15 טיפים שיהפכו אתכם לבריאים יותר

כולנו רוצים לחיות חיים בריאים יותר, אבל לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. לכבוד יום הבריאות העולמי יש לנו עבורכם 15 טיפים פשוטים ליישום

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 15/04/2015

כולנו רוצים לחיות חיים בריאים יותר, אבל לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. לכבוד יום הבריאות העולמי יש לנו עבורכם 15 טיפים פשוטים ליישום


1. מתיחות - ישר כשמתעוררים

התחילו את הבוקר עם מתיחות, ממש כשאתם מתעוררים. המתיחות ממריצות את זרם הדם ואת מערכת העיכול ומקלות על כאבי הגב.


2. אל תדלגו על ארוחת הבוקר

מחקרים מצאו שאכילת ארוחת בוקר טובה היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות למען הגוף שלכם, ובעיקר אם אתם מנסים לשמור או לרדת במשקל. ארוחת בוקר מאוזנת כוללת פירות טריים, דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים, חלב או יוגורט דל שומן, לחם מחיטה מלאה וביצה.


קראו עוד: המרכיב בדגני הבוקר שיעזור לכם לחיות יותר


3. שמרו על היגיינית הפה והשיניים

אנשים רבים לא יודעים כיצד לצחצח נכון את השיניים. צחצוח לא נכון לא רק שאינו מועיל לכם, אלא אפילו עשוי לגרום לנזק לשיניים ולחניכיים. הטעויות הנפוצות כוללות זמן צחצוח קצר מדי, לא עושים שימוש בחוט דנטלי ולא הולכים בקביעות לרופא השיניים. 


אז איך מצחצחים נכון? אחזו במברשת השיניים באותה הדרך שבה אתם אוחזים בעיפרון וצחצחו לפחות שתי דקות בכל פעם - בבוקר ובערב.


4. הקפידו לאמן את המוח שלכם

הפעילו את המוח שלכם בתרגילים שונים. חוקרים אמריקנים מגדירים זאת כ"נוירוביק" (neurobics), והכוונה היא למשימות שמפעילות את הקשרים הקיימים במוח וכן יוצרות קשרים חדשים, שיכולים לסייע לחזק ולשמר את המעגלים החשמליים במוח. בדרך זו לא רק שתחזקו את היכולת המנטלית שלכם, אלא גם תפחיתו את הסיכוי שלכם לחלות באלצהיימר בעתיד.


איך עושים זאת? צחצחו שיניים עם היד הפחות חזקה שלכם, לכו לעבודה בדרך חדשה ולא מוכרת, בחרו בגדים בעיניים עצומות, על ידי מישוש בלבד. 


קראו עוד: 3 כללים לארוחת בוקר שיעזרו לכם לרדת במשקל


5. אל תפחדו מהריח

שום, בצל, בצל ירוק וכרשה מכילים כולם חומרים שטובים עבורכם. מחקרים שונים שנעשו מצאו כי אכילה של שום טרי מסייעת למלחמה של הגוף בדלקות, למשל. חשוב לדעת כי חימום של הירקות הללו הורס את החומרים הטובים שבהם, ולכן מומלץ לאכול אותם טריים. ניתן, למשל, לשלב אותם בסלט או אפילו בשייקים, יחד עם ירקות או פירות נוספים.


6. שתו כוס יין

מחקרים רבים כבר אישרו כי שתייה של כוס יין אדום ביום עושה רק טוב לגוף. היין מכיל אנטיאוקסידנטים ששומרים על בריאות הלב, ומחקר שנערך לאחרונה מצא גם שהוא מפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד, כיוון שהוא מגן מפני זיהום אוויר ועישון פסיבי.


אורח חיים בריא. גם לגוף - גם לנפש


7. הוסיפו סידן

הקפידו לצרוך כמויות מספקות של סידן, בין אם מהמזון או מתוספי תזונה. זכרו כי צפיפות העצם יורדת אחרי גיל 30, וכדי לשמור על רמות נאותות של סידן אתם זקוקים ל-200 מ"ג מהמינרל מדי יום. מומלץ לשלב את צריכת הסידן יחד עם מגנזיום, כיוון שבלעדיו הוא פשוט אינו נספג בגוף.


8. הפחיתו את רמות הסטרס

החיים שלנו, בעיקר בישראל, לחוצים מאוד. אנחנו רצים ממקום למקום, תמיד מאחרים, תמיד מתוחים. אבל המתח הזה גובה מאיתנו מחיר גבוה מאוד, פיזית ונפשית.


קראו עוד: הטריק שיפחית את הקלוריות באורז ב-50%


כדי להפחית מתחים מומלץ להאט את הקצב עד כמה שאפשר, לפחות בחלקים מהיום שלכם. ניתן להשיג זאת על ידי מדיטציה, למשל, אבל שיטה טובה נוספת היא פשוט על ידי ריכוז אמיתי בביצוע של מטלות פשוטות, כמו למשל גיהוץ של חולצות או השקייה של הצמחים בגינה. הפוקוס הזה על המטלה שאתם מבצעים יוריד את רמות המתח בגוף, ויהפוך אתכם לרגועים יותר.


9. התאמנו נכון

התחילו את האימון שלכם במתיחות, והקפידו לבצע אותן כמו שצריך. מתיחות נכונות צריכות להיעשות עד שחשים ממש את המתיחה בשריר, וכך צריך להישאר במשך 25 שניות.


לאחר סיום המתיחות בצעו אימון כוח. מומחים מצאו כי הגוף מתמודד טוב יותר עם המשקולות בתחילת האימון, כיוון שהוא עדיין מלא באנרגיה כדי להתמודד עימן.


האימון צריך להסתיים עם האימון האירובי, כיוון שהוא עוזר לגוף להתאושש, כיוון שהוא מזרים דם לשרירים ומזרים החוצה את החומצה הלקטית, שנאגרת בשרירים בזמן אימוני הכוח. אותה חומצה לקטית היא זו שגורמת לשרירים "להיתפס" בסיום האימון, ולכאוב. 


10. בררו מה ההיסטוריה הרפואית במשפחתכם

ככל שהמחקר מתקדם, כך ברור יותר ויותר שהגנטיקה משחקת תפקיד מרכזי בבריאות שלנו. לכן, מומלץ לברר מהי ההיסטוריה המשפחתית הבריאותית שלכם, וללכת להיבדק במקרים שבהם יש צורך. 


11. בדקו את עצמכן

אל תגידו לי זה לא יקרה: הקפידו לבצע בדיקה עצמית של השד, וכן להיבדק אצל כירורג שד אחת לשנה אם את בת 30 או חצי שנה אם את בת 35 ומעלה. כמו כן, אם את בת יותר מ-40 בצעי ממוגרפיה אחת לשנה. בנוסף, יש לבצע אחת לשנה בדיקת פאפ אצל הגניקולוג, שמטרתה גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם.


קראו עוד: 10 סיבות לכך שאתם לא מצליחים להיפטר מהכרס


12. אל תסמכו רק על מסנני הקרינה

מסנני הקרינה הם אמנם חשובים כדי לשמור עליכם מפני נזקי השמש, אך אתם לא יכולים לסמוך עליהם שיגנו עליכם מפני סרטן העור או מפני כוויות שנגרמות בשל חשיפה לאורך זמן. הסיבה לכך היא שמרבית האנשים כלל אינם מורחים את מסנני הקרינה בצורה נכונה.


מה הפתרון? קודם כל, להיחשף לשמש לזמנים קצובים וקצרים. אם אתם בכל זאת נאלצים להיחשף לשמש במשך שעות ארוכות, הקפידו למרוח מסננן קרינה בכל מספר שעות, וכן בכל פעם שאתם יוצאים מהמים. כמות נכונה של מסנן קרינה היא כזו שממלאת לפחות כוסית קטנה של משקאות אלכוהוליים.


13. תנו לעצמכם לצחוק ולבכות מכל הלב

מחקרים מצאו שבכי או צחוק טוב, כאלו שמגיעים ממעמקי הבטן, עושים רק טוב לבריאות שלכם, הנפשית והגופנית. מחקרים מצאו שצחוק מסייע לחזק את המערכת החיסונית, למשל. בכי טוב עוזר לכם לשחרר את התחושות הקשות, ולהתקדם בחייכם.


14. אל תחששו לבקש עזרה

לאף אחד מאתנו אין באמת צורך במצבה מזהב, ולכן אם קשה לכם, פיזית או נפשית, פנו לקבלת עזרה - ודאגו לכך שתקבלו אותה. הקושי תופס אותנו אינספור פעמים במהלך החיים, בין אם כאשר אנחנו הורים לילדים קטנים, מתמודדים עם בעיות בזוגיות או חולים במחלה קשה. בכל אחד מהמקרים העזרה יכולה להקל על חייכם, ולעזור לכם להתמודד.


15. הקפידו על שינה מספקת

מנוחה מבריאה את הגוף ומחקרים מצאו כי היא גם מפחיתה את הסיכון למחלות לב ולבעיות פסיכולוגיות שונות. הקפידו לישון מספיק שעות בלילה (המספר החזק כאן הוא שמונה) ודאגו שתהיה לכם סביבת שינה טובה ונעימה, על מנת שהשינה שלכם תהיה איכותית.



פורום תזונה ותוספי תזונה

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • חרדה חברתית ודכאון
  • אני
  • 13/05/2019 20:04
  • שלום ד"ר. סובלת מחרדה חברתית. בעבר טופלתי באסטו שהוחלף לויפאקס ובגלל תופעות הלוואי הרבות הופסק טיפול בהדרגה. כעת נוטלת אדווגנדה של אלטמן, קומפלקס ויטמין b של סולגאר ומעונינת להוסיף ברנמי-גוטוקולה של אינדיה אורגניק. האם השילוב מתאים והאם יש סיכוי שהחרדות ובפרט הסימפטומים המלווים את החרדה החברתית (דופק מהיר, רעד בדיבור והסמקה) יחלפו, או שאני צריכה להשלים עם המצב ? האם יש המלצה לשילוב אחר יעיל? תודה

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תוסף תזונה עם פריזמה
  • יעלי
  • 04/05/2019 10:22
  • שומן על הכבד
  • סארה
  • 29/04/2019 21:10
  • שלום יש לי שומן על הכבד שלי והמשקל שלי 88 הרופא שלי אמר שצריך לעשות דייט ואני אישית לא אוהבת ללכת לדיטנית .התחלתי לעשות אבל רציתי לקחת תוספות כמו: אומגה 3,שן הארי,גידול מצוי,פרוביוטיקה, אצות ים glutathione reductase selenium NAC השאלה שלי איך אפשר לסדר את כל אלה באופן שאף אחד לא ישפיע על השני וגם באופן כזה שאני לא אפגע מכל אלה? אני רוצה להיות בריאה כמה שיותר מהר ובשביל זה אני חייבת לקחת את התוספות האלה. יש לי אלרגיה g6pd.אשמח מאוד לתשובה.

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ