מוארת וירוקה: איך לעבור את סוכות מבלי להשמין?

במהלך חגי תשרי אנו מעלים בממוצע בין 2-3 קילוגרם למשקל גופנו ונאלצים לעבוד קשה על מנת להפטר מהם לאחר מכן. אז כיצד תתארחו בסוכה מבלי להעלות קילוגרמים מיותרים?

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 07/10/2014

בעוד שסדר ראש השנה והארוחה המפסקת של יום כיפור כבר מאחורינו, הרי שחג סוכות ועמו הסכנות לדיאטה -  הולך ומתקרב. גם העובדה שחגי תשרי התחברו לסופי השבוע ויצרו שרשרת של ארוחות חגיגיות ומהנות אך גם עשירות ומשמינות. למעשה, במהלך חגי תשרי אנו מעלים בממוצע בין 2-3 קילוגרם למשקל גופנו ונאלצים לעבוד קשה על מנת להפטר מהם לאחר מכן.


מזונות שנהוג להגיש בסוכה משתנה מעדה לעדה וממשפחה למשפחה. לרוב יהיו אלו מזונות שקל לשנע לסוכה ולהגיש ולאכול בידיים: פירות, פיצוחים, ממתקים, חטיפים לצד שתייה מתוקה, תה או קפה ממותק. אז כיצד תתארחו בסוכה מבלי להעלות קילוגרמים מיותרים?


לחשוב לפני שאוכלים. חשוב מאוד לאכול ארוחות קטנות כל 3-4 שעות במשך היום. הקפידו לאכול ארוחה קטנה לפני שאתם יוצאים להתארח. כך תוכלו לשלוט בצורה טובה יותר על מה שאתם מכניסים לפה.


מנות קלות ולא תבשילים עשירים. העדיפו לאכול או להגיש מנות פתיחה קלות לדוגמה כריכונים קטנים, קוביות טוסט עם סלט, פשטידת ירקות, ירקות חתוכים. 


הקפידו על שתיית מים מספקת במשך היום. ישר לזכור שחוש הצמא שלנו עובד פחות טוב מחוש הרעב ולעתים אנו מתרגמים את תחושת הצמא לתחושת הרעב. מומלץ להימנע משתייה מתוקה, ניתן לשתות חליטות צמחים, תה, קפה ללא סוכר,  סודה או משקאות דיאטטיים.


היזהרו מפיצוחים. על אף היותם מזינים, האגוזים והזרעים הם בעלי ערך קלורי גבוה. רצוי לשמור על כמות של עד חופן ביום והעדיפו פיצוחים לא קלויים וללא מלח. קיימים גם פיצוחים מסוכרים: פקאנים, קשיו, שקדים ובוטנים - אלו מכילים ערך קלורי מאוד גבוה, הרבה סוכר מזיק ופעמים רבות אף מטוגנים בשמן עמוק.


ארוחה מזינה במקום חטיפים. העדיפו לאכול ארוחה קטנה ומזינה במקום חטיפים וממתקים. לדוגמה: כריך עם אבוקדו או חביתה וירקות או סלט פירות קטן.


השתמשו בקטניות לתבשילים במקום תוספות פחמימה. שעועית לבנה, אפונה, עדשים, גרגירי חומוס, פול וקטניות נוספות נחשבות לעשירות בסיבים תזונתיים, פחמימות מורכבות, חלבון ויטמינים ומינרלים. יש להן מדד גליקמי נמוך, כלומר השפעתן על רמות הסוכר בדם הינה מתונה יחסית והן מקנות שובע לאורך זמן. מנות לדוגמא המשלבות דגנים וקטניות: מג'דרה, קוסקוס עם גרגירי חומוס, אורז בסמטי עם שעועית ועוד.


זכרו שבחגים המטרה היא ליהנות ממפגשים משפחתיים וחברתיים ופחות להתרכז באוכל. העדיפות לנצל את מזג האוויר הנעים לפעילות משותפת כהליכות וטיולים ופחות לארוחות.




פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ