בדקו: כמה קפה אתם באמת יכולים לשתות?

שמעתם שקפה עושה טוב לבריאות ואתם חושבים שאפשר לשתות אותו בלי הגבלה? לפני שאתם מוזגים לעצמכם כוס נוספת, כך תדעו מה כמות הקפה שתעשה לכם טוב - ומה יעשה נזק

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 27/04/2015

שמעתם שקפה עושה טוב לבריאות ואתם חושבים שאתם יכולים לשתות אותו בלי הגבלה? לפני שאתם מוזגים לעצמכם כוס נוספת – כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון


היתרונות שיש לקפה כבר דוברו רבות בשנים האחרונות, אך לפני מספר שבועות, לראשונה, יצא רשויות הבריאות בארצות הברית בהצהרה רשמית כי הקפה אכן עושה טוב לבריאות. אך כמו כל דבר, גם כאשר מדובר בקפה צריכה רבה מדי עלולה לפגוע בנו, ולכן עולה השאלה מהי הכמות שתועיל לנו - ומתי היא הופכת למזיקה. לפניכם חמישה דברים שיעזרו לכם לדעת מהי כמות הקפה שמתאימה לכם באופן אישי: 


קראו עוד: בריא או לא: כל העובדות על קפה


1. הקשיבו לגוף שלכם

הועדה המייעצת למשרד הבריאות האמריקאי, שקבעה את ההמלצות הנוגעות לקפה, ציינה כי כמות של עד 400 מ"ג של קפאין ביום אינה קשורה לבעיות בריאותיות לטווח ארוך. אך חשוב להבין שאין דבר כזה המלצה שמתאימה לכולם, וההמלצה היא לא לשתות מעכשיו מדי יום שלוש עד חמש כוסות ביום.


אז מה כן? שימו לב כיצד הגוף שלכם מגיב לקפאין. יש אנשים ששותים קפה חזק מספר פעמים ביום ומרגישים מצוין. אחרים שותים אספרסו קטן והבטן שלהם כבר מודיעה להם שזה ממש לא לעניין. בדקו מה עושה לכם טוב.


2. מצבכם הבריאותי הנוכחי

המלצות הועדה הופנו לאנשים שבריאותם תקינה. אם אתם סובלים ממחלת לב, יתר לחץ דם (שאמנם לא הוכח שקפה גורם לו, אך הוא בהחלט עשוי להחמיר את המצב) או כל מחלה כרונית אחרת, רוב הסיכויים שאתם צריכים להמשיך ולמתן את צריכת הקפה שלכם. במקרה כזה חשוב שתתייעצו עם הרופא המטפל שלכם לגבי הכמויות המתאימות לכם.


קפה. לא יותר מ-400 מ"ג קפאין ביום


3. שימו לב לשינה שלכם

היום כבר ברור כי קפאין גורם לבעיות שינה אצל אנשים מסוימים. כיוון ששינה מספקת חשובה מאוד, לגוף, לנפש ואפילו למשקל, חשוב לוודא שזה לא המצב אצלכם. בכל מקרה, ההמלצה היא להפסיק לשתות קפה לפחות שש שעות לפני שאתם הולכים לישון. 


קראו עוד: רוצים להימנע מאלצהיימר? שתו קפה


4. הגנטיקה שלכם

אולי תופתעו לדעת, אך ישנם אנשים שהגנטיקה שלהם משפיעה בצורה שונה על אנזים מסוים, הגורם לפירוק של הקפה בגוף באיטיות רבה. מדובר בתופעה נפוצה יחסית, שגורמת לכך שאצל אותם אנשים אפילו צריכה מתונה של קפה עלולה לגרום לסיכון מוגבר למחלות לב וללחץ דם גבוה. לכן אם מישהו במשפחתכם סובל מהתופעה מומלץ לפנות לייעוץ רפואי.


5. מה עוד נמצא בספל שלכם

נכון שלקפה יש יתרונות בריאותיים רבים, אבל גם אם אפשר לשתות אותו כמעט בלי הגבלה, אתם צריכים לזכור שכמעט כולנו שותים קפה בתוספת של חלב וסוכר או ממתיק מלאכותי. זה אומר שאם תשתו מספר רב של כוסות קפה ביום, תוסיפו לתפריט שלכם עוד קלוריות רבות - ומיותרות. קפה הפוך למשל, אפילו עם חלב 1% שומן, מכיל בין 100 ל-150 קלוריות לכוס קטנה. לא מעט, בטח אם שותים אותו פעמיים או שלוש במהלך היום.



פורום אי ספיקת לב והפרעות קצב

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • דפיקות לב חזקות לאחר שילוב אלכוהול עם ויאגרה
  • רוני
  • 10/05/2019 23:46
  • שלום, אני בן 23, לפני כשבועיים בהמלך חופשה נטלתי ויאגרה ולאחר מכן שתתי כמות מאוד גדולה של אלכוהול כך שסיימתי את הערב מקיא... יום אחרי הרגשתי קצת לא טוב.. חשבתי שזה כנראה מהאלכוהול.. ובהמשך 3 ימים נוספים אחד אחרי השני נטלי שוב ויאגרה בכל יום בכמות של 50 מג. לאחר אותם ימים התחלתי כבר להרגיש לא טוב, התקפי סחרחורת, דופק חזק, חולשה של השרירים, ראייה מטושטשת מעט. את הדפיקות לב החזקות אני מרגיש כמעט תמיד, אך יש לי התקפים שאני מרגיש סחרחורת ובלבול פתאום וגם מרגיש את הפעימות לב עוד יותר חזק. האם יש קשר כלשהו? האם הגיוני שנגרם לי נזק כלשהו מהערבוב הזה של הויאגרה עם האלכוהול? ומדוע אהי מרגיש את הדפיקות לב כל הזמן(לא דופק מהיר.. פשוט מרגיש את הלב פועם חזק).

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • רעידות לאחר שינה קצרה
  • דור
  • 27/04/2019 18:22
  • שלום, אני בת 29 ולעיתים (די רחוקות) קורה לי שלאחר שינה קצרה, בדר"כ שינה על הבטן, אני מתעוררת וכל הגוף שלי רועד בטירוף, בעיקר פלג גוף עליון כולל הידיים. הרעידות הן ממש מעין ויברציה של הגוף ואני מרגישה גם את המיטה רוטטת בעדינות מתחתיי כתוצאה מהרטט של הגוף שלי. בזמן הרעד אני מרגישה שהדפיקות לב שלי מהירות בצורה בלתי רגילה שגם אחרי ספורט אני לא מגיעה לדפיקות כאלו מהירות. הרעד נפסק בערך לאחר דקה או לאחר שאני משנה תנוחה וקמה מהמיטה. האם נורמלי שדבר כזה קורה? לגשת להתייעץ עם רופא המשפחה?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • הפרעות קצב יומיומי
  • אורית
  • 26/04/2019 00:38
  • שלום לך, אני פונה אליך בנוגע לבעלי כי אני ממש אובדת עצות, בעלי בן 44 עד לפני 5 שנים היה בעודף משקל קיצוני, שקל 150 קילו, לפני 5 שנים עבר ניתוח שרוול וירד 70 קילו, בעלי סבל מגאוט (חומצה אורית 7.9) לפני הניתוח וממשיך לסבול גם עכשיו, בנוסף לפני שנה התחיל לסבול מהיפוגלקמיה והפרעות קצב באופן יומיומי ומספר פעמים ביום, עקב כך הוא מרבה לשבת ולא עושה פעילות, לצערי הוא גם נמצא בלחץ נפשי עקב מצבנו הכלכלי שנובע בעיקר מכך שהוא מרבה להעדר מהעבודה בגלל הבעיות הבריאותיות, חשוב לציין שעד הניתוח הוא עבר במהלך חייו מעל 10 ניתוחים Acl בברך , שחזור מניסקוס, חגורה בעין, אפנדיציט, סינוס פילונידל×3 , הוצאת אבנים מהכליות, יש לו גם פריצת דיסק וסובל מאבנים בכליות באופן כרוני, אני מאוד מאמינה ברפואה האלטרנטיבית אך מפאת מצבנו הכלכלי אין אנו יכולים להרשות לעצמנו, אודה לחוות דעתך, מה לעשות למי לפנות איפה להתחיל, אני כל יום בוכה מחוסר אונים. תודה לך מראש אורית

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
ד"ר גבריאל גרינברג ד"ר גבריאל גרינברג
מנהל יחידת צינטורי לב בבי"ח השרון . קרדיולוג... קרא עוד
ד"ר אלעד אשר ד"ר אלעד אשר
מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב, סגן מנהל המערך... קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ