10 מאכלים שנראים בריאים - אבל הם לא

גם לתעשיית המזון יש טרנדים ואופנות משלה, שכולנו מאמצים בתקווה שנהיה רזים ובריאים יותר. אך עם הזמן, מתברר שחלק מהמזונות, שחשבנו שיעזרו לנו להישאר כאלו, כלל אינם בריאים ואף עלולים להזיק

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 08/03/2015

גם לתעשיית המזון יש טרנדים ואופנות משלה, שכולנו מאמצים בתקווה שנהיה רזים ובריאים יותר. אך עם הזמן, מתברר שחלק מהמזונות, שחשבנו שיעזרו לנו להישאר כאלו, כלל אינם בריאים ואף עלולים להזיק


1. בננה צ'יפס

למה לאכול חפיסת שוקולד או ממתקים אם אפשר לנשנש בננה צ'יפס, הרי בננה הוא פרי בריא, לא? מתברר שזה לא ממש כך. כדי להכין בננה צ'יפס יש לטגן את הבננות בשמן עמוק, מה שמוסיף לכל מנת חטיף כזו כעשרה גרם שומן רווי. שומן רווי פוגע באיזון הכולסטרול ונחשב למזיק במיוחד בכל מה שקשור לבריאות הלב.


במקום לאכול בננה צ'יפס – אכלו בננה טרייה, שמשביעה לא פחות.


2. סושי טונה

סושי שמכיל טונה הוא דוגמה טובה לכך שמזון הנחשב בריא בדרך כלל, עלול להפוך למסוכן אם אוכלים אותו בכמויות גדולות. למרות שסושי עם נתח דג טונה נע אינו מכיל הרבה קלוריות, חשוב לדעת שטונה עלולה להכיל מתכת רעילה – כספית. צריכה מוגברת של טונה, במיוחד לאורך זמן, עלולה אף לגרום להופעת סימני רעילות, כגון: בעיות שינה, הקאה, נשירת שיער, יתר לחץ דם ועוד.


3. מוזלי וגרנולה

במשפחות רבות, מוזלי וגרנולה הפכו להיות שם נרדף לארוחת בוקר בריאה. רבים ויתרו על הפרוסה  עם גבינה או חביתה מדי בוקר כדי לפתוח את היום עם מזון בריאות. אך האמת היא קצת אחרת, בכל שקית מוזלי או גרנולה מוכנים מסתתרות כ-500 קלוריות ל-100 גרם וכמות עצומה של סוכר. כל זאת, ללא תוספת הקלוריות והסוכרים של היוגורט. 


אם רוצים ליהנות מארוחת בוקר בריאה, עדיף לערבב את שיבולת השועל עם פירות מיובשים וגרעיני חמנייה בעצמכם ולהימנע מתוספת הסוכר המיותרת.


4. חטיפי אנרגיה

לרוב, אפשר למצוא חטיפי אנרגיה במרכולים על המדפים של מזון בריאות או לצד מזונות דיאטטיים, שעוזרים לרדת במשקל. אך חשוב לזכור שחטיפי אנרגיה כלל לא נועדו לתמיכה בהרזיה. לא רק שהם אינם מזון בריאות, הם אף עלולים להיות גרועים כמו חטיפי שוקולד אישיים, בגלל שהם מכילים המון קלוריות וסוכר ומעודדים את הגוף לאחסן אותם כשומן.


חטיפי אנרגיה. עתירי קלוריות

חטיפי אנרגיה. עתירי קלוריות


5. יוגורט דל שומן

כשאנשים רוצים להפחית ממשקלם, הם משתדלים לאכול פחות שומן ובוחרים מזונות עם אחוזי שומן נמוכים ככל האפשר. הם מעדיפים לאכול יוגורט דל שומן, בעודם מאמינים שכך הם שומרים על הבריאות. אך הדבר רחוק מלהיות אמת. כשמפחיתים בצורה משמעותית את תכולת השומן במוצר, הוא הופך להיות די חסר טעם. כדי לפצות על בעיית הטעם ולשמור על המרקם, מוסיפים היצרנים סוכר ליוגורט ויוצרים במקום מזון בריא יוגורט עתיר שומן.


6. מאכלים ללא גלוטן

לאנשים שרגישים לגלוטן בגלל מחלה אין ברירה, והם חייבים לאכול מוצרי מזון נטולי גלוטן למען בריאותם. לעומת זאת, אלו שאין להם בעיה כזו חייבים לדעת שרוב מזונות נטולי גלוטן עוברים עיבוד רב. לעיתים קרובות מוצרים ללא גלוטן אינם מכילים דגנים מלאים, לכן הם דלים בסיבים תזונתיים, במינרלים ובנוגדי חמצון. כך שאם אתם לא ממש מוכרחים להימנע מגלוטן, עדיף פשוט לא לקנות אותם.


7. משקאות ספורט

משקאות ספורט אינם משקאות בריאות. אנשים חושבים שהם בריאים כי הם קשורים לספורט והרי ספורט זה ממש טוב לבריאות, לא? אבל מתברר שרוב משקאות הספורט מכילים סוכרים וצבעי מאכל וטובים אולי רק בהשוואה למשקאות תוססים אחרים.


8. שייק פירות

כשאתם מכינים שייק פרי בבית, אתם עושים את הדבר הנכון. בהכנה ביתית אתם אלו שולטים מה אתם מוסיפים לשייק. אך לרובנו אין את הפנאי לארגן את הפירות או לשטוף את המכונה לאחר השימוש ואנחנו פשוט שוכחים מהם, עד שרואים דוכן שמוכר מיצים ושייקים. פה המקום להיזהר, כי לפעמים המוכרים מוסיפים סירופ סוכר כדי להסוות  את חמיצות הפירות ולעשות את השייק טעים יותר.


9. פופ-קורן

כולם אוהבים פופ-קורן, אין פלא שהוא כל כך פופולארי. עם זאת, אכילת פופ-קורן שעשוי במיקרוגל עלולה להיות בעייתית. פופ-קורן להכנה במיקרוגל מכיל תרכובת בשם דיאצטיל, שמוספת למרבית מוצרי חמאה מלאכותיים. זה מאד טעים, אך גם מסוכן. דיאצטיל בטוח לחלוטין כשאוכלים אותו, אך הוא מסוכן אם נושמים את האדים שמכילים אותו תוך כדי הכנת הפופ-קורן במיקרוגל.


10. ממרחי אגוזים

אגוזים מכילים הרבה חומרים שתורמים לבריאותנו ואף עוזרים לאנשים למנוע מחלות ולהפחית ממשקלם. אך כשהופכים את האגוזים לממרח או לחמאה, מרבית המרכיבים המזינים הולכים לאיבוד. תהליכי הכנה של ממרחים הללו גורמת לשינויים בהרכב השמנים, שהופכים לבריאים פחות. בנוסף, למוצר הסופי מוסיפים גם מלח, סוכר, משמרים ואף חומרי צבע. אם אתם ממש חייבים להשתמש בחמאת אגוזים, נסו להחליף אותה בטחינה גולמית או שקדיה (ממרח שקדים טחונים).


פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ