נוגדי החמצון בתה מקנים לו יתרונות בריאותיים גדולים במיוחד

מחקר חדש, מקיף ומורכב, שנערך במחלקה לביוכימיה ולביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אגרטון שבקניה, בשיתוף עם המחלקה הכימית של קרן חקר התה בקניה, קבע כי נוגדי החמצון הטבעיים המצויים בסוגים שונים של תה, הם המפתח ליתרונותיו הבריאותיים של המשקה. בזכות פעילותם הבריאותית מפחיתים נוגדי החמצון את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם ובסרטן, מורידים את שכיחותן של תופעות אלרגיות ויוצרים בגוף האדם פעילות נוגדת חיידקים טבעית. התה לסוגיו, מיוצר מצמח הקמליה העשיר בחומרים נוגדי חמצון, המסלקים את הרעלים הנוצרים מרדיקלים חופשיים אשר גורמים נזק לרקמות ולאיברים בגוף האדם, ועשויים לגרום למחלות שונות ולהזדקנות מואצת של התאים. בין יתר פעולותיהם מעודדים נוגדי החמצון את פעילותה של המערכת החיסונית, ובכך משפרים את מעבר החמצן בגוף ומונעים מחלות.

במהלך המחקר המורכב, נבדק הקשר שבין הרכיבים הכימיים השונים המצויים בתה לבין פעילותם נוגדת החמצון על גוף האדם. החוקרים בחנו 12 סוגים שונים של תה. בנוסף, נעשתה השוואה בין רמת הרכיבים נוגדי החמצון שנמצאו בתה לבין אלה המצויים בירקות חיים, כגון בצל וכרוב.

מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו, הצטיירה תמונת מצב אופטימית, המצביעה על כך ששתיית תה היא דרך פשוטה להשיג יתרונות בריאותיים. בכל סוגי התה שנבדקו נמצאה רמה גבוהה של רכיבים נוגדי חמצון טבעיים. כמו כן, נמצא כי פעולתם נוגדת החמצון של הרכיבים הטבעיים בתה גבוהה באופן משמעותי מפעילותם נוגדת החמצון של הרכיבים המצויים בירקות חיים דוגמת בצל וכרוב.

המחקר על פעילותם של נוגדי החימצון הטבעיים הנמצאים בתה פורסם בכתב העת המדעי הבינלאומי לביוטכנולוגיה African Journal of Biotechnology. מחקר זה מצטרף לשורה של מחקרים חדשים, המצביעים על האופן בו נוגדי החמצון הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות. על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן להנות מפעילותם היעילה, המסייעת בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות כלי דם, במחלות לב, בטרשת עורקים, בשבץ, באלצהיימר, במחלת פרקינסון, בדלקת מפרקים ועוד.

לאחרונה קבע מחקר נוסף, אשר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, כי שתיית תה על בסיס קבוע כפעמיים ביום משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב, בזכות נוגדי החמצון הטבעיים הנמצאים בתה. ממצאי מחקר זה, שפורסם בכתב העת המדעי של הקולג' האמריקאי לתזונה (Journal of The American College of Nutrition), מפורטים כאן.

African Journal of Biotechnology Vol. 6 (19), pp. 2287-2296, 4 October 2007
[16/12/2007]

פורומים סרטן המעי הגס

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
ניתוח הסרת גידול ממאיר ממעי הגס יהודה 19/09/2020 20:02

דם סמוי בצואה-חיובי ראובן 14/09/2020 14:59
  • שלום רב,בן 64.בדיקה שגרתית שנתית לפני כ-3 חודשים גילתה דם סמוי בצואה.אין סימפטומים אחרים ומרגיש טוב.נקבעה לי קולונוסקופיה בקרוב אך לא בטוח שאוכל להגיע והמועד הבא בערך עוד 3 חודשים.האם דחייה צריכה להלחיץ ? מהידוע לי תוצאת הבדיקה אינה בהכרח מעידה על סרטן.תודה רבה.

כאב בבטן בצד שמאל 9 חודשים לאחר ניתוח כריתת חלק גדול מהמעי הגס אבי 06/09/2020 19:28
  • שלום ד״ר אני 9חודשים אחרי ניתוח כריתת חלק גדול מהמעי עקב גידול שמצאו לי במעי הגס בחלק השמאלי שלי הופיע לי פתאום עש כאב של לחץ בצד שמאל ושאני לוחץ עם היד גם כואב מה זה יכול להיות?

הצטרפו לאינדקס הרופאים!