בלי לשבור דיאטה: לעבור את ארוחת החג בשלום

חוששים שארוחת החג תקלקל לכם את הדיאטה ותוציא אתכם ממסלול ההרזיה? שירה וסרמן, המוכרת כ"חצי שירה", עם 7 טיפים שיעזרו לכם להתמודד
כתבה פרסומית כתבת חסות


חוששים שארוחת החג תקלקל לכם את הדיאטה ותוציא אתכם ממסלול ההרזיה? שירה וסרמן, המוכרת כ"חצי שירה", עם 7 טיפים שיעזרו לכם להתמודד 


פסח עוד רגע כאן, וברור לכולם שהיציאה מהשגרה ושפע הארוחות משפיעים על כולנו. דווקא בתקופה מאתגרת זו חשוב לשמור על הגזרה ולהמשיך וליהנות גם מהחג. לפניכם שבעה טיפים מנצחים שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום:


1. תכננו את הקניות מראש 

תכננו את קניית האוכל לפני החג ובהתאם לאירועים שצפויים לכם. אם, למשל, אתם יודעים שתבלו יותר זמן בבית, אז כדאי לקנות יותר פירות וירקות ואוכל דל יחסית, שאנו אוהבים ורגילים לאכול בשיגרה. אם אתם מתכננים לצאת לקמפינג, דאגו שיהיה לכם אוכל מתאים לארוחות ביניים, כמו חטיפים בריאים או פירות, עד 150 קלריות לכל אחד. אם אתם מארחים - קנו כמויות גדולות יותר של אוכל, אבל הקפידו לרכוש אותן בהתאם לתפריט שבניתם. אל תשכחו לדאוג לכך שאחרי ארוחת החג המקרר שלכם עדיין יהיה מלא באוכל המזין והבריא שאתם רגילים לאכול - ואל תשכחו לרכוש אותו מראש.


קראו עוד: 10 דרכים שיעזרו לכם להפחית במשקל - ומהר


2. הכינו לו"ז המשלב ספורט 

נכון, בחגים זה קשה, אבל חשוב שתפנו שעה עבור עצמכם. לאחר שתבחנו את הלוז שלכם לחג תנסו להכניס לתוכו אימון אחד לפחות של בוקר, צהריים או ערב, כל אחד לפי יכולתו, ולאחריו שלבו ארוחה של סלט עם חלבון.


3. אכלו יותר ירקות ושתו יותר מים 

בחגים אנחנו נוטים לאכול יותר סוכרים ופחמימות, ובשל כך חשוב שתגדילו את כמויות הסלט או הירקות שאתם צורכים ותשתו יותר מים בארוחת החג, על מנת לשבוע. ברגע שתמלאו את בטנכם באוכל אמיתי ומזין לא תרגישו צורך בעוד (המון) מתוקים להשלמת הארוחה. 


פסח. אל תגידו ממחר דיאטה

פסח. לשמור על דיאטה גם בארוחת החג


4. היערכו לארוחת החג כמו שנערכים לאירוע 

העובדה שיש ארוחת חג לא אומרת שאסור לאכול לפני או אחרי. להיפך, ביום של ארוחת החג אכלו סדיר, אך הקטינו את המנות במהלך היום, על מנת שתוכלו לאכול יותר בערב.  


5. בחרו על מה לוותר 

כשאתם מגיעים לארוחת החג הסתכלו על המנות שמוגשות לשולחן והחליטו על איזה מהמנות אתם יכולים לוותר. התחילו עם הסלטים, כשאתם בוחרים את המנות שתרצו לאכול, נסו להתמקד במנות של חלבונים ופחות בפחמימות. אל תשכחו לאכול קצת פחות מהארוחה העיקרית כדי לשמור מקום גם לקינוח.  


קראו עוד: 10 סיבות לכך שאתם לא מצליחים להיפטר מהכרס


6. זכרו: הקושי הוא רגעי 

זכרו תמיד שהקושי הכי גדול בויתור על מנה טעימה אך משמינה הוא בנקודת הזמן שבה אנחנו מול האוכל. זה יכול להימשך שעה, אפילו שעתיים, אבל אם תתמידו בכך תרגישו לאחר מכן חזקים ובשליטה. בדרך כלל לא תתחרטו שלא לקחתם עוד פרוסת עוגה, אבל כן תתחרטו אם כן תקחו. זכרו זאת כאשר אתם מגיעים לסוף הארוחה והקינוח מגיע לשולחן.


7. החג עבר? חזרו ליומן האכילה 

גם אם אכלתם בחג בעיקר אוכל עתיר פחמימות וסוכרים, עדיין לא מאוחר להתחיל לכתוב מה אתם אוכלים. כתיבת יומני אכילה שומרת עלינו בתלם. גם אם לא שמרתם על מסגרת קבועה בזמן החג – חשוב לחזור ליומני האכילה, כדי לא להתיר כל רסן ולחזור לתפריט הקבוע שלנו.  


הכותבת היא הבעלים של קבוצות לירידה במשקל בשיטת "חצי שירה"



פורומים דיאטה ותזונה נכונה ברפואה הסינית

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
טעם מר ומתכתי בפה יוני 13/11/2018 00:01
  • שלום, אני חייל בן 20, סובל כבר חמש שנים מטעם מר ומתכתי בפה שמלווה אותי 24 שעות ביממה. לטעם מלווה גם יובש בפה וריח רע שמופיע לעיתים בעיקר לאחר אכילה של מזונות שומניים וסוכרתיים. הלשון שלי לבנה כל הזמן ואני חש בחולשה תמידית. פניתי לרופאים רבים שאינם ידעו לתת לי תשובה. האם יש לך סבירות למקור הבעיה? יכול להיות שהיא נובעת מבעיות גסטרולוגיות? נוירולוגיות הקשורות לעצבי המוח?אשמח לעזרה שלך. הבעיה הזו רודפת אותי בצורה קשה ומשפיעה על כל אספקט בחיים שלי. תודה מראש.

  • + הוסף תגובה
טעם לא טוב בפה חיים 19/07/2020 18:34
  • אני הייתי מציע לחשוד בעודף מתכות כבדות בגוף או חומרים כימיים בגוף שנחשפת אליהם שיכולים לעשות את זה בפרט שאתה אומר שאתה חלש הייתי ממליץ לשתות חליטות של עלי כוסברה שמנקה מתכות כבדות ועוד כל מיני רעלים פלוס ויטמין C במינון של 4 גרם ליום באבקה מעורבבת במיץ או במים בחלוקה של פעמיים ביום שזה מנטרל מתכות כבדות ורעלים תעשה ככה חודש לפחות ואז תרגיש שיפו עצום

  • + הוסף תגובה
דיאטה הדר 02/11/2019 23:59
  • אני בחורה רזה הבעיה שיש לי בטן הגובה שלי הוא מטר 63 ואני שוקלת 52 ומאד קשה לי להיפטר ממנה אני רוצה בטן שטוחה ופעילות ספורטיבית לא עוזרת לי מה אפשר לעשות?

  • + הוסף תגובה
דיאטה חיים 19/07/2020 18:22
  • למיטב ידיעתי בטן נפוחה ונשפכת למרות משקל רזה נובעת משרירי בטן חלשים או בעיות עיכול שגורמות לבטן נפוחה לגבי חיזוק שרירי הבטן אפשר לעשות שכיבות שמיכה ויש משהו יותר פשוט והוא לעשות לחץ תוך בטני ע"י נשיפת אוויר החוצה והכנסת הבטן בתחושה שזה כמעט נפגש עם הגב כמה פעמים ביום שעתיים אחרי ארוחה ויכול להיות עוד סיבה לבטן נשפכת שהיא רעלים צבורים בגוף כשומן בטני או לחץ נפשי שעושה שומן בטני

  • + הוסף תגובה
מכשיר אדים מרפאים קורל ארביב 18/02/2020 12:32
  • העם זה עוזר במקרים של הרעלת מתכות וכימיקלים ?

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!