כיצד מונעים כאבי גב באמצעות תרגילים

כאבי גב תוקפים כל אחד ואחת מאיתנו בשלבים השונים של החיים. יש החיים עם כאבי הגב משך כל חייהם. הנה מספר דרכים למניעת או עיכוב התופעה

כתבה פרסומית

מניעתם של כאבי גב , כשלעצמם, הם עניין שנוי במחלוקת. במשך זמן רב רווחה הדעה כי פעילות גופנית ואורח חיים כולל בריא ימנעו כאבי גב. אולם הדבר אינו נכון בהכרח. למעשה, מספר מחקרים העלו כי הסוג הלא נכון של פעילות גופנית כמו פעילויות עתירות מעמס עלולות להגדיל את הסיכון שלכם ללקות בכאבי גב. 

למרות זאת, פעילות גופנית היא נדבך חשוב בבריאות הכוללת ואין להזניח אותה. פעילויות נמוכות מעומס כמו שחייה, הליכה ורכיבה על אופניים יכולות להגביר את הכושר הכללי מבלי להוסיף לחץ על הגב התחתון.

תרגילים כאבי גב ספציפיים: שוחחו עם אורטופד על האופן בו יש לבצע תרגילים  אלה.

· כפיפות בטן קצרות, כשהן מבוצעות נכונה, מחזקות את שרירי הבטן ועלולות להפחית את הנטייה לסבול מכאבי גב.

· על אף שהן אינו מועילות לטיפול בכאבי גב, תרגילי מתיחות מועילים בשחרור שרירי גב תפוסים.

· תרגיל הטיית האגן מסייע גם הוא בשחרור שרירי גב מתוחים.

  • חגורות סבלים: עובדים המרימים משאות כבדים לעתים תכופות נדרשים לחגור את החגורות הללו. אין כל הוכחה כי החגורות מונעות פציעות גב. מחקר אחד אפילו הראה כי החגורות הגבירו את הסבירות לפציעה.
  • עמידה: בזמן העמידה, זקפו את ראשכם והכניסו את הבטן. אם אתם נדרשים לעמוד למשך פרקי זמן ממושכים, צריך שיהיה לכם שרפרף קטן שעליו תוכלו להניח רגל אחת בכל פעם. אל תנעלו נעליים בעלות עקבים גבוהים.
  • ישיבה: מוטב להקפיד על כסאות המתאימים למשימה שלפניכם ומספקים תמיכה טובה לגב. על מנת למנוע מעמס על הגב, הכיסא צריך להסתובב על ציר. על מושבי רכב להיות מצוידים בתמיכה לגב התחתון. אם לא, כרית קטנה או מגבת מגולגלת מאחורי הגב התחתון יספקו תמיכה הולמת.
  • שינה: העדפות אישיות משתנות. אם המזרן רך מדי, אנשים רבים יסבלו מכאבי גב. אותו הדבר נכון גם לגבי שינה על מזרן קשה מדי. ייתכן שיידרשו ניסוי טעייה עד להשגת מצע השינה המתאים. לוח דיקט בין קופסת הקפיצים למזרן תקשיח מזרן רך מדי. רפידת מזרן עבה תסייע לרכך מזרן קשה מדי.
  • הרמה: אל תרימו משאות שכבדים מדי עבורכם. אם אתם מנסים להרים דבר-מה, הקפידו שגבכם יישאר ישר וקרוב לרצפה, זקפו את ראשכם והרימו עם הברכיים. החזיקו את החפץ צמוד אליכם. אל תרכנו קדימה כדי להרים. כווצו את שרירי בטנכם כדי לשמור על איזון הגב.

פורום מדרסים

אורתוטיסט שמואל להב

אורתוטיסט שמואל להב
שמואל להב, אורתוטיסט ומנהל את מכון אורתופדי ברזילי-להב. בעבר: יושב ראש איגוד המכונים האורתופדיים. החל משנת 1971 החל לעבוד במכון אורתופדי ברזילי, קיבל תואר מוסמך והכרת מעמד של משרד הבריאות בשנת עוד...

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • מדרסים
  • הדס
  • 28/06/2018 11:32
  • שאלה לגבי אופן הכנת המדרסים - התקשרתי למכון מדרסים אחד ונמסר לי ששם מכינים את המדרסים במקום תוך חצי שעה מרגע סיום ההתאמה האישית. במכון מדרסים אחר נמסר לי כי לוקח שלושה שבועות עד שהמדרס מוכן. איך אני יכולה לדעת איזו אפשרות איכותית יותר וטובה יותר? כמובן שגם המחירים משתנים אצל כל אחד, ולמי שלא מבין בתחום, אין דרך באמת לבחור.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • מדרסים "פשוטים"
  • יואב
  • 26/06/2018 22:55
  • שלום, רכשתי לאחרונה מדרסים בהתאמה ממוחשבת (דריכה על חיישנים) דרך בית המרקחת של קופת החולים. יש לי קשת גבוהה יחסית בכף הרגל. המדרס שהותאם לי כולל תמיכה רחבה בקשת הצידית ובנוסף מעיין בליטה באזור מרכז כף הרגל. לאחר יום שלם של הליכה הבליטה המדוברת הכאיבה לי. חזרתי לבית המרקחת וביצעתי את הבדיקה 4 פעמים נוספות. תוצאות ההתאמה היו זהות. לאחר יום הליכה שני עם המדרס עדיין יש תחושה מוזרה אך פחות כואב. אציין כי לא סבלתי בעבר מבעיות בכף הרגל. ההחלטה לקנות מדרס הגיעה בגלל שהרפידה בנעל החדשה לא איכותית ולא נוחה אז החלטתי להשתדרג. שאלתי - האם סביר שבתחילת השימוש יהיה כאבים ותחושות לא נוחות ומה החשיבות של הבליטה? (הכנסתי את הרגל למדרס זהה ללא הבליטה והיה נח. אבל, כאמור המחשב חושב אחרת..) תודה מראש!

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שלום יואב, חשבתי שקופ"ח מכבי הפסיקה עם המדרסים בהתאמה ממוחשבת - זה לא היה מוצלח ביותר. חשבתי שרוקח בבית מרקחת מומחה בתרופות.. אם אין שינוי צורה בחלק הקידמי של כף הרגל -לא צריך את הבליטה (המטטרסלית) למי שצריך אותה ומנסה בפעם הראשונה להשתמש במדרס עם הבליטה יש הנחייה להתחיל להשתמש לסירוגין בכדי לתת לרגל להסתגל לבליטה. אתה מוזמן לבדיקה בחינם אלי ואוכל לעזור לך. לתיאום אל שמוליק חייג 03-6121070 . בהצלחה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תודה רבה
  • יואב
  • 27/06/2018 20:39
  • פיט סטפ פרו, מדרסי לילה לעצם בולטת ברגל
  • רחל
  • 17/06/2018 15:33
  • בתשובה לשאלתך הנ"ל לא מדרס לילה אלה סד לילה המשמש בד"כ אחרי ניתוח הלוקס ולגוס. אשמח להעניק לך ייעוץ חינם בהיותך פונה דרך הפורטל במכון וכן הנך זכאית לקדימות בתור. מכון אורטופדי ברזילי-להב 03-6121070.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר יהודה דוד ד"ר יהודה דוד
בעל ניסיון רב במתן חוות דעת רפואית ומשפטית בתחום... קרא עוד
פרופ' שלמה וינטרוב פרופ' שלמה וינטרוב
אורתופד מומחה, מנהל המרכז הרב תחומי למחלות עצם... קרא עוד

בריאות זה אינפומד – אתר רפואה המקיף בישראל