בדקו: כמה קפה אתם באמת יכולים לשתות?

שמעתם שקפה עושה טוב לבריאות ואתם חושבים שאפשר לשתות אותו בלי הגבלה? לפני שאתם מוזגים לעצמכם כוס נוספת, כך תדעו מה כמות הקפה שתעשה לכם טוב - ומה יעשה נזק
כתבה פרסומית כתבת חסות


שמעתם שקפה עושה טוב לבריאות ואתם חושבים שאתם יכולים לשתות אותו בלי הגבלה? לפני שאתם מוזגים לעצמכם כוס נוספת – כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון


היתרונות שיש לקפה כבר דוברו רבות בשנים האחרונות, אך לפני מספר שבועות, לראשונה, יצא רשויות הבריאות בארצות הברית בהצהרה רשמית כי הקפה אכן עושה טוב לבריאות. אך כמו כל דבר, גם כאשר מדובר בקפה צריכה רבה מדי עלולה לפגוע בנו, ולכן עולה השאלה מהי הכמות שתועיל לנו - ומתי היא הופכת למזיקה. לפניכם חמישה דברים שיעזרו לכם לדעת מהי כמות הקפה שמתאימה לכם באופן אישי: 


קראו עוד: בריא או לא: כל העובדות על קפה


1. הקשיבו לגוף שלכם

הועדה המייעצת למשרד הבריאות האמריקאי, שקבעה את ההמלצות הנוגעות לקפה, ציינה כי כמות של עד 400 מ"ג של קפאין ביום אינה קשורה לבעיות בריאותיות לטווח ארוך. אך חשוב להבין שאין דבר כזה המלצה שמתאימה לכולם, וההמלצה היא לא לשתות מעכשיו מדי יום שלוש עד חמש כוסות ביום.


אז מה כן? שימו לב כיצד הגוף שלכם מגיב לקפאין. יש אנשים ששותים קפה חזק מספר פעמים ביום ומרגישים מצוין. אחרים שותים אספרסו קטן והבטן שלהם כבר מודיעה להם שזה ממש לא לעניין. בדקו מה עושה לכם טוב.


2. מצבכם הבריאותי הנוכחי

המלצות הועדה הופנו לאנשים שבריאותם תקינה. אם אתם סובלים ממחלת לב, יתר לחץ דם (שאמנם לא הוכח שקפה גורם לו, אך הוא בהחלט עשוי להחמיר את המצב) או כל מחלה כרונית אחרת, רוב הסיכויים שאתם צריכים להמשיך ולמתן את צריכת הקפה שלכם. במקרה כזה חשוב שתתייעצו עם הרופא המטפל שלכם לגבי הכמויות המתאימות לכם.


קפה. לא יותר מ-400 מ"ג קפאין ביום


3. שימו לב לשינה שלכם

היום כבר ברור כי קפאין גורם לבעיות שינה אצל אנשים מסוימים. כיוון ששינה מספקת חשובה מאוד, לגוף, לנפש ואפילו למשקל, חשוב לוודא שזה לא המצב אצלכם. בכל מקרה, ההמלצה היא להפסיק לשתות קפה לפחות שש שעות לפני שאתם הולכים לישון. 


קראו עוד: רוצים להימנע מאלצהיימר? שתו קפה


4. הגנטיקה שלכם

אולי תופתעו לדעת, אך ישנם אנשים שהגנטיקה שלהם משפיעה בצורה שונה על אנזים מסוים, הגורם לפירוק של הקפה בגוף באיטיות רבה. מדובר בתופעה נפוצה יחסית, שגורמת לכך שאצל אותם אנשים אפילו צריכה מתונה של קפה עלולה לגרום לסיכון מוגבר למחלות לב וללחץ דם גבוה. לכן אם מישהו במשפחתכם סובל מהתופעה מומלץ לפנות לייעוץ רפואי.


5. מה עוד נמצא בספל שלכם

נכון שלקפה יש יתרונות בריאותיים רבים, אבל גם אם אפשר לשתות אותו כמעט בלי הגבלה, אתם צריכים לזכור שכמעט כולנו שותים קפה בתוספת של חלב וסוכר או ממתיק מלאכותי. זה אומר שאם תשתו מספר רב של כוסות קפה ביום, תוסיפו לתפריט שלכם עוד קלוריות רבות - ומיותרות. קפה הפוך למשל, אפילו עם חלב 1% שומן, מכיל בין 100 ל-150 קלוריות לכוס קטנה. לא מעט, בטח אם שותים אותו פעמיים או שלוש במהלך היום.



פורומים הפרעות קצב לב

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
דופק נמוך במנוחה מוריס 26/09/2020 20:17
  • שלום רב .הדופק שלי במנוחה נע בין 44--50 .אני צועד כול יום 45 דקות מהר .מייד לאחר הסיום אני בודק דופק מגיע ל63.לפני כ 8 חודשים היה לי דופק גבוהה יותר כ 56 במנוחה .לפני 13 שנה החלפתי מסתם אורטלי ביאולוגי .מרגיש טוב .לחץ הדם נמוך אחרי ארוחה 82/54 ומייד הדופק עולה ל 50 .בלוטת התריס תקינה .מלח בדם 133 נמוך .מה הסיבה לדופק נמוך ? תודה רבה

  • + הוסף תגובה
תגובה דר' גיא רוזן 26/09/2020 20:38
  • יש אנשים שהמערכת בגוף ש״מרגיעה״ דברים עובדת אצלם ביתר ולכן הם מסתובבים עם דופק מנוחה נמוך. הדבר שכיח אצל אנשים שעושים ספורט אירובי סדיר, ולעיתים גם ללא כל קשר לכך. אנחנו רואים גם שדופק המנוחה אצל אנשים מבוגרים נמוך יותר, ככה״נ בשל שינויים עם הגיל ב״קוצב הלב הטבעי״. בכל מקרה, אם אתה מרגיש טוב, לא חלש, לא סובל מארועים של קדם התעלפות או התעלפויות, אין סיבה לדאוג מהעניין. כמובן אם אתה נוטל תרופות שמפחיתות את הדופק אז מומלץ לשקול יחד עם הרופא המטפל את מידת נחיצותן.

  • + הוסף תגובה
רעידות לאחר שינה קצרה דור 27/04/2019 18:22
  • שלום, אני בת 29 ולעיתים (די רחוקות) קורה לי שלאחר שינה קצרה, בדר"כ שינה על הבטן, אני מתעוררת וכל הגוף שלי רועד בטירוף, בעיקר פלג גוף עליון כולל הידיים. הרעידות הן ממש מעין ויברציה של הגוף ואני מרגישה גם את המיטה רוטטת בעדינות מתחתיי כתוצאה מהרטט של הגוף שלי. בזמן הרעד אני מרגישה שהדפיקות לב שלי מהירות בצורה בלתי רגילה שגם אחרי ספורט אני לא מגיעה לדפיקות כאלו מהירות. הרעד נפסק בערך לאחר דקה או לאחר שאני משנה תנוחה וקמה מהמיטה. האם נורמלי שדבר כזה קורה? לגשת להתייעץ עם רופא המשפחה?

  • + הוסף תגובה
רעידות רון 25/09/2020 16:45
  • היי דור זה קורה לי גם בזמן האחרון ידוע לך מה הבעיה ?

  • + הוסף תגובה
תגובה דר' גיא רוזן 26/09/2020 20:34
  • לא נשמע כמו משהו שקשור ללב למרות שלעיתים הפרעות קצב לב יכולות לגרום לדופק מואץ ול״רעידות״. ממליץ להתחיל מבדיקה אצל רופא משפחה שיפנה לקרדיולוג במידת הצורך.

  • + הוסף תגובה
התייחסות לתוצאות בדיקת הולטר סמי 21/09/2020 19:29
  • שלום רב. בן 75 בריא בד"כ. שוחה באופן קבוע. בעקבות חוויה של החסרת פעימה מדי כל 7-8 פעימות, בה חשתי במשך כ 3 שעות, בחזה ובבדיקה עצמית של הדופק בזרוע ובמכשיר לחץ הדם, ביצעתי אקו לב, בדיקת מאמץ, והולטר ל 48 שעות. בדיקת האקו והמאמץ נמצאו תקינות לחלוטין. להלן תוצאות בדיקת ההולטר: קצב בסיסי : סינוס. קצב לב מינימלי 28. קצב לב מקסימלי 117, ממוצע 63. הפרעות קצב PVC'S חדריות - לא. הפרעות קצב - PAC'S על חדריות - 212 בודדים בפיזור הומוגני 10 צמדים. קטע קצר של טכיקרדיה עלייתית עד כ 4 פעימות ועד מהירות כ 150 לדקה. הפרעות הולכה - פאוזות עד כ 2.3 שניות במנגנון חסם עלייתי חדרי, דרגה ראשונה ושניה מסוג וונקבאך 1 MOBITZ בעיקר בלילה. שנויי ST - לא אבקש התייחסותך לשאלותיי הבאות: 1. מה המשמעות וחומרת הממצאים הנ"ל בדגש על הממצא של ההולכה. 2. האם נדרש טיפול ו/או מעקב כלשהו 3. האם חלות עלי מגבלות פיזיות גופניות כלשהן (שחייה ממושכת כמעט יומיומית) 4. האם הממצאים וממצא ההולכה בפרט הפיכים. אציין בנוסף כי לפני 4 שנים עברתי חווייה דומה, ובדיקת ההולטר שעשיתי אז ל 48 שעות היתה תקינה לחלוטין ללא ממצא כלשהו. בתודה ובברכת שנה טובה ושופעת בריאות.

  • + הוסף תגובה
תגובה דר' גיא רוזן 26/09/2020 20:32
  • מדובר בהולטר תקין בסה״כ, הממצאים חסרי משמעות ואין כל צורך בבירור נוסף (מעבר למה שבוצע) או הגבלות כלשהן.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!