לשמור על המשקל והתזונה גם בחו"ל

האם ניתן לשמור על הדיאטה או המשקל במהלך נסיעה לחו"ל? המומחים טוענים שכן, אבל הדבר דורש מעט תכנון. טיפים תזונתיים לכל שלבי הטיול - מההמתנה בטרמינל ועד החזרה הביתה. נסיעה טובה ומזינה!
כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 16/01/2014
האם ניתן לשמור על הדיאטה או המשקל במהלך נסיעה לחו"ל? המומחים טוענים שכן, אבל הדבר דורש מעט תכנון. טיפים תזונתיים לכל שלבי הטיול - מההמתנה בטרמינל ועד החזרה הביתה. נסיעה טובה ומזינה!מה עושים עד הטיסה?

אתם אף פעם לא יודעים מתי יהיה עיכוב ממושך, במיוחד בתקופות החגים, כך שתכנון מראש יכול להציל אתכם מפנייה למזללה הראשונה שתראו בדרככם, עם הגחתה של תחושת הרעב.

אוכל שניתן לקחת בתיק בשקיות פלסטיק, בהן, אגוזים ושקדים טבעיים, פירות יבשים, בייגלה מקמח מלא, חטיפי גרנולה ללא סוכר ודלי שומן, ירקות טריים ובקבוק מים.

אל תגיעו לעולם למצבי רעב לא מוכנים. התחילו את המסע שלכם ברגל ימין, עם ארוחה בריאה ומזינה בבית לפני שאתם יוצאים לעבר החופשה המיוחלת.

איתור מזון בריא בשדה התעופה יכול להיות לעיתים אתגר של ממש. לכן, האסטרטגיה הטובה ביותר היא להביא חטיפים בריאים מהבית או לקנות בייגל מקמח מלא עם גבינה רזה וירקות.

בטיסה

היום ניתן להזמין ארוחות מראש. ניתן להזמין ארוחה צמחונית או ארוחה מותאמת לסוכרתיים העשירה בירקות, דגנים מלאים וחלבון רזה. נצלו שירות זה והזמינו מראש בטלפון מחברת התעופה.

ברוכים הבאים ליעד

כאשר אתם מגיעים ליעד החופשה שלכם, הקדישו כמה דקות לחיפוש מעדניות או בתי קפה, המגישים אוכל בריא בקרבת המלון. אל תרוצו למסעדת המזון המהיר (פאסט פוד) הראשונה שאתם רואים. בסוף יתברר לכם שיש בית קפה שכונתי ונחמד שמגיש סלטים טריים ממש מעבר לפינה.

כאשר טסים למקומות כמו איטליה או צרפת, בהן ארוחת הבוקר עשירה במאפים טריים ובגטים, מומלץ להביא מהבית קרקרים מסובין מלא. אלו עשירים בסיבים תזונתיים ומצוינים ליד הקפה או התה בארוחת הבוקר, עם כפית ריבה או דבש, או מעט גבינה, וכן מצוינים כחטיף ארוחת ביניים.

חשבו על היום שאחרי

שנו גישה מחשבתית. אל תחשבו על נסיעה או חופשה כפסק זמן מהחיים. הישארו מודעים ו'עם היד על הדופק', בין אם באוויר, בים או ביבשה.

מסעדות

• בחרו תמיד במנת פחמימה שהיא מלאה ודלת שומן, כגון אורז מאודה, תפוח אדמה או בטטה אפויים במקום צ'יפס או פסטה ברטבים עשירים בשומן. שימו לב שנתח החלבון, בשר, דגים או עוף ניצלו או הוכנו ללא רוטב ושמדובר בנתח רזה כגון חזה עוף, שייטל או פילה.

• לכו על שיטת החצי, או חלקו את המנה עם שותפכם לטיול. כך תחסכו המון קלוריות.

• לעיתים עדיף ללכת למסעדת טאפסים או מסעדה בה אתם בוחרים את כמות הבשר. כך יש לכם אפשרות לשלוט בגודל המנה המוגשת וליהנות ממספר מנות.

• הפחיתו קלוריות על ידי הימנעות מרטבים. תמיד ניתן לבקש את הרוטב בצד או לבקש כריך ללא מיונז. כך תוכלו לחסוך קלוריות רבות.

• אל תזמינו קינוח ישר לאחר הארוחה. המתינו מספר דקות. אולי בסוף תגלו שאין לכם צורך בקינוח.

• בחרו תמיד במים כשתייה. אם חשקה נפשכם באלכוהול, עדיף להזמין יין או בירה על פני קוקטיילים.

טיפים חשובים נוספים

• כאשר אתם מטיילים בשווקים המקומיים, ניתן לקנות פירות וירקות טריים וכך להעשיר את התזונה בחופשה בסיבים תזונתיים, במינרלים וויטמינים מתוצרת טרייה.

• שתייה מרובה של מים ותה ירוק יעזרו לכם לשמור על חילוף חומרים ותחושת שובע.

• אל תשכחו לעשות פעילות גופנית. היום ניתן להתאמן בכל זמן ובכל מקום. אפשר ללכת, לקפוץ על חבל, לעשות שכיבות שמיכה או כפיפות בטן. ארזו לטיול בגדי ונעלי ספורט.

• תיהנו. אוכל הוא חלק מחוויית הטיול. אל תבזבזו יותר מדי קלוריות על מאכלים מוכרים; נסו, טעמו ותיהנו מהאוכל המקומי (במידה).

• לכל מקרה שלא יקרה, דאגו לביטוח נסיעות לחו"ל מראש, בחברה אמינה, כדי שתוכלו ליהנות מחופשה בראש שקט.


לרכישת ביטוח נסיעות >>

למידע נוסף >>


הצטרפו לאינדקס הרופאים!