נוגדי החמצון בתה מקנים לו יתרונות בריאותיים גדולים במיוחד

תאריך עדכון: 11/09/2019
מחקר חדש, מקיף ומורכב, שנערך במחלקה לביוכימיה ולביולוגיה מולקולרית באוניברסיטת אגרטון שבקניה, בשיתוף עם המחלקה הכימית של קרן חקר התה בקניה, קבע כי נוגדי החמצון הטבעיים המצויים בסוגים שונים של תה, הם המפתח ליתרונותיו הבריאותיים של המשקה. בזכות פעילותם הבריאותית מפחיתים נוגדי החמצון את הסיכון לחלות במחלות לב וכלי דם ובסרטן, מורידים את שכיחותן של תופעות אלרגיות ויוצרים בגוף האדם פעילות נוגדת חיידקים טבעית. התה לסוגיו, מיוצר מצמח הקמליה העשיר בחומרים נוגדי חמצון, המסלקים את הרעלים הנוצרים מרדיקלים חופשיים אשר גורמים נזק לרקמות ולאיברים בגוף האדם, ועשויים לגרום למחלות שונות ולהזדקנות מואצת של התאים. בין יתר פעולותיהם מעודדים נוגדי החמצון את פעילותה של המערכת החיסונית, ובכך משפרים את מעבר החמצן בגוף ומונעים מחלות.

במהלך המחקר המורכב, נבדק הקשר שבין הרכיבים הכימיים השונים המצויים בתה לבין פעילותם נוגדת החמצון על גוף האדם. החוקרים בחנו 12 סוגים שונים של תה. בנוסף, נעשתה השוואה בין רמת הרכיבים נוגדי החמצון שנמצאו בתה לבין אלה המצויים בירקות חיים, כגון בצל וכרוב.

מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו, הצטיירה תמונת מצב אופטימית, המצביעה על כך ששתיית תה היא דרך פשוטה להשיג יתרונות בריאותיים. בכל סוגי התה שנבדקו נמצאה רמה גבוהה של רכיבים נוגדי חמצון טבעיים. כמו כן, נמצא כי פעולתם נוגדת החמצון של הרכיבים הטבעיים בתה גבוהה באופן משמעותי מפעילותם נוגדת החמצון של הרכיבים המצויים בירקות חיים דוגמת בצל וכרוב.

המחקר על פעילותם של נוגדי החימצון הטבעיים הנמצאים בתה פורסם בכתב העת המדעי הבינלאומי לביוטכנולוגיה African Journal of Biotechnology. מחקר זה מצטרף לשורה של מחקרים חדשים, המצביעים על האופן בו נוגדי החמצון הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות. על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן להנות מפעילותם היעילה, המסייעת בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות כלי דם, במחלות לב, בטרשת עורקים, בשבץ, באלצהיימר, במחלת פרקינסון, בדלקת מפרקים ועוד.

לאחרונה קבע מחקר נוסף, אשר נערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, כי שתיית תה על בסיס קבוע כפעמיים ביום משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב, בזכות נוגדי החמצון הטבעיים הנמצאים בתה. ממצאי מחקר זה, שפורסם בכתב העת המדעי של הקולג' האמריקאי לתזונה (Journal of The American College of Nutrition), מפורטים כאן.

African Journal of Biotechnology Vol. 6 (19), pp. 2287-2296, 4 October 2007
[16/12/2007]

פורומים, סרטן הלבלב

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
הסבר לפענוח בדיקת אולטראסאונד אריאלה 19/08/2019 22:17
  • שלום בבדיקת אולטראסאונד נכתב מעל ה-CBD הודגם מבנה בגודל 1.6X4.4 במרקם מעורב, יכול להתאים לאזור ספאר, לא וסקולרי מומלץ ביקורת בעוד 3 חודשים. אשמח להסבר מפורט יותר למרות שמנסה לקבוע בהקדם התייעצות עם אונקולוג. תודה

איך לבחור כירורג מוני 28/05/2019 13:13
  • איך לבחור כירורג לניתוח סרטן בגוף הלבלב איך אני אוכל לדעת מי הרופא הכי מקצועי ובעל נסיון לתוצאה אופטימלית

בחירת כירורג ד"ר רונן ברנר 15/06/2019 19:44
  • שלום מוני. רמת הכירורגיה בארץ גבוהה. מומלץ לעבור ניתוח אצל כירורג הפטו-ביליארי מנוסה. פנה לרופא המשפחה שלך שינחה אותך לגבי מנתחים אופציונליים.

בדיקת UES נתנאל 02/07/2019 20:09