10 מאכלים מחממים ובריאים לחורף

עונת החורף יכולה להיות מאוד מהנה, ולו רק בגלל האווירה המיוחדת. על מנת להפיק את מרב ההנאה ולהימנע מהצטננויות למיניהן, מומלץ לתת תשומת לב גם לתזונה החורפית, שאיננה רק טעימה אלא גם מחממת ויכולה להציל אתכם ממחלות העונה

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 24/11/2014
עונת החורף יכולה להיות מאוד מהנה, ולו רק בגלל האווירה המיוחדת. על מנת להפיק את מרב ההנאה ולהימנע מהצטננויות למיניהן, מומלץ לתת תשומת לב גם לתזונה החורפית, שאיננה רק טעימה אלא גם מחממת ויכולה להציל אתכם ממחלות העונה


בתקופת החורף, האוכל גם משמש על מנת להתחמם ולחזק את מערכת החיסון, כל זאת מבלי לצרוך שומן עודף. בעיקר אם אתם נמצאים בחופשה במקום קר, לא כדאי לחטוף צינון או שפעת ולשם כך לא חייבים לקחת תרופות, אלא למצוא את המאכלים הנכונים.


בין אם אתם מטיילים באירופה או גולשים בחופשת סקי, אתם צריכים אנרגיה חמה. לכן, לחורף כמו לכל עונה, יש את סוגי המאכלים המתאימים לו ביותר. 


מה כדאי לאכול בחופשת חורף?


אנרגיה חמה מתקשרת באופן לא מפתיע עם אוכל מבושל, ולכן יש להעדיף תמיד מזון מבושל וחם על פני מאכלים קרים כמו סושי או כריכים. כמובן שאם אתם אוכלים לפני פעילות גופנית, כמו סקי, גם לא כדאי שהמון המבושל יהיה כבד מדי ויכביד עליכם.


אז מהם מאכלי החורף המחממים?

1. ירקות כתומים – קבוצת ירקות זו, הכוללת דלעת, בטטה, גזר ועוד יכולה לבוא כתוספת למנת קטניות ודגנים, או ניתן גם לאכול כמרק חורפי שמאוד ישביע אתכם וגם לא יהיה כבד מדי. כמו כן, אפשר להוסיף אותם צלויים בתנור למנה בשרית.

2. שומנים – השומן מספק לנו אנרגיה, אך חשוב להקפיד לאכול את סוג השומן הנכון, דהיינו לא מזון מטוגן. מאכלים המהווים מקור טוב לשומן "חיובי" הם טחינה, שמן זית, אבוקדו או אגוזים, אותם ניתן גם לקחת אתכם בתיק כחטיף למהלך היום.

3. דגי ים – בעיקר אם אתם נופשים באירופה, לא תהיה לכם בעיה עם גישה לדגי ים צפוני טריים כמו סלמון, מקרל, טונה או סרדינים. מעבר לאנרגיה המחממת שלהם, הם מכילים גם אומגה 3.

4. קטניות – יתרונן הגדול של הקטניות בתרומתן גם לדיאטה. הם מעניקות תחושת שובע וכמובן מחממות. מנת קטניות מבושלות גם תחמם אתכם וגם תכין אתכם ליום של פעילות. וזה כמובן בנוסף למינרלים והוויטמינים שהן מכילות.

5. דגנים – בדומה לקטניות, גם דגנים מחממים את הגוף, מה שחשוב במיוחד בימי חורף קרירים. מומלץ להתמקד בדגנים מלאים, כמו אורז מלא, שיבולת שועל, גריסים וקינואה.

6. שום – אם אתם כבר מתחילים להרגיש צינון קרוב – נסו לאכול שן שום חי. נכון, הריח לא הכי נעים אבל הוכח מחקרית כי יש ביכולתו של השום לחזק את מערכת החיסון ולעכב הצטננות ושפעת.

7. קינמון – חוץ מזה שהוא תוספת נהדרת לכוס שוקו חם, קינמון ידוע כתבלין מחמם.

8. ג'ינג'ר – את הג'ינג'ר ניתן לצרוך כתה (או חלוט במים חמים, או כחליטה מוכנה). מעבר לתכונות החימום שלו, ג'ינג'ר גם עוזר בחיזוק מערכת החיסון.

9. בצל – כמו השום, גם לבצל תכונות המסייעות להתגבר על שיעול, ליחה וצרידות. חוץ מזה, אין כמו מרק בצל צרפתי מהביל בפריז...

10. כורכום - גם לכורכום תכונות אנטי דלקתיות. כמו כן הוא משמש לטיפול במצבי ליחה, הצטננות וכן לטיפול באסתמה וסינוסיטיס, מעודד את מערכת החיסון ומחטא ואף בהתמודדות עם מצבי לחץ.

כמובן שמאכלים אלו מועילים במשך כל השנה, אך בחורף כדאי להקפיד יותר.

בין אם אתם אוהבים את החורף או לא, עדיף להכין את מערכת החיסון בצורה הטובה ביותר, כדי להימנע משבוע של עילפון במיטה או הצטננות מתמשכת.


*צמחי התבלין בשימוש יומיומי אינם מזיקים, אך מומלץ להתייעץ עם מומחה לפני שנוטלים אותם באופן קבוע.



הצטרפו לאינדקס הרופאים!