מי בריא יותר – חובבי יין או חובבי בירה?

הגיע הזמן להכריע סופית בשאלה הנצחית – בירה או יין? אז באמת בריא יותר?
כתבה פרסומית כתבת חסות


הגיע הזמן להכריע סופית בשאלה הנצחית – בירה או יין? אז באמת בריא יותר?למה יין?

1. יין מועיל יותר ללב – הסגולות הרפואיות של שתיית יין באופן קבוע ידועות כבר לפחות עשור. מחקר משנת 2000 מצא כי אנשים השותים יין נמצאים בסיכון מופחת משמעותית למוות כתוצאה ממחלות לב וסוגי סרטן שונים, בהשוואה לאנשים אשר אינם שותים יין. שתיית יין מפחיתה את הסיכון למוות בערך בשליש. בקרב שתייני יין 10% תמותה פחות מאשר אנשים אשר אינם שותים כלל.

2. שתייני יין חולים פחות בסרטן – נתון זה ייתכן הודות לרכיב המצוי בקליפת ענבים הקרוי רזברטול. רזרבטול הוא כנראה התשובה לשאלה המפורסמת כיצד לצרפתים, אשר מרבים בשתיית יין ואשר התזונה שלהם מורכבת מכל כך הרבה שומן וכולסטרול, שיעורי מחלות לב כל כך נמוכים. הרזרבטול נחשב גם למאט תהליכי היווצרות של תאים סרטניים, אם כי לא מספיק מחקרים מאשרים השערה זו. שימו לב כי הרזרבטול מצוי רק ביין אדום, ולא לבן.

3. התזונה של שתייני יין טובה יותר – מחקר הראה כי שתייני יין עושים בחירות תזונתיות בריאות יותר מאשר שתייני בירה. החוקרים עקבו אחר מכירות של בירות ויינות ב-98 רשתות מזון במשך שישה חודשים, ובדקו את תכולת עגלת הקניות של צרכני היין והבירה. באופן מתאים, העגלות של צרכני היין הכילו יותר פירות, ירקות, ומאכלים דלי שומן בניגוד לעגלות של שתייני הבירה, בכללו מזונות מעובדים ומשקאות תוססים לרוב.

4. טוב בתקופת הריון - לפני כשלוש שנים, יצא מחקר בריטי אשר סתר דעה רווחת ועתיקת יומין, לפיה אסור לצרוך יין בזמן ההריון. לא רק שהמחקר הוכיח כי צריכה מועטה של יין בזמן הריון אינה מזיקה, אלא כי צריכת כוס יין אחת לשבוע, הטיבה גם עם האם וגם עם העובר. ילדים לאמהות שצרכו כוס יין אחת בשבוע סבלו פחות מהפרעות התנהגות והפרעות קשב וריכוז, בהשוואה לילדים שנולדו לאמהות אשר התנזרו מאלכוהול לחלוטין בתקופת ההריון.

למה בירה?

1. בירה מזינה יותר מיין – בירה לא מסוננת מכילה כמעט את כל ויטמיני B, מינרלים, וכמות אנטיאוקסידנטים (נוגדי חמצון) דומה ואף לעתים גבוהה מזו אשר ביין.

2. בירה מפחיתה מחלות לב – במספר מחקרים נמצא קשר בין צריכה קבועה ומתונה של בירה לבין העלאת רמות הכולסטרול הטוב (HDL) בגברים ובנשים כאחד. בנוסף, ויטמין B6 שמצוי בבירה עוזר גם הוא להפחתת מחלות לב.

3. לשתייני בירה יש אופציות דלות קלוריות – תתפלאו לשמוע, אבל גרסאות ה"לייט" של 4 מותגי בירה אמריקאים בולטים הן המובילות במכירות. למרות שלא הייתה קיימת עד לפני שלושה עשורים, הבירה הקלה צברה פופולאריות עצומה בעיקר בקרב שתייני בירה, אשר אינם מעוניינים בערך הקלורי הגבוה הנלווה לבירה. למרות שחובבי בירה אדוקים מסתכלים על הגירסאות הקלות כמשקה מהול במים, אין ספק שבירה קלה היא פתרון נהדר למי שרוצה ליהנות מבירה קרה ועדיין לשמור על המשקל, פתרון שלא קיים ביין.

4. בירה עוזרת בהפחתת הסיכון לסוכרת - מחקרים שונים מצאו כי שתיית בירה (באופן מבוקר ומתון כמובן) יכולה להפחית את הסיכון להתפתחות סוכרת. במובן זה, שתיית בירה מתונה יעילה יותר למניעת סוכרת מאשר הימנעות מוחלטת מאלכוהול.

בסופו של דבר, למרות שיין נתפס כמשקה עדין ובריא יותר, גם לבירה היתרונות שלה. הכל מתנקז להעדפה האישית שלכם. והכי חשוב – לשתות במתינות ולא להגזים.

הצטרפו לאינדקס הרופאים!