6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים

הם עוזרים לשמור על לחץ דם תקין, על בריאות הלב ועל העצמות - ובאופן כללי עושים לנו רק טוב. 6 ויטמינים חשובים שאנחנו לא צורכים מהם מספיק - ואיך תקבלו אותם מהמזון

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 05/05/2015

הם עוזרים לשמור על לחץ דם תקין, על בריאות הלב ועל העצמות - ובאופן כללי עושים לנו רק טוב. 6 ויטמינים חשובים שאנחנו לא צורכים מהם מספיק - ואיך תקבלו אותם מהמזון


1. אשלגן

אשלגן שומר על לחץ דם תקין, עוזר לפוריות, לשרירים ולמערכת העצבים - אך למרות זאת אנחנו לא צורכים ממנו מספיק.


איפה תמצאו אותו? בבננות, חלב, תפוחי אדמה, בטטות ואבוקדו.


קראו עוד: 10 מזונות שעושים אתכם רעבים יותר


2. מגנזיום

רמות נמוכות של מגנזיום קשורות למגוון בעיות, ביניהן אוסטאופורוזיס, לחץ דם גבוה, סוכרת, התכווצות שרירים ומחלות לב. בנוסף, קשישים, אנשים שסובלים ממחלות קיבה ומי ששותים אלכוהול באופן קבוע נמצאים בסיכון לסבול מרמות נמוכות של מגנזיום. 


איפה תמצאו אותו? בתרד, שעועית, אפונה, דגנים מלאים ואגוזים (בעיקר בשקדים).


ויטמינים. לבריאות שלכם

תפוזים. לויטמין C


3. ויטמין A

ישנם שני סוגים של ויטמין A: רטינול וקרוטנואיד. בטא-קרוטן הוא קרוטנואיד שניתן למצוא בפירות וירקות כתומים וצהובים בעיקר. ויטמין A חשוב לראייה טובה, למערכת החיסונית ולרקמות בגוף.


איפה תמצאו אותו? בבטטות, גזר, דלעת, תרד וברוקולי.  


4. ויטמין D

ויטמין D חשוב להתפתחות בריאה של העצמות, השרירים וסיבי העצב וכן למערכת חיסונית חזקה. אמנם הגוף שלנו יכול לייצר אותו בעצמו מאור השמש, אך מומחים ממליצים כי הגוף יקבל ויטמין D גם ממקורות אחרים. 


איפה תמצאו אותו? בדגים כמו סלמון ומקרל, פטריות, כבד, גבינות, חלבון ביצה, חלב, מיץ תפוזים וכן מגוון רחב של דגני בוקר, המועשרים בויטמין D.


קראו עוד: עודף ויטמינים גורם לסרטן


ביצים. מספקות לכם ויטמין D


5. סידן

הוא בריא לעצמות ולשיניים, אך הסידן עוזר גם לשמר את תפקוד השרירים וקצב הלב. הוא אפילו יכול לסייע במניעת לחץ דם גבוה.


איפה תמצאו אותו? במוצרי חלב, דגים שונים, קייל וברוקולי. חשוב לדעת שללא כמות מספקת של ויטמין D הגוף לא מסוגל לספוג את הסידן. 


6. ויטמין C

ויטמין C מסייע בצמיחת העצמאות והרקמות ומגן על התאים מפני נזק, וישנם מחקרים שמצאו כי כאשר נוטלים כמות גדולות ממנו (2,000 מ"ג ביום) הוא עוזר להקל על סימפטומים של הצטננות. 


איפה תמצאו אותו? כמעט בכל פרי וירק, אך הכמויות הגדולות ביותר נמצאות בפלפל אדום, פירות הדר, עגבניות, ירקות ירוקים וכבד.



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!