10 מזונות שעושים אתכם רעבים יותר

מנסים לרדת במשקל, אבל מרגישים שאתם כל הזמן רעבים? הכירו את 10 המזונות שבמקום להשביע - הופכים אתכם דווקא לרעבים

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 03/05/2015

מנסים לרדת במשקל, אבל מרגישים שאתם כל הזמן רעבים? הכירו את 10 המזונות שבמקום להשביע - הופכים אתכם דווקא לרעבים


כמעט כל תפריטי הדיאטה שקיימים כיום שמים דגש על החשיבות של אכילת מספר ארוחות קטנות במהלך היום, על מנת להרגיש שבעים ולא להתפתות למזונות משמינים. אבל מסתבר שכדי להיות שבעים, חשוב לדעת גם מה לאכול, כיוון שישנם מזונות שעושים בדיוק את ההיפך. 


קראו עוד: 3 כללים לארוחת בוקר שיעזרו לכם לרדת במשקל


לפניכם 11 מזונות כאלו, שכדאי לכם להימנע מהם - גם אם אתם לא בדיאטה.


1. לחם לבן

הקמח הלבן המשמש לאפיית לחם לבן עשוי מחיטה ש"הופשטה" מהמעטפת שלה (הסובין), מה שלמעשה מרוקן את הגרעין מכל הסיבים הבריאים שלו. לכן אכילה של קמח לבן, וכאמור גם של לחם לבן, גורמת לעלייה ברמות האינסולין - והופכת אותנו רעבים יותר.


מה הפתרון? לעבור לתזונה המורכבת מלחם העשוי מקמחים מלאים. זה גם בריא יותר - וגם משביע יותר. 


2. מיצי פירות

רבים חושבים כי שתיית מיצי פירות, בניגוד למיצים ממותקים, היא בריאה יותר ומספקת לגוף ויטמינים וסיבים תזונתיים. אך למעשה המצב הפוך לגמרי. מיצי פירות עשירים בעיקר בסוכר מהפרי, כמעט ולא מכילים ויטמינים (אלא אם כן הם הוספו להם בצורה מלאכותית) ולא מכילים כמעט בכלל סיבים תזונתיים. הסוכר במיצים הללו מעלה במהירות את הסוכר בדם - והופך אותנו לרעבים יותר.


מה הפתרון? עברו לשייקים. השייקים מכילים את הפרי במלואו, כולל הקליפה, ואם תוסיפו אליהם גם ירקות ירוקים, פשתן ומזונות על נוספים - הם יהפכו לפצצת בריאות, במקום פצצת קלוריות. חשוב את השייקים להכין בבית או במקום שמכין אותם במקום, מפירות טריים, כיוון שאחרת הם עלולים להכיל תוספת של סוכר לבן.


מיצי פירות. עשירים בעיקר בסוכר

מיצי פירות. פצצת קלוריות


3. חטיפים מלוחים

מסיימים שקית של חטיף מלוח ומיד חשים בצורך למשהו מתוק? יש לכך סיבה. אותם חטיפים מלוחים עשויים בדרך כלל מפחמימות ריקות, מה שמעלה מאוד את רמות האינסולין בדם. וכיוון שבלוטות הטעם מקשרות מזון מתוק לאנרגיה זמינה, לרוב נחוש בצורך עז לצרוך משהו מתוק מיד לאחר שסיימנו לאכול את החטיף.  


מה הפתרון? לוותר לחלוטין על החטיפים המלוחים, גם אם הם מכילים את מספר הקלוריות הנכון למנת ביניים. אין בהם שום דבר בריא.


4. מזון מהיר

כמעט כל מרכיב שנמצא מאחורי הדלפק בדוכני המזון המהיר, מטרתו לגרום לכם להגדיל את הארוחה. כך, למשל, שומן טראנס מעורר את פעולת המעיים ופוגם ביכולת של הגוף לייצר נוירו-טרנסמיטורים ששולטים בתחושת הרעב והשובע, כמו דופמין וסרוטונין. סירופ התירס, מרכיב נפוץ נוסף במזון מהיר, גורם לעלייה חדה ברמות האינסולין - ולתחושת רעב. 


מה הפתרון? אם אין לכם ברירה ואתם מגיעים לדוכן מזון מהיר, השתדלו לאכול בו דווקא את הדברים במצבם הטבעי ביותר. סלט עם חזה עוף, חזה עוף על הגריל וכו'.


קראו עוד: הטריק שיחתוך ב-50% את הקלוריות באורז


5. סושי

לסושי יצא שם של מזון מהיר בריא, ולכן רבים בוחרים בו כארוחת צהריים במשרד. אבל הסושי מכיל בעיקר אורז לבן, שהוא אורז שהופשט מכל הרכיבים הבריאים והוא למעשה פחמימה ריקה, מה שגורם לכך שתחושת השובע תהיה קצרה מאוד. כדאי גם לדעת שהסושי הקנוי מכיל כמויות גבוהות של סוכר, ואם בחרתם ברול מטוגן - כמות הקלוריות כבר בכלל מרקיעה שחקים.


מה הפתרון? אם אתם אוהבים סושי, אתם לא חייבים לוותר עליו - אבל מומלץ לאכול אותו במידה. בכל מקרה מומלץ לבחור ברולים שאינם מטוגנים, ואם אתם בעניין - סושי שמכינים בבית הוא בריא הרבה יותר, ומאוד פשוט להכנה.

סושי. לאכול במידה

סושי. פחמימה ריקה


6. אלכוהול

מחקר שנערך לאחרונה מצא כי כמות של שלוש מנות בלבד של אלכוהול יכולה לחתוך את כמות ההורמון לפטין (ההורמון שאחראי על תחושת השובע) ב-30%. האלכוהול גם יכול לפגוע במאגרי הגליקוגן, ולגרום לכך שתרצו לאכול יותר פחמימות, במקום אלו ש"הלכו לאיבוד".


מה הפתרון? לשתות במידה, כמובן. כוס יין או בירה מדי פעם לא יגרמו לנזק, אך שתייה של כמות נכבדת יותר כנראה תגרום לכם לאכול ללא הגבלה.


קראו עוד: 10 סיבות לכך שאתם לא מצליחים להיפטר מהכרס


7. מונוסודיום גלוטומט

מונוסודיום גלוטומט הוא מחזק טעם, שאותו מוסיפים בעיקר לאוכל סיני, אך ניתן למצוא אותו גם באבקות מרק, בבשר מעובד ואפילו בבירה ובגלידה. הוא גורם לעלייה בחשק למזון. מחקר שנעשה מצא כי אנשים שצורכים מזון שמכיל מונוסודיום גלוטמט נמצאים נמצאים בסיכון גבוה פי שלושה לסבול ממשקל עודף. 


מה הפתרון? פשוט להימנע. כיום ניתן להשיג כמעט כל מזון בגhרסה שאינה מכילה מונוסדיום גלוטומט. 


8. ממתיקים מלאכותיים

לא משנה אם אתם שותים אותם במשקאות הדיאט או בקפה, כל הממתיקים המלאכותיים מגרים את תאי המוח וגורמים להם לחשוב שהם עומדים לקבל מנה של אנרגיה (בדמות קלוריות). אך למעשה הם לא מקבלים דבר, מה שמוביל דווקא לחשק למתוק, ולאכילה מוגברת של סוכרים במהלך היום. חשוב לדעת שעם הזמן הדבר גורם לפגיעה כרונית במנגנון הרעב והשובע במוח.


מה הפתרון? לשתות בלי ממתיק בכלל, לא מלאכותי ולא סוכר. עשו זאת במידה. התחילו להפחית בחצי כפית את כמות הסוכר שאתם שמים בקפה, למשל. לאט לאט הורידו חצי כפית נוספת - עד שתתרגלו לשתות ללא סוכר בכלל.


סוכר. לא חייבים

סוכר. הפחיתו לאט לאט


9. דגני בוקר של ילדים

אמרו לכם שחשוב שילדים יאכלו ארוחת בוקר, ולכן אתם נותנים להם בכל בוקר מנה של דגני בוקר קנויים? אם מדובר בדגני בוקר לילדים, כלומר כאלו מהסוג המתוק, אתם כנראה גורמים לתוצאה ההפוכה. הסיבה: הם גורמים לעלייה של רמות הסוכר והאינסולין בדם, דווקא בשעות הבוקר, שבהן רמות הקורטיזול הן הגבוהות ביותר, מה שאומר שהגוף דווקא מתקשה לעכל סוכרים. 


מה הפתרון? דגני בוקר יכולים בהחלט להוות פתרון מוצלח לארוחת הבוקר, אך יש לבחור אותם בתבונה. חפשו דגני בוקר המכילים דגנים מלאים, לפחות חמישה גרם של סיבים ופחות מחמישה גרם סוכר לכל מנה.


10. פיצה

כולנו מכירים את זה: אתם אוכלים משולש אחד של פיצה - ומרגישים שאתם חייבים לאכול עוד אחד. ועוד אחד. הסיבה לכך היא שפיצה מכילה קמח לבן, שמנים מוקשים, גבינה מעובדת וחומרים משמרים, שעשויים לגרום לירידה חדה ברמת הסוכרים בדם, בהורמון השובע ובאזורים האחראים על מנגנון הרעב והשובע במוח. 


מה הפתרון? הכינו פיצה בבית. הוסיפו קמחים מלאים לבצק (אפשר חצי לבן וחצי מלא, ואפשר גם רק קמחים מלאים), השתמשו ברוטב עגבניות טרי, בגבינה באיכות טובה ושימו את התוספות שאתם אוהבים. מדובר בארוחה בריאה וטעימה - שכל בני המשפחה יאהבו. 



פורום ניקוי רעלים ותזונה טבעית

  • הודעה
  • מחבר
  • תאריך / שעה
  • קולה פג תוקף
  • Bar
  • 22/05/2019 23:00
  • ניקוי רעלים
  • מדברון
  • 27/05/2018 08:39
  • שלומות, אישתי ואני בתחילת שנות החמישים שלנו מתכננים טיול הקיץ. חשבתי לשלב ביקור בחוות / מלון בריאות לניקוי רעלים, צומות, וכד'. מה מינימום הימים שמומלץ ע"מ שהטיפול יהיה אפקטיבי? בברכה רון

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • תיכנס לערוץ של לורן לוקמן
  • יוני
  • 26/10/2018 19:13
  • ניקוי רעלים
  • נורית
  • 10/04/2019 19:46
  • לפי מה שידוע לי רצוי לעשות ניקוי לפחות שבוע. אפילו מספר ימים יכולים לעזור..וזה מניסיון. עוד דבר נפלא שאני ממליצה וניסיתי אותו בעצמי הוא פד מיוחד לניקוי רעלים מן הגוף. לאחר השימוש בו הרגשתי שיפור כללי ורמת החיוניות בגוף עלתה. לחץ על הלינק הבא לצפייה במוצר: https://ebay.to/2WWD0DY

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
  • ניקוי רעלים
  • מוריה
  • 28/03/2019 09:48
  • האם ניקוי רעלים- הכוונה לכל בוקר לאכול מיץ לימון, תמרים, זרעי פשתן וכו' יכול לעשות לבן אדם - לכווץ לו את הכבד ומיזה הוא יכול למות ח"ו?

  • + הוסף תגובה
  • הדפס
רופאים בתחום
גב' עדינה בכר גב' עדינה בכר
דיאטנית קלינית, מומחית בטיפול בחולי סוכרת קרא עוד
דר' רז הגואל דר' רז הגואל
מומחה העוסק ברפואה אסתטית והשמנת יתר קרא עוד
מחלות קשורות
בדיקות קשורות
מידע וכלים שימושיים

אינפומד בריאות דיגיטלית בע"מ