ההפתעה הבריאה של שולחן החג

היא אמנם חיונית לנו, אבל הגוף לא מייצר אותה לבד, לכן חייבים לצרוך אותה ממקור חיצוני. דגים הם מקור מצויין לאומגה 3, ולשיפור הבריאות שלכם.

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 16/01/2014
אומגה 3 אמנם חיונית לנו, אבל הגוף לא מייצר אותה לבד, לכן חייבים לצרוך אותה ממקור חיצוני. דגים הם מקור מצויין לאומגה 3, ולשיפור הבריאות שלכם.אומגה 3 הינה חומצת שומן חיונית שהגוף זקוק לה בכדי לתפקד בצורה יעילה. אך היא אינה מיוצרת על ידי הגוף ולכן יש צורך לקבלה מהתזונה היומית שלנו.

לאומגה 3 יתרונות בריאותיים בשפע. מחקרים מצביעים על קשר חזק בין אומגה 3, EPA ו-DHA להורדת טריגליצרידים והפחתת לחץ דם. בנוסף מחקרים מציעים על כך שאומגה 3 אף יעילה בדלקות מפרקים, דיכאון ומחלות מעי דלקתיות. כמו כן היא חשובה בהפחתת דלקות, בדילול דם (אנשים הנוטלים תרופות נוגדות קרישיות צריכים להיוועץ בדיאטנית/רופא לפני נטילתה), שיפור קוגניטיבי ועוזרת בהפרעות קשב וריכוז.

אומגה 3 למעשה מורכבת ממספר חומצות שומן, כאשר העיקריות הן EPA ו- DHA. שתי חומצות שומן אלו נמצאות בעיקר בדגים . בזרעי פשתן יש חומצת שומן ALA שמהנגזרת שלה הגוף מסוגל לסנתז את שתי האחרות.
היתרונות הבריאותיים של אומגה 3

הפחתת טריגליצרידים - על פי מספר מחקרים תוספי אומגה 3 יכולים להוריד את רמות הטריגליצרידים. רמות גבוהות של טריגליצרידים מהוות גורם סיכון למחלות לב. למעשה, חומצת השומן DHA לבדה הוכחה כמפחיתת רמות טריגליצרידים.

דלקת מפרקים שגרונית - מספר המחקרים מצאו כי תוספי שמן דגים [ EPA + DHA ] הקטינו נוקשות וכאבי פרקים באופן משמעותי. נראה כי תוספי אומגה 3 אף מגבירים את היעילות של תרופות אנטי דלקתיות.

דיכאון - חוקרים מצאו כי באוכלוסיות הניזונות ממאכלים בעלי רמות גבוהות של אומגה 3, נצפו מקרים מעטים יותר של דיכאון. שמן דגים אף מגביר את ההשפעות של תרופות נוגדות דיכאון. כמו כן, שמן דגים עשוי לעזור להפחית את תסמיני הדיכאון של הפרעה דו קוטבית.

הריון - DHA חשוב להתפתחות נוירולוגית בתינוקות. עם זאת, מחקרים אינם חד משמעיים באשר לשאלה האם יש צורך להשלים אומגה 3 כתוסף במהלך ההריון, או שיתרונות ההנקה מספיקים.

אסטמה - ממחקרים עולה כי תזונה עשירה באומגה 3 מפחיתה דלקת, וכך עוזרת בהקלה על אסטמה. עם זאת, נדרשים מחקרים נוספים כדי להראות אם תוספי שמן דגים משפרים את תפקוד הריאות.

הפרעת קשב וריכוז - מחקרים מראים כי שמן דגים אומגה 3 יכול להפחית את הסימפטומים של הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ולשפר את התפקוד הקוגניטיבי שלהם. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף בתחום זה, שכן אומגה 3 ותוספי תזונה כטיפול ראשוני להפרעה זו אינם נתמכים על ידי מחקרים.

אלצהיימר ודמנציה - מספר מחקרים הראו כי אומגה 3 עשויה לסייע בהגנה מפני מחלות אלו. אחד המחקרים אחרונים הראה כי DHA יכול להיות תוסף מועיל וייתכן שיש לו השפעה חיובית על איבוד הזיכרון ההדרגתי הקשור להזדקנות. עם זאת, יש צורך במחקר נוסף.

מקורות תזונתיים טובים לאומגה 3 הם דגים כמו אנשובי, הרינג, מקרל, סלמון טרי סרדינים, חדקן, טרוטה וטונה. מקורות טובים ל-ALA: אגוזי מלך, פשתן ושמן פשתן, שמן זית ושמן סויה.


למידע נוסף אודות ביטוח בריאות>>

לקבלת הצעה>>

הצטרפו לאינדקס הרופאים!