יום כיפור – לעבור את הצום בשלום

יום כיפור בפתח ועמו צום לא פשוט של 25 שעות. כיצד תוכלו לעבור את הצום בדרך הבריאה ביותר, מבלי לחוש ברע?
כתבה פרסומית כתבת חסות



צום יום כיפור הינו צום ארוך מאוד, 25 שעות ללא אכילה ושתייה כלל אינן דבר של מה בכך.
על מנת לעבור את הצום בדרך הקלה ביותר, עלינו להכין את גופנו לקראת הצום מבעוד מועד. על מנת לצלוח את הצום, עלינו להיות מוכנים מבחינת מאדרי המזון ולא פחות חשוב, הנוזלים. להכנה תפקיד חשוב ביותר אשר בא למנוע תופעות לוואי לא נעימות אשר עלולות להיגרם כתוצאה מן הצום, כגון: כאבי ראש, סחרחורות, חולשה, בחילות והקאות.הכנו עבורכם מספר טיפים אשר חשוב ליישם עוד בטרם הצום:

1. יום לפני הצום וביום הצום עצמו, עד תחילתו של הצום, יש להרבות בשתייה. הכמות המומלצת הינה בין 8 ל 10 כוסות שתייה, כאשר עדיף לשתות מים ולא שתייה ממותקת הגורמת לצמא עז או מוגזת, הגורמת לתחושת נפיחות. ככל שנקפיד ונשתה יותר בטרם יחל הצום, כך יקל עלינו לעבור אותו בקלות יתרה.

2. את יום הצום רצוי לפתוח בארוחת בוקר, כאשר הדגש הוא על אכילה של מנת פחמימה, כגון: לחם, דגני בוקר ועוד.

3. לא מומלץ להפסיק את האכילה בין ארוחת הבוקר לארוחה המפסקת, אלא לאכול ארוחת ביניים בשעות הצהריים, בהן אנו רגילים לאכול ארוחת צהריים. ארוחת הביניים רצוי שתהיה קלילה ולא מכבידה, ניתן לאכול למשל כריך.

4. הארוחה המפסקת מהווה את הארוחה הגדולה ביום הצום. יש להשתדל לאכול טוב ונכון, אולם לא להעמיס יתר על המידה שכן אין אנו מעוניינים ליצור כאבי בטן, הרגשה של נפיחות או בחילה ולהקשות על עצמנו. על הארוחה לכלול כמות סבירה של מרק, דג, סלט ירקות, מנה בשרית ופחמימה, עדיף פחמימה מורכבת (אורז מלא, עדשים, קינואה וכד'). מומלץ שהאוכל יבושל ללא העמסה של תבלינים ובעיק ללא עודף מלח העלול לגרום לתחושת צמא בהמשך היום.

ומה לאחר סיום הצום?

1. שתו כוס שתייה ממותקת ופושרת, בלגימות איטיות, על מנת להשיב לגוף חלק מהסוכר הדרוש לו. אכלו לצד השתייה פרוסת לחם מרוחה בדבש או פרוסת עוגה.

2. אל תתנפלו על האוכל ואל תאכלו מכל הבא ליד. המתינו כ 20-30 דקות לפחות לאחר ששתיתם על מנת שהגוף "יחזור לעבוד" כמו שצריך ורק אז החלו לאכול.

3. הארוחה המתחלת, רצוי שתהיה ארוחה קלה יחסית ולא עמוסה כמו זו המפסקת. אכלו דברים קלים לעיכול, לא מטוגנים או שמנים על מנת שתסיימו את הצום עם הרגשה טובה.

חתימה טובה!

פורומים צמחי מרפא

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
לא הבנתי רמי 04/07/2020 22:43
  • למה הפורום הזה בעצם קיים אם היא בסופו של לא עונה?

  • + הוסף תגובה
קורטיזול גבוה ניר 29/06/2020 10:18
  • האם יש צמח, או תוסף, המסייע במקרים של קורטיזול גבוה? תקופת בחינות פלוס קורונה... לחוץ ממש

  • + הוסף תגובה
רזברטרול צחי 14/05/2020 12:07
  • שלום ד'ר אשמח לדעתך האישית האם המחקרים על פעילותו נוגדת החמצון והאנטי סוכרתית וכו של תוסף הרזברטרול אכן מגובים מחקרית ומשכנעים?

  • + הוסף תגובה
רזרבטול ד"ר אורנה לוין 04/06/2020 17:44
  • מפנה אותך למאמר מסכם על הרזרבטול, פעילות מבורכת ואזהרות, פורסם ב- 2018: Biomedicines. 2018 Sep; 6(3): 91. Published online 2018 Sep 9. doi: 10.3390/biomedicines6030091 PMCID: PMC6164842 PMID: 30205595 Resveratrol: A Double-Edged Sword in Health Benefits Bahare Salehi,1,2 Abhay Prakash Mishra,3 Manisha Nigam,4

  • + הוסף תגובה
רזברטרול צחי 28/06/2020 09:51
  • קראתי את במאמר הוא מדבר רק על יתרונות פוטנציאליים לא מצאתי "אזהרות" מה כוונתך ד''ר?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!