6 סודות שיגבירו את חילוף החומרים שלכם

רוצים לרדת במשקל מהר יותר? הכירו את ששת הסודות שיעזרו לכם לשרוף יותר קלוריות – בלי לאכול פחות

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 15/03/2015

רוצים לרדת במשקל מהר יותר? הכירו את ששת הסודות שיעזרו לכם לשרוף יותר קלוריות - בלי לאכול פחות


אתם כבר משננים את ההבדלים בין פחמימות פשוטות למורכבות? יודעים בעל פה מהו מדד BMI תקין? מסתכלים על מזונות ויודעים לומר בדיוק מה הערך הקלורי שלהם? כנראה שדיאטה היא עבורכם באמת דרך חיים.


אבל אם אתם רוצים להתקדם איתה שלב – יש לנו בשבילכם 6 סודות שיעזרו לכם להעלות את חילוף החומרים – ולשרוף יותר קלוריות:


1.  בדקו מהו קצב חילוף החומרים הבסיסי שלכם

חילוף חומרים (מטבוליזם) הוא תהליך כימי בגוף שהופך את המזון אותו אנו אוכלים ל"דלק". התוצאה: אנו מקבלים את האנרגיה הזקוקה לנו כדי להמשיך לפעול מדי יום.


קצב חילוף החומרים הבסיסי (BMR) הוא מספר הקלוריות שהגוף שלנו שורף מדי יום במנוחה באופן טבעי. מומלץ לברר מהו הקצב שלכם, כיוון שכך תוכלו לדעת בדיוק כמה קלוריות לצרוך מדי יום כדי לשמור על המשקל – או להפחית אותו.


2.  חשבו את שריפת הקלוריות שלכם

כיוון שאנחנו לא יושבים כל היום, אלא עושים סוגים שונים של פעילות גופנית, כדאי לבדוק בצורה מדויקת יותר את כמות הקלוריות לה אתם זקוקים על פי סוג הפעילות בה אתם עוסקים. כך, למשל, אנשים שיושבים לאורך כל היום בעבודה זקוקים למספר קטן יותר של קלוריות.


רוצים לדעת לכמה קלוריות אתם זקוקים? בדקו במחשבון צריכת הקלוריות שלנו


אם אתם רוצים להפחית ממשקלכם, הפחיתו 500 קלוריות בכל יום מהמספר שקיבלתם. ניתן לעשות זאת על ידי הפחתה במספר הקלוריות שאתם צורכים מהמזון, או על ידי עיסוק בפעילות גופנית, והגדלת שריפת הקלוריות.


3.  הפכו את הפעילות הגופנית לקבועה

מחקרים מצאו כי פעילות אירובית שלוש עד חמש פעמים בשבוע מעלה את רמת חילוף החומרים גם במנוחה. זה אומר שגם אם אתם סתם יושבים בבית וצופים בטלוויזיה – הגוף שלכם שורף קלוריות ברמה גבוהה יותר.


חילוף חומרים. אל תוותרו על אימוני כוח

תרגילי כוח. שריר שורף יותר קלוריות במנוחה


4.  אל תוותרו על תרגילי כוח

קילו של שריר שורף פי תשעה יותר קלוריות מקילו של שומן – וזו הסיבה שאסור לכם לוותר על תרגילי כוח בחדר הכושר, ובכלל. בנוסף, תרגילי הכוח יעזרו לכם להתגבר על הירידה בחילוף החומרים שנגרמת ככל שמזדקנים.


5.  אל תעשו "דיאטת יו-יו"

מעבר לעובדה שזה פשוט לא בריא לכם, "דיאטת יו-יו", כלומר מצב שבו אתם לא שומרים על המשקל, אלא פשוט עולים ויורדים, פוגעת בחילוף החומרים. הסיבה: כשיורדים במשקל יש ירידה בשומן ובמסת השריר, אבל כשעולים שוב במשקל – זה בעיקר שומן, שכאמור אינו שורף קלוריות.


6.  אכלו חטיף לילי

תמיד אמרו לכם שבשביל לשמור על המשקל אסור לאכול אחרי שמונה בערב? מחקרים שנעשו לאחרונה מצאו שאכילה של חטיף המכיל 150 קלוריות 30 דקות לפני השינה, בנוסף לתקציב הקלוריות היומי שלכם, מסייע להגברת חילוף החומרים בבוקר.


כדי להשיג את התוצאות הטובות ביותר החטיף הלילי צריך להכיל חלבון (הכי טוב חלב דל שומן או גבינת קוטג'). הכלל היחיד: אתם חייבים לעסוק בפעילות גופנית כדי שזה יעבוד.




הצטרפו לאינדקס הרופאים!