15 טיפים שיהפכו אתכם לבריאים יותר

כולנו רוצים לחיות חיים בריאים יותר, אבל לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. לכבוד יום הבריאות העולמי יש לנו עבורכם 15 טיפים פשוטים ליישום

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 15/04/2015

כולנו רוצים לחיות חיים בריאים יותר, אבל לא תמיד יודעים איך לעשות זאת. לכבוד יום הבריאות העולמי יש לנו עבורכם 15 טיפים פשוטים ליישום


1. מתיחות - ישר כשמתעוררים

התחילו את הבוקר עם מתיחות, ממש כשאתם מתעוררים. המתיחות ממריצות את זרם הדם ואת מערכת העיכול ומקלות על כאבי הגב.


2. אל תדלגו על ארוחת הבוקר

מחקרים מצאו שאכילת ארוחת בוקר טובה היא אחד הדברים הטובים ביותר שאתם יכולים לעשות למען הגוף שלכם, ובעיקר אם אתם מנסים לשמור או לרדת במשקל. ארוחת בוקר מאוזנת כוללת פירות טריים, דגני בוקר עשירים בסיבים תזונתיים, חלב או יוגורט דל שומן, לחם מחיטה מלאה וביצה.


קראו עוד: המרכיב בדגני הבוקר שיעזור לכם לחיות יותר


3. שמרו על היגיינית הפה והשיניים

אנשים רבים לא יודעים כיצד לצחצח נכון את השיניים. צחצוח לא נכון לא רק שאינו מועיל לכם, אלא אפילו עשוי לגרום לנזק לשיניים ולחניכיים. הטעויות הנפוצות כוללות זמן צחצוח קצר מדי, לא עושים שימוש בחוט דנטלי ולא הולכים בקביעות לרופא השיניים. 


אז איך מצחצחים נכון? אחזו במברשת השיניים באותה הדרך שבה אתם אוחזים בעיפרון וצחצחו לפחות שתי דקות בכל פעם - בבוקר ובערב.


4. הקפידו לאמן את המוח שלכם

הפעילו את המוח שלכם בתרגילים שונים. חוקרים אמריקנים מגדירים זאת כ"נוירוביק" (neurobics), והכוונה היא למשימות שמפעילות את הקשרים הקיימים במוח וכן יוצרות קשרים חדשים, שיכולים לסייע לחזק ולשמר את המעגלים החשמליים במוח. בדרך זו לא רק שתחזקו את היכולת המנטלית שלכם, אלא גם תפחיתו את הסיכוי שלכם לחלות באלצהיימר בעתיד.


איך עושים זאת? צחצחו שיניים עם היד הפחות חזקה שלכם, לכו לעבודה בדרך חדשה ולא מוכרת, בחרו בגדים בעיניים עצומות, על ידי מישוש בלבד. 


קראו עוד: 3 כללים לארוחת בוקר שיעזרו לכם לרדת במשקל


5. אל תפחדו מהריח

שום, בצל, בצל ירוק וכרשה מכילים כולם חומרים שטובים עבורכם. מחקרים שונים שנעשו מצאו כי אכילה של שום טרי מסייעת למלחמה של הגוף בדלקות, למשל. חשוב לדעת כי חימום של הירקות הללו הורס את החומרים הטובים שבהם, ולכן מומלץ לאכול אותם טריים. ניתן, למשל, לשלב אותם בסלט או אפילו בשייקים, יחד עם ירקות או פירות נוספים.


6. שתו כוס יין

מחקרים רבים כבר אישרו כי שתייה של כוס יין אדום ביום עושה רק טוב לגוף. היין מכיל אנטיאוקסידנטים ששומרים על בריאות הלב, ומחקר שנערך לאחרונה מצא גם שהוא מפחית את הסיכון לחלות בסרטן השד, כיוון שהוא מגן מפני זיהום אוויר ועישון פסיבי.


אורח חיים בריא. גם לגוף - גם לנפש


7. הוסיפו סידן

הקפידו לצרוך כמויות מספקות של סידן, בין אם מהמזון או מתוספי תזונה. זכרו כי צפיפות העצם יורדת אחרי גיל 30, וכדי לשמור על רמות נאותות של סידן אתם זקוקים ל-200 מ"ג מהמינרל מדי יום. מומלץ לשלב את צריכת הסידן יחד עם מגנזיום, כיוון שבלעדיו הוא פשוט אינו נספג בגוף.


8. הפחיתו את רמות הסטרס

החיים שלנו, בעיקר בישראל, לחוצים מאוד. אנחנו רצים ממקום למקום, תמיד מאחרים, תמיד מתוחים. אבל המתח הזה גובה מאיתנו מחיר גבוה מאוד, פיזית ונפשית.


קראו עוד: הטריק שיפחית את הקלוריות באורז ב-50%


כדי להפחית מתחים מומלץ להאט את הקצב עד כמה שאפשר, לפחות בחלקים מהיום שלכם. ניתן להשיג זאת על ידי מדיטציה, למשל, אבל שיטה טובה נוספת היא פשוט על ידי ריכוז אמיתי בביצוע של מטלות פשוטות, כמו למשל גיהוץ של חולצות או השקייה של הצמחים בגינה. הפוקוס הזה על המטלה שאתם מבצעים יוריד את רמות המתח בגוף, ויהפוך אתכם לרגועים יותר.


9. התאמנו נכון

התחילו את האימון שלכם במתיחות, והקפידו לבצע אותן כמו שצריך. מתיחות נכונות צריכות להיעשות עד שחשים ממש את המתיחה בשריר, וכך צריך להישאר במשך 25 שניות.


לאחר סיום המתיחות בצעו אימון כוח. מומחים מצאו כי הגוף מתמודד טוב יותר עם המשקולות בתחילת האימון, כיוון שהוא עדיין מלא באנרגיה כדי להתמודד עימן.


האימון צריך להסתיים עם האימון האירובי, כיוון שהוא עוזר לגוף להתאושש, כיוון שהוא מזרים דם לשרירים ומזרים החוצה את החומצה הלקטית, שנאגרת בשרירים בזמן אימוני הכוח. אותה חומצה לקטית היא זו שגורמת לשרירים "להיתפס" בסיום האימון, ולכאוב. 


10. בררו מה ההיסטוריה הרפואית במשפחתכם

ככל שהמחקר מתקדם, כך ברור יותר ויותר שהגנטיקה משחקת תפקיד מרכזי בבריאות שלנו. לכן, מומלץ לברר מהי ההיסטוריה המשפחתית הבריאותית שלכם, וללכת להיבדק במקרים שבהם יש צורך. 


11. בדקו את עצמכן

אל תגידו לי זה לא יקרה: הקפידו לבצע בדיקה עצמית של השד, וכן להיבדק אצל כירורג שד אחת לשנה אם את בת 30 או חצי שנה אם את בת 35 ומעלה. כמו כן, אם את בת יותר מ-40 בצעי ממוגרפיה אחת לשנה. בנוסף, יש לבצע אחת לשנה בדיקת פאפ אצל הגניקולוג, שמטרתה גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם.


קראו עוד: 10 סיבות לכך שאתם לא מצליחים להיפטר מהכרס


12. אל תסמכו רק על מסנני הקרינה

מסנני הקרינה הם אמנם חשובים כדי לשמור עליכם מפני נזקי השמש, אך אתם לא יכולים לסמוך עליהם שיגנו עליכם מפני סרטן העור או מפני כוויות שנגרמות בשל חשיפה לאורך זמן. הסיבה לכך היא שמרבית האנשים כלל אינם מורחים את מסנני הקרינה בצורה נכונה.


מה הפתרון? קודם כל, להיחשף לשמש לזמנים קצובים וקצרים. אם אתם בכל זאת נאלצים להיחשף לשמש במשך שעות ארוכות, הקפידו למרוח מסננן קרינה בכל מספר שעות, וכן בכל פעם שאתם יוצאים מהמים. כמות נכונה של מסנן קרינה היא כזו שממלאת לפחות כוסית קטנה של משקאות אלכוהוליים.


13. תנו לעצמכם לצחוק ולבכות מכל הלב

מחקרים מצאו שבכי או צחוק טוב, כאלו שמגיעים ממעמקי הבטן, עושים רק טוב לבריאות שלכם, הנפשית והגופנית. מחקרים מצאו שצחוק מסייע לחזק את המערכת החיסונית, למשל. בכי טוב עוזר לכם לשחרר את התחושות הקשות, ולהתקדם בחייכם.


14. אל תחששו לבקש עזרה

לאף אחד מאתנו אין באמת צורך במצבה מזהב, ולכן אם קשה לכם, פיזית או נפשית, פנו לקבלת עזרה - ודאגו לכך שתקבלו אותה. הקושי תופס אותנו אינספור פעמים במהלך החיים, בין אם כאשר אנחנו הורים לילדים קטנים, מתמודדים עם בעיות בזוגיות או חולים במחלה קשה. בכל אחד מהמקרים העזרה יכולה להקל על חייכם, ולעזור לכם להתמודד.


15. הקפידו על שינה מספקת

מנוחה מבריאה את הגוף ומחקרים מצאו כי היא גם מפחיתה את הסיכון למחלות לב ולבעיות פסיכולוגיות שונות. הקפידו לישון מספיק שעות בלילה (המספר החזק כאן הוא שמונה) ודאגו שתהיה לכם סביבת שינה טובה ונעימה, על מנת שהשינה שלכם תהיה איכותית.



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה
סרדינים וטונה עמוס 11/10/2018 23:00
  • שלום רב, האם סרדינים וטונה בקופסאות הם מזון מומלץ? אני נהנה מהם, ואינני אוהב דגים טריים. לכן אני אוכל את המשומרים הנ"ל, בלית ברירה. אשמח לדעת שהמשומרים הנ"ל נחשבים טובים, על אף ההסתייגות המפורסמת ממזון משומר בכלל. עמוס

  • + הוסף תגובה
לא כדאי לאכול הרבה טונה משה 18/11/2019 00:56
  • הטונה מכילה מתכות כבדות כולל כספית. כנס לדף הפייסבוק שלי "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
טונה משומרת עמוס 18/11/2019 09:07
  • בהמשך לתשובתך, אבהיר: 1.אינני משתמש בפייסבוק - אני מבוגר מאוד, ואין לי ידע בענייני פייסבוק. 2. אבקש לדעת על מה בדיוק מבוססת התשובה, על אילו מקורות מידע. 3. מהו שם המומחה שענה לשאלתי, ומהי מומחיותו והכשרתו. תודה. עמוס

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!