בלי לשבור דיאטה: לעבור את ארוחת החג בשלום

חוששים שארוחת החג תקלקל לכם את הדיאטה ותוציא אתכם ממסלול ההרזיה? שירה וסרמן, המוכרת כ"חצי שירה", עם 7 טיפים שיעזרו לכם להתמודד

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 30/03/2015

חוששים שארוחת החג תקלקל לכם את הדיאטה ותוציא אתכם ממסלול ההרזיה? שירה וסרמן, המוכרת כ"חצי שירה", עם 7 טיפים שיעזרו לכם להתמודד 


פסח עוד רגע כאן, וברור לכולם שהיציאה מהשגרה ושפע הארוחות משפיעים על כולנו. דווקא בתקופה מאתגרת זו חשוב לשמור על הגזרה ולהמשיך וליהנות גם מהחג. לפניכם שבעה טיפים מנצחים שיעזרו לכם לעבור את החג בשלום:


1. תכננו את הקניות מראש 

תכננו את קניית האוכל לפני החג ובהתאם לאירועים שצפויים לכם. אם, למשל, אתם יודעים שתבלו יותר זמן בבית, אז כדאי לקנות יותר פירות וירקות ואוכל דל יחסית, שאנו אוהבים ורגילים לאכול בשיגרה. אם אתם מתכננים לצאת לקמפינג, דאגו שיהיה לכם אוכל מתאים לארוחות ביניים, כמו חטיפים בריאים או פירות, עד 150 קלריות לכל אחד. אם אתם מארחים - קנו כמויות גדולות יותר של אוכל, אבל הקפידו לרכוש אותן בהתאם לתפריט שבניתם. אל תשכחו לדאוג לכך שאחרי ארוחת החג המקרר שלכם עדיין יהיה מלא באוכל המזין והבריא שאתם רגילים לאכול - ואל תשכחו לרכוש אותו מראש.


קראו עוד: 10 דרכים שיעזרו לכם להפחית במשקל - ומהר


2. הכינו לו"ז המשלב ספורט 

נכון, בחגים זה קשה, אבל חשוב שתפנו שעה עבור עצמכם. לאחר שתבחנו את הלוז שלכם לחג תנסו להכניס לתוכו אימון אחד לפחות של בוקר, צהריים או ערב, כל אחד לפי יכולתו, ולאחריו שלבו ארוחה של סלט עם חלבון.


3. אכלו יותר ירקות ושתו יותר מים 

בחגים אנחנו נוטים לאכול יותר סוכרים ופחמימות, ובשל כך חשוב שתגדילו את כמויות הסלט או הירקות שאתם צורכים ותשתו יותר מים בארוחת החג, על מנת לשבוע. ברגע שתמלאו את בטנכם באוכל אמיתי ומזין לא תרגישו צורך בעוד (המון) מתוקים להשלמת הארוחה. 


פסח. אל תגידו ממחר דיאטה

פסח. לשמור על דיאטה גם בארוחת החג


4. היערכו לארוחת החג כמו שנערכים לאירוע 

העובדה שיש ארוחת חג לא אומרת שאסור לאכול לפני או אחרי. להיפך, ביום של ארוחת החג אכלו סדיר, אך הקטינו את המנות במהלך היום, על מנת שתוכלו לאכול יותר בערב.  


5. בחרו על מה לוותר 

כשאתם מגיעים לארוחת החג הסתכלו על המנות שמוגשות לשולחן והחליטו על איזה מהמנות אתם יכולים לוותר. התחילו עם הסלטים, כשאתם בוחרים את המנות שתרצו לאכול, נסו להתמקד במנות של חלבונים ופחות בפחמימות. אל תשכחו לאכול קצת פחות מהארוחה העיקרית כדי לשמור מקום גם לקינוח.  


קראו עוד: 10 סיבות לכך שאתם לא מצליחים להיפטר מהכרס


6. זכרו: הקושי הוא רגעי 

זכרו תמיד שהקושי הכי גדול בויתור על מנה טעימה אך משמינה הוא בנקודת הזמן שבה אנחנו מול האוכל. זה יכול להימשך שעה, אפילו שעתיים, אבל אם תתמידו בכך תרגישו לאחר מכן חזקים ובשליטה. בדרך כלל לא תתחרטו שלא לקחתם עוד פרוסת עוגה, אבל כן תתחרטו אם כן תקחו. זכרו זאת כאשר אתם מגיעים לסוף הארוחה והקינוח מגיע לשולחן.


7. החג עבר? חזרו ליומן האכילה 

גם אם אכלתם בחג בעיקר אוכל עתיר פחמימות וסוכרים, עדיין לא מאוחר להתחיל לכתוב מה אתם אוכלים. כתיבת יומני אכילה שומרת עלינו בתלם. גם אם לא שמרתם על מסגרת קבועה בזמן החג – חשוב לחזור ליומני האכילה, כדי לא להתיר כל רסן ולחזור לתפריט הקבוע שלנו.  


הכותבת היא הבעלים של קבוצות לירידה במשקל בשיטת "חצי שירה"



פורום דיאטה ותזונה נכונה ברפואה הסינית

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • שמן דגים וכורכום
  • שלומי
  • 17/03/2019 19:07
  • תוסף תזונה לירידה במשקל
  • שרון
  • 27/02/2019 22:52
  • לילה טוב כבר כמה חודשים שאני נוטלת ספירולייט (תוסף תזונה) ובהצלחה (ירדתי במשקל). האם תוספי תזונה זה משהו ממכר? האם אוכל להפסיק בכל מצב ולא יהיה תלויה עוד בספירולייט? אשמח לתשובה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • פחות בריטי ממליצה על שינוי תזונה וספורט
  • מור
  • 07/03/2019 09:53
  • היי לכולם, אז אחרי נסיון אישי בתהליך המדהים שעברתי בתוכנית של אביבית אבירם אני מאושרת להמליץ לכולם!! תוכנית מדהימה, נותנת הדרכה מפורטת, תמיכה מדהימה, תפריטים ברורים ומלאים באוכל טעים ומשביע, כוללת ספר מתכונים מושלםם עם מנות טעימות וקלות להכנהה שלא הרגשתי לרגע בדיאטה! והכי חשוב - לעשות הכל בצורה בריאה, עם תזונה נכונה ושילוב תרגילים מעולים! בלי לזרוק אלפי שקלים לחינם! (דרך אגב מתאים לכל סוגי התזונות, צמחוני, טבעוני, אוכל כל) ממליצה בחום!! https://t.dingdongaffiliates.co.il/SignalsServer/v?lp=763&affid=0161561809

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • שאלה לגבי תזונה
  • שיראל
  • 13/02/2019 01:23
רופאים בתחום
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ