בכף אחת של פרג יש יותר סידן מבכוס חלב

חג פורים הוא הזדמנות נפלאה לתת את הדעת על היתרונות הבריאותיים של המילוי הטעים של אוזני המן – הפרג: הוא עתיר בסידן, סיבים תזונתיים, שומנים טובים ומינרלים. רק היזהרו מבדיקות שתן

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 03/03/2015

חג פורים הוא הזדמנות נפלאה לתת את הדעת על היתרונות הבריאותיים של המילוי הטעים של אוזני המן – הפרג: הוא עתיר בסידן, סיבים תזונתיים, שומנים טובים ומינרלים. רק היזהרו מבדיקות שתן


בעוד שרוב האנשים סבורים שפרג טוב רק למילוי דברי מאפה ולציפוי לחמניות וחלות, מסתבר שיש לו לא מעט יתרונות בריאותיים. הטעם העדין ושפע של מרכיבים התזונתיים הופכים את הפרג לתוספת רצויה בתזונה, שגם אבותינו הכירו בחשיבותה. חשוב לזכור כי הפרג עצמו הינו בעל ערכים תזונתיים חיוביים, אולם כשהוא מופיע במאפים ועוגות - הוא הופך למאכל שיש לצרוך ממנו רק במשורה.


•סיבים תזונתיים – הקליפה החיצונית של זרעי הפרג היא מקור טוב לסיבים תזונתיים, כאשר שתי כפות פרג מספקות כמעט 3.5 גרם סיבים. הסיבים מגבירים את נפח המזון וכך עוזרים להרגיש מלאים יותר לאחר ארוחה ולמנוע עצירות. תזונה עשירה בסיבים מסייעת גם להפחתת רמות כולסטרול והסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2.


•נוגדי חימצון – זרעי פרג מכילות שפע של חומרים בעלי השפעה נוגדת חימצון, שמסייעים בשמירה על הבריאות ובמניעה כללית של מחלות.


•שמנים טובים – לזרעי פרג יש טעם אגוזי ייחודי שמקורו בחומצות שומן טובות, שמהוות כמחצית ממשקל הפרג. שמן פרג מכיל כמות גדולה של חומצה אולאית, חומצת שומן חד-בלתי רוויה, הידועה בזכות יכולתה לסייע לאיזון רמות הכולסטרול. 


•מינרלים – זרעי פרג מספקים כמות נדיבה של סידן (253 מ"ג), זרחן (153 מ"ג) ונחושת (286 מק"ג) בכל שתי כפות. מינרלים אלו חשובים לשמירה על בריאות העצם, הלב ומערכת העצבים. בנוסף, זרעי פרג מכילים למעלה ממחצית הכמות היומית המומלצת של מנגן – יסוד החיוני לייצור חלבונים בגוף ולשמירה על רקמות חיבור.


אילו יתרונות תזונתיים יש לפרג

פרג. גם טעים וגם בעל ערכים תזונתיים


•צמח הפרג ידוע גם כמקור לאופיום, שמופק מהשרף שנוצר בעקבות פציעה של הלקט הפרג טרם הבשלתו. אך הפרג המיובש, שנמכר בחנויות כמזון, מכיל כמויות מזעריות של התרכובות ממשפחת האופיום והוא עשוי להשרות השפעה מרגיעה עדינה. 


•אך לפני שמתחילים להוסיף את הפרג לדגני בוקר, יוגורטים, שייק פירות או רוטב לסלט, שתי אזהרות קטנות: הפרג עלול להיתקע בשיניים, וכן אכילת כמויות גדולות של פרג עלולה לגרום לתוצאה חיובית בבדיקת שתן לגילוי סמים, שבודקים מורפין, בטווח של מספר שעות עד יממה  אחרי האכילה. זאת ללא כל השפעה האופיינית למורפין.


פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • שמן אורגנו
  • יאיר
  • 25/05/2019 09:39
  • שלום, התחלתי לקחת שמן אורגנו, כדור אחד ליום עם ארוחת הצהרים. הבנתי שהוא עוזר למערכת העיכול, ממנה אני סובל כבר שנים (מעי רגיז). נאמר לי לאחרונה שהוא לא מומלץ לסובלים ממעי רגיז כי הפעולה שלו אגריסיבית מדי. האם זה נכון ועליי להפסיק לקחת?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ