כיצד מונעים כאבי גב באמצעות תרגילים

כאבי גב תוקפים כל אחד ואחת מאיתנו בשלבים השונים של החיים. יש החיים עם כאבי הגב משך כל חייהם. הנה מספר דרכים למניעת או עיכוב התופעה

כתבה פרסומית כתבת חסות

מניעתם של כאבי גב , כשלעצמם, הם עניין שנוי במחלוקת. במשך זמן רב רווחה הדעה כי פעילות גופנית ואורח חיים כולל בריא ימנעו כאבי גב. אולם הדבר אינו נכון בהכרח. למעשה, מספר מחקרים העלו כי הסוג הלא נכון של פעילות גופנית כמו פעילויות עתירות מעמס עלולות להגדיל את הסיכון שלכם ללקות בכאבי גב. 

למרות זאת, פעילות גופנית היא נדבך חשוב בבריאות הכוללת ואין להזניח אותה. פעילויות נמוכות מעומס כמו שחייה, הליכה ורכיבה על אופניים יכולות להגביר את הכושר הכללי מבלי להוסיף לחץ על הגב התחתון.

תרגילים כאבי גב ספציפיים: שוחחו עם אורטופד על האופן בו יש לבצע תרגילים  אלה.

· כפיפות בטן קצרות, כשהן מבוצעות נכונה, מחזקות את שרירי הבטן ועלולות להפחית את הנטייה לסבול מכאבי גב.

· על אף שהן אינו מועילות לטיפול בכאבי גב, תרגילי מתיחות מועילים בשחרור שרירי גב תפוסים.

· תרגיל הטיית האגן מסייע גם הוא בשחרור שרירי גב מתוחים.

  • חגורות סבלים: עובדים המרימים משאות כבדים לעתים תכופות נדרשים לחגור את החגורות הללו. אין כל הוכחה כי החגורות מונעות פציעות גב. מחקר אחד אפילו הראה כי החגורות הגבירו את הסבירות לפציעה.
  • עמידה: בזמן העמידה, זקפו את ראשכם והכניסו את הבטן. אם אתם נדרשים לעמוד למשך פרקי זמן ממושכים, צריך שיהיה לכם שרפרף קטן שעליו תוכלו להניח רגל אחת בכל פעם. אל תנעלו נעליים בעלות עקבים גבוהים.
  • ישיבה: מוטב להקפיד על כסאות המתאימים למשימה שלפניכם ומספקים תמיכה טובה לגב. על מנת למנוע מעמס על הגב, הכיסא צריך להסתובב על ציר. על מושבי רכב להיות מצוידים בתמיכה לגב התחתון. אם לא, כרית קטנה או מגבת מגולגלת מאחורי הגב התחתון יספקו תמיכה הולמת.
  • שינה: העדפות אישיות משתנות. אם המזרן רך מדי, אנשים רבים יסבלו מכאבי גב. אותו הדבר נכון גם לגבי שינה על מזרן קשה מדי. ייתכן שיידרשו ניסוי טעייה עד להשגת מצע השינה המתאים. לוח דיקט בין קופסת הקפיצים למזרן תקשיח מזרן רך מדי. רפידת מזרן עבה תסייע לרכך מזרן קשה מדי.
  • הרמה: אל תרימו משאות שכבדים מדי עבורכם. אם אתם מנסים להרים דבר-מה, הקפידו שגבכם יישאר ישר וקרוב לרצפה, זקפו את ראשכם והרימו עם הברכיים. החזיקו את החפץ צמוד אליכם. אל תרכנו קדימה כדי להרים. כווצו את שרירי בטנכם כדי לשמור על איזון הגב.

פורומים, פציעות ספורט

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
כאבים בחזה (costochondritis?) mamilama 09/12/2019 22:19
  • היי אני מתאמן כבר כמה חודשים בחדר כושר ובשבוע האחרון יש לי כאבים מציקים באמצע החזה בעיקר, ושזה התחיל זה כאב בעיקר בצלעות אבל עכשיו זה בעיקר באמצע החזה. מאז אני לא מתאמן בכלל, בינתיים ללא שיפור. מהחיפושים שלי באינטרנט costochondritis עונה על מה שיש לי הכי טוב. שהלכתי לרופא משפחה הוא אמר שהוא לא מבין בזה ואם אני רוצה לשאול מישהו זה רופא ספורט. רק עשו לי אק"ג לשלול בעיות לב והכל תקין. רציתי לשאול מה אני אמור לעשות במצב הזה? לא להתאמן בכלל? או שאני יכול לחזור להתאמן ופשוט לא לעשות תרגילי חזה? אשמח לעזרה ותודה מראש!

  • + הוסף תגובה
הגבלה בכתף עדן 08/12/2019 16:19
  • שלום ד"ר רציתי לשאול עברתי טראומה בMRI צויין שיש יש אי-סדירות קלה בלברום הקדמי ללא קרע. יש שקע קטן בראש ההומרוס האחורי עליון. יש קרע קטן בלברום האחורי האמצעי( הרופא טוען שמינימלי) הוצע לי להתחיל פיזיוטרפיה יש לציין שזה כבר הרבה זמן אחרי הפגיעה עשיתי פיזיוטרפיה יש לציין שיש לי מגבלה בכתף והרבה כאבים שהולכים ובאים גם קיבלתי זריקה בכתף לידוקאין השאלה שלי היא כזאת בפיזיוטרפיה טוענים שזה היה בשיפור ופתאום חלה לפתע החמרה בכאבים מה עושים במצב כזה? זה כבבר מגיע לשלב התיסכול יש לציין שאני לא יודעת אם יש קשר אבל מדי פעם אני מרגישה ממש זרמים באגודל זה קורה מדי פעם לא תמיד בדיקה צווארית יצאה תקינה מה עושים במצב כזה?

  • + הוסף תגובה
הגבלה בכתף. ד"ר נועם רשף 08/12/2019 21:01
  • שלום עדן. לצערי נראה שטופלת היטב ואין בידי לסייע מעבר לכך. אם אינך מרוצה מבדיקת האורטופד יש לפנות לבדיקת אורטופד אחר. ממליץ לבדק גם על ידי אורטופד עמוד שדרה ולבצע MRI צווארי במידת הצורך . בהצלחה.

  • + הוסף תגובה
כאב צד שמאל בחזה לאחר אימון רלף 08/12/2019 15:11
  • שלום רב .אני בן 67 לאחרונה התאמנתי עם משקולת 4 קג עם זרוע יד שמאל וכנראה מתחתי באופן מאומץ את איזור שמאל של החזה.אני אחרי כיומיים הרגשתי כאב עמום לסירוגין בחלק עליון של שמאל החזה.הכאב ממוקד ללא הקרנה לאיזורים אחרים הוא לסירוגין למספר שניות ויכול לקרות בכל מנח.מזה מספר ימים אני לא מאמץ האיזור יש שיפור קל ביותר ועדיין לא החלמתי.אני לא מרגיש קוצר נשימה או הזעה וכו.השאלה כמה זמן דרוש להחלמה בהתחשב בגילי 67.והאם לאור תיאור המקרה אם זה לא רק שריר "תפוס' אלא מתיחת גיד באיזור או כל בעיה אחרת כמה זמן דרוש להחלמה? והאם יחלוף מעצמו במנוחה או צריך פיזיותרפיה? לתשובתכם אודה

  • + הוסף תגובה
כאבים בחזה לאחר אימון ד"ר נועם רשף 08/12/2019 20:59
  • שלום רלף. קשה לומר בוודאות . קיים תמיד סיכון לקרע קטן בגיד. המלצתי - מנוחה לשבוע - שבועיים מתרגילי חזה, טיפולי פיזיותרפיה וחזרה הדרגתית. אם אין שיפור יש לבצע US או MRI ולהבדק על ידי אורטופד ספורט או מומחה כתף.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!