי
  • 05/03/2019 21:54
רופאים בתחום
ד"ר אהרון מנחם ד"ר אהרון מנחם
מנהל היחידה להחלפת מפרקים ירך,ברך חטיבה אורטופדית... קרא עוד
ד"ר אהרון ליברזון ד"ר אהרון ליברזון
רופא מומחה לאורתופדיה כף הרגל וקרסול קרא עוד
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ