מוכנים? היכון, צא: כך תשיגו תוצאה טובה במרתון

כמות המידע שמציפה אותנו לקראת המרתון רק עלולה לבלבל אותנו. בסופו של דבר, ריצה הינה דבר די פשוט. מה שיותר מסובך הוא להגיע לקו הזינוק במצב האופטימאלי. אימונים קשים בימים שלפני המירוץ אינם הפתרון

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 25/02/2015

כמות המידע שמציפה אותנו לקראת המרתון רק עלולה לבלבל אותנו. בסופו של דבר, ריצה הינה דבר די פשוט. מה שיותר מסובך הוא להגיע לקו הזינוק במצב האופטימאלי. אימונים קשים בימים שלפני המירוץ אינם הפתרון



עונת המרתונים בשיאה: טבריה כבר מאחורינו, ירושלים מעבר לפינה והזינוק למרתון תל-אביב יערך בשישי הקרוב. כתבות על המרתון, כיצד להתכונן לפני, במהלך ולאחר המרוץ, צצות כפטריות לאחר הגשם ולעיתים נדמה כי הקושי האמיתי הוא לא הריצה עצמה, אלא דווקא איך מתמודדים עם כמות המידע והעצות שנותנים לנו בכל עיתון, פינה ברדיו ואתרים שונים ברשת. 



לכן בחרנו להתמקד במאמר שלפניכם במילת מפתח אחת – פרקטיקה. הדבר הכי גרוע שאנחנו יכולים לעשות הוא לקרוא כל שביב מידע שנכתב על מרתון ולחשוב שאם נעקוב אחר כל סעיף, אזי הדרך אל קו הסיום מובטחת.



מרוץ תל אביב 2015
אימונים קצרים ומהירים יביאו אתכם לקו הזינוק במצב טוב הרבה יותר




חשוב לדעת שכל מרוץ עומד בפני עצמו. תנאי הקור הקיצוניים, שמולם התמודדו משתתפי מרתון טבריה רק בחודש שעבר, אינם דומים כלל לתנאי החום הקיצוניים (לעונה), שצפויים בשישי הקרוב בתל אביב.



עלינו לקחת בחשבון אינספור משתנים ובעיקר להפעיל שיקול דעת. התנאים שיהיו למשתתפי מקצה המרתון המלא, שיוזנקו בשעה 05:45, שונים מאוד מאלו אשר ישררו בשעה 9:45, כאשר משתתפי מקצה חמשת הקילומטרים יוזנקו למקצה האחרון. 



אל תחששו להתייעץ עם מאמן או עם אדם שאתם סומכים עליו ושיש לו רקע במרוצים ותחרויות, אך מצד שני, אל תעמיסו דעות של יותר מידי אנשים "מבינים". בסופו של דבר, ריצה הינה דבר די פשוט. מה שיותר מסובך הוא להגיע לקו הזינוק במצב האופטימאלי לאותו רץ, לאחר תקופת אימונים מתאימה, לאחר הכנה גופנית, מנטאלית ותזונתית נכונה בשבוע התחרות.



הטעות הכי גדולה שאתם יכולים לעשות השבוע הוא לפצות על תחושת חוסר הביטחון בעוד אימונים. יש לא מעט רצים אשר מרגישים כי בעקבות העובדה שהפסידו אימון כזה או אחר בתקופה האחרונה, אם בגלל מזג האוויר ששרר בשבועיים האחרונים או אם סיבה אישית אחרת, אז "עוד ריצה אחת" תעזור להם להגיע מוכנים יותר לתחרות. 



ההפך הוא הנכון, בימים שלפני המרוץ עצמו, מנוחה מתאימה יכולה להועיל הרבה יותר מאשר עוד אימון אחד אשר כמותו עשינו לא מעט בתקופת ההכנה. זה לא אומר גם מנוחה מוחלטת, אך אימונים קצרים ומהירים על מנת לעורר את מערכת העצב-שריר, תרגילי תנועה דינמיים וטיפולים אחרונים בכאבים ופציעות קלות מסוג כזה או אחר יביאו אתכם לקו הזינוק במצב טוב הרבה יותר.

הכותב הינו ספורטאי תחרותי בריצות ארוכות ומאמן ריצה בכיר בקבוצת 'רצי100מני'.



פורום ניתוחי מפרק הירך והברך

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • מפרק ירך
  • לולה
  • 19/05/2019 12:21
  • Sonk בברך
  • עמלי
  • 15/05/2019 10:45
  • אובחנתי בmri עם שבר סובקונדולרי mfc בצקת לישדית בשלבי נסיגה בנוסף קרע ניווני מיניסקוס מדיאלי רגל שמאל אני נחה כבר יותר מחודש לא דורכת על הרגל מה ניתן לעשות חוץ ממנוחה מלאה ומתי אוכל לשוב ללכת תודה מראש עמלי

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • Mri ברך
  • שי כהן
  • 14/05/2019 09:50
  • היי דוקטור עהרתי לפני עחודש פציעה בכדורסל ולהלן תוצאת בדיקת הmri שביצעתי..אשמח לשמוע ממך חוות דעת... מודגם פגם אלכסוני לכל עובי הסחוס המכסה את מרכז הטרוכלאה בקוטר 2 מ"מ במישור הצדדי פנימי עם בצקת לשדית מינימאלית סוב-כונדרלית בסמוך. הרצועות הצולבות והרצועות הקולטרליות הודגמו תקינות. מודגם אות חריג הוריזונטלי בהיקף הקרן האחורית של המניסקוס המדיאלי אשר מגיע קרוב מאוד למשטח הפירקי התחתון, לא ניתן לשלול בוודאות קרע. המניסקוס הלטרלי מודגם תקין. המנגנון המיישר מודגם תקין. סחוס הפיקה שמור. הודגם נוזל תוך פירקי בכמות קטנה, ללא עדות ליצירת ציסטה פופליטיאלית . מודגם כיס נוזל בקוטר 1 ס"מ במישור הצדדי פנימי ובגובה 6 מ"מ מאחורי המרווח הטיביו-פיבולרי, ייתכן ציסטה גנגליונית. לסיכום: אות חריג במניסקוס המדיאלי, לא ניתן לשלול בוודאות קרע ופגם בסחוס הטרוכלארי כמתואר

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ