עכשיו זה רשמי: תנומה קצרה משפרת את הזיכרון

מחקר מצא כי תנומה קצרה משפרת פי חמישה את היכולת שלנו לזכור מידע. החוקרים: מומלץ לעשות הפסקות שינה בזמן למידה מאומצת

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 25/03/2015

מחקר מצא כי תנומה קצרה משפרת פי חמישה את היכולת שלנו לזכור מידע. החוקרים: מומלץ לעשות הפסקות שינה בזמן למידה מאומצת


הספרדים אומרים את זה כבר שנים - ועכשיו יש לכך אישור רשמי: מנוחה קצרה עוזרת לשפר באופן משמעותי את הזיכרון: כך עולה ממחקר חדש שנערך בגרמניה. המחקר, שנערך באוניברסיטת סארלנד, מצא כי שינה של 45 עד 60 דקות משפרת פי חמישה את הזיכרון שלנו.


קראו עוד: 13 טיפים לשינה טובה בלילה


המחקר חילק את המשתתפים לשתי קבוצות. האחת צפתה ב-DVD בזמן שהשנייה בילתה את הזמן בשינה. החוקרים גילו כי אלו שישנו היו בעלי ביצועים טובים בהרבה במבחן שבדק כיצד הם זוכרים זוגות של מילים.


שינה. עוזרת לזיכרון

שינה. קחו תנומה ותמשיכו ללמוד


החוקרים התמקדו בעיקר בהיפוקמפוס, האזור במוח שבו הזיכרונות מתגבשים ובתהליך שבו המוח מאכסן את הזיכרונות שלנו לטווח ארוך, ועשו זאת על ידי שימוש ב-EEG. "בדקנו בעיקר פעילות מוחית המתרחשת בשינה ושיש לה תפקיד חשוב בדרך שבה אנו זוכרים דברים", אמרה אחת מהחוקרות, שרה סטודט. "הערכנו כי סוגים שונים של תוכן שאנו זוכרים, בעיקר מידע שכבר תוייג במוחנו בעבר, זוכה לעדיפות במהלך פעילות מוחית מסוג זה".


החוקרים ציינו כי ככל שיש יותר "התפרצויות" כאלו במוח, כפי שהן נצפו במכשיר ה-EEG, הדרך שבה אדם זוכר היא טובה וחזקה יותר, ולכן זו הייתה דרך טובה לבדוק את הנושא.


"בכל סביבה שבה מתקיימת למידה מומלץ לחשוב לעומק על ההשפעה שיש לשינה על הזיכרון", הוסיף פרופ' אקסל מקלינגר, ראש צוות החוקרים. החוקרים הוסיפו כי הם ממליצים ללומדים לעשות הפסקות קצרות לשינה בזמן לימודים מאומצים. לדבריהם הדבר ישפר בצורה משמעותית את יכולת הזיכרון שלהם, ומכאן את היכולת שלהם ללמוד.




פורומים, פסיכותרפיה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
שליטה ומיינדפולנס דודי 21/11/2019 10:17
  • מעידים עליי שאיני יוצא ממצבי שליטה.. האם מיינדפולנס יכולה "לשחרר" ממני את הצורך בשליטה בכל מצב?

  • + הוסף תגובה
מחשבות טורדניות מלי 12/11/2019 09:08
  • לאחרונה אני מוצאת עצמי חושבת על ניקיונות בבית לפחות מספר פעמים ביום, למרות שיש עוזרת. האם יש דרך לפסיכותרפיה לעזור ולהימנע ממחשבות טורדניות כל כך?

  • + הוסף תגובה
שלום מלי יקרה, הימנעות לא באמת פותרת את הבעיה. פסיכותרפיה בשילוב מיינדפולנס עוזרת להבין את הסיבה למחשבות טורדניות מסוג זה ומלמדת להאט את קצב המחשבות ולהשקיט את התודעה. מניסיון טיפולי מיינדפולנס היא גישה מאוד פרקטית לניהול מחשבות טורדניות. ימים טובים ושקטים. בלה בלה זרצקיס 12/11/2019 14:30
שקר פתולוגי אביגיל 29/10/2019 17:30
  • גיליתי שחברה שלי משקרת ללא הפסקה על דברים קטנים ושטותיים וגם על סיפורים גדולים כמו טיסות למחלות, ידוע לי שהיא עברה טראומה בילדותה ואני חושבת שהיא משקרת גם לגבי הפרטים של המקרה הזה, היא יושבה לי מאוד ואני חוששת שאם אדבר איתה היא תפחד ותברח או לא תהיה מוכנה להתמודד עם האמת, מה עושים במצב כזה?

  • + הוסף תגובה
אביגיל יקרה, נשמע שאכפת לך ואת דואגת לחברתך וזה מחמם את הלב. יחד עם זאת לפעמים הסיפורים שאנחנו מספרים מגנים עלינו. זו אסטרטגיה של הגנה שכרגע עוזרת לה להתנהל ביום יום. ברגישותך ציינת שהיא עלולה לברוח. הדבר הכי טוב שאת יכולה לעשות כרגע זה לנסות לעודד אותה ללכת לטיפול ולהמשיך להיות שם עבורה. מחבקת בלה בלה זרצקיס 29/10/2019 19:44

הצטרפו לאינדקס הרופאים!