עכשיו זה רשמי: תנומה קצרה משפרת את הזיכרון

מחקר מצא כי תנומה קצרה משפרת פי חמישה את היכולת שלנו לזכור מידע. החוקרים: מומלץ לעשות הפסקות שינה בזמן למידה מאומצת

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 25/03/2015

מחקר מצא כי תנומה קצרה משפרת פי חמישה את היכולת שלנו לזכור מידע. החוקרים: מומלץ לעשות הפסקות שינה בזמן למידה מאומצת


הספרדים אומרים את זה כבר שנים - ועכשיו יש לכך אישור רשמי: מנוחה קצרה עוזרת לשפר באופן משמעותי את הזיכרון: כך עולה ממחקר חדש שנערך בגרמניה. המחקר, שנערך באוניברסיטת סארלנד, מצא כי שינה של 45 עד 60 דקות משפרת פי חמישה את הזיכרון שלנו.


קראו עוד: 13 טיפים לשינה טובה בלילה


המחקר חילק את המשתתפים לשתי קבוצות. האחת צפתה ב-DVD בזמן שהשנייה בילתה את הזמן בשינה. החוקרים גילו כי אלו שישנו היו בעלי ביצועים טובים בהרבה במבחן שבדק כיצד הם זוכרים זוגות של מילים.


שינה. עוזרת לזיכרון

שינה. קחו תנומה ותמשיכו ללמוד


החוקרים התמקדו בעיקר בהיפוקמפוס, האזור במוח שבו הזיכרונות מתגבשים ובתהליך שבו המוח מאכסן את הזיכרונות שלנו לטווח ארוך, ועשו זאת על ידי שימוש ב-EEG. "בדקנו בעיקר פעילות מוחית המתרחשת בשינה ושיש לה תפקיד חשוב בדרך שבה אנו זוכרים דברים", אמרה אחת מהחוקרות, שרה סטודט. "הערכנו כי סוגים שונים של תוכן שאנו זוכרים, בעיקר מידע שכבר תוייג במוחנו בעבר, זוכה לעדיפות במהלך פעילות מוחית מסוג זה".


החוקרים ציינו כי ככל שיש יותר "התפרצויות" כאלו במוח, כפי שהן נצפו במכשיר ה-EEG, הדרך שבה אדם זוכר היא טובה וחזקה יותר, ולכן זו הייתה דרך טובה לבדוק את הנושא.


"בכל סביבה שבה מתקיימת למידה מומלץ לחשוב לעומק על ההשפעה שיש לשינה על הזיכרון", הוסיף פרופ' אקסל מקלינגר, ראש צוות החוקרים. החוקרים הוסיפו כי הם ממליצים ללומדים לעשות הפסקות קצרות לשינה בזמן לימודים מאומצים. לדבריהם הדבר ישפר בצורה משמעותית את יכולת הזיכרון שלהם, ומכאן את היכולת שלהם ללמוד.




פורום פסיכותרפיה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • בעיה
  • שולה
  • 18/11/2015 11:44
  • אני מרגישה בזמן האחרון יותר חרדות, יותר עיפות, חוסר אנרגיה. אין לי חשק חפעמים ללכת לעבודה. אני מרגישה שקשה לי. אני לוקחת טיפול תרופתי נפשי. בת 53 איך אני יכולה לעזור לעצמי מה עלי לעשות?

  • הדפס
  • בעיה
  • ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי
  • 18/11/2015 14:03
  • לאור העובדה שאת נמצאת בטיפול תרופתי ונפשי, אני חושב שהעצה הכי טובה שאני יכול לתת לך זה לדבר עם המטפל/ת שלך ולשאול אותו/ה מה כדאי לעשות

  • הדפס
  • בעיה
  • שולה
  • 18/11/2015 22:12
  • טיפול תרופתי לא השתנה.וזה מבחינת המטפל. אולי מניסיונך תוכל ליעץ בקשר למצב. ברור שגיל המעבר הוא חלק מהמצב.

  • הדפס
  • בעיה
  • ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי
  • 19/11/2015 07:45
  • עזרה דחוף
  • עירית
  • 15/11/2015 17:18
  • שלום למנהל הפורום. אני באמצע שנות ה20 שלי מרגישה בדידות איומה אני יושבת בבית כל הזמן מדוכאת בגלל הבדידות הזאת.אני רוצה לצאת מזה ולהתחיל להרגיש טוב למרות הבדידות אני לא רוצה כרגע ללכת לטיפול אני ניסיתי טיפול אבל זה לא עזר.אשמח עם אפשר לפתור את זה בדרך אחרת בלי טיפול.אני מודה לך על העזרה.

  • הדפס
  • בקשר לטיפול
  • עירית
  • 15/11/2015 17:20
  • אני הפסקתי את הטיפול כי התייחסו אלי לא כמו שצריך ולא נתנו לי את הטיפול הנכון.אני מעדיפה להעזר בדרך אחרת.

  • הדפס
  • דילגת עלי
  • עירית
  • 18/11/2015 21:47
  • שיפור מצב הרוח בחורף
  • מיכל
  • 05/11/2015 18:59
  • שלום למנהל הפורום.בדרך כלל אני בחורה שמחה,אבל בחורף שיורד גשם ויש סערה ואני לא יוצאת החוצה פתאום יורד לי מצב הרוח ובאותו רגע אני מרגישה חוסר אונים.אשמח לדעת איך מתמודדים במצב כזה?תודה רבה.

  • הדפס
  • מצב הרוח בחורף
  • ד"ר סרג'יו מרצ'בסקי
  • 12/11/2015 22:09
  • תופעות דיכאון חורף איננה מוכרת בישראל. יתכן שהתופעה היא בעלת היבטים פסיכולוגיים במקרה שלך, על כל מקרה אם את חושבת שהירידה במצב הרוח קשורה לחורף, כדאי שתבלי הרבה מחוץ לבית ותחשפי את עצמך לאור השמש בשעות הבוקר.

  • הדפס
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ