2 דקות של פעילות גופנית יכולות להציל את חייכם

מחקר חדש מצא כי הליכה קלה למשך 2 דקות בכל שעה מפחיתה את הסיכון למחלות לב, סוכרת ומוות מוקדם, שנגרם בשל ישיבה ממושכת. החוקרים: אפילו לכמות קטנה של פעילות גופנית יש השפעה גדולה על הבריאות שלנו
כתבה פרסומית כתבת חסות


מחקר חדש מצא כי הליכה קלה למשך 2 דקות בכל שעה מפחיתה את הסיכון למחלות לב, סוכרת ומוות מוקדם, שנגרם בשל ישיבה ממושכת. החוקרים: אפילו לכמות קטנה של פעילות גופנית יש השפעה גדולה על הבריאות שלנו 


מבלים שעות מול המחשב בעבודה וחוששים מההשפעה שיש לכך על הבריאות שלכם? יש לכם סיבה טובה. אורח חיים יושבני מוביל למחלות לב, סוכרת ומוות מוקדם. ההמלצה היא לבצע פעילות גופנית מתונה למשך שעתיים וחצי לפחות מדי שבוע, אך מרבית האנשים אינם עומדים בכך.


קראו עוד: טרנד חדש: אימון כולל ב-4 דקות בלבד


מחקר חדש מצא כי ישנה דרך להתגבר על כך. המחקר, שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת יוטה ופורסם ב- Clinical Journal of the American Society of Nephrology, מצא כי הליכה של שתי דקות בלבד בכל שעה יכולה לסייע לכם למנוע את האפקט השלילי שיש לישיבה הארוכה. 


"פעילות גופנית היא מצוינת, אך המציאות היא שמרבית האנשים לא מצליחים להגיע למספר השעות המומלץ כדי להשיג בריאות טובה", אומר ראש צוות המחקר, תום גרין. "המחקר שלנו מצא כי אפילו לכמות קטנה של פעילות גופנית יש השפעה גדולה על הבריאות שלנו".  


הליכה. מבטלת את השפעות הישיבה הארוכה

הליכה. 2 דקות בכל שעה - ואתם מורידים את הסיכון למוות מוקדם


המחקר עשה שימוש במידע שכלל 3,200 איש אשר השתתפו בסקר בריאות ותזונה שנערך בארצות הברית. המשתתפים קיבלו מכשירים שבדקו את הכמות והאיכות של הפעילות הגופנית אותה ביצעו. החוקרים השוו את התועלות של שלל פעילויות גופניות בעצימות שונה (למשל עמידה לעומת הליכה). הם עקבו אחר המשתתפים לאורך שלוש שנים, שבמהלכן 137 איש נפטרו. 


קראו עוד: 7 הרגלי כושר שהגיע הזמן לזנוח


המחקר מצא כי עמידה לזמן ארוך יותר במהלך היום אינה מספיקה כדי למנוע את הנזקים של אורח החיים היושבני, אך פעילות גופנית בעצימות נמוכה למשך זמן קצר, כמו הליכה, ניקיון או אפילו גינון, יכולה לעשות זאת. החוקרים מצאו גם כי הליכה במשך שתי דקות בכל שעה, במקום ישיבה בזמן זה, הורידה את הסיכון למוות מוקדם ב-33%. 


"זה היה מרתק לראות את התוצאות, כיוון שכיום ההמלצות מתמקדות בפעילות גופנית בעצימות בינונית עד גבוהה", הוסיפו החוקרים. "העובדה שפעילות בעצימות נמוכה מקושרת להורדת הסיכון למוות בגיל מוקדם מאוד מעניינת".



פורומים הפרעות קצב לב

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
בדיקת אקו-לב אלי 26/01/2020 12:37
  • האם מותר לעשות ספורט (שחיה) בבוקר אם בצהריים יש לי בדיקת אקו לב? יש הפרש של כארבע שעות

  • + הוסף תגובה
תגובה דר' גיא רוזן 26/01/2020 13:16
בדיקת אקו לב במאמץ רונצ'ו 26/01/2020 11:56
  • מה אומרים הממצאים האלה: מקטע פליטה 60 אחוז, שורש האאורטה מעט מורחב, 39 מ"מ. אי ספיקה מיטרלית וטריקוספידלית מינימלית, אין עדות לאיסכמיה

  • + הוסף תגובה
הולטר לב/התייחסותך לממצאים. צבי 20/01/2020 09:51
  • עברתי בדיקת הולטר במשך 24 שעות. להלן הממצאים: הקצב הבסיסי: סינוס מהירת מינימלית: 47 לדקה מהירות מקסימלית: 117 לדקה מהירות ממוצעת: 65 לדקה הפערות חדריות, APCS : בכמות לא משמעותית, 309 בהקלטה צמד בודד. הפרעות קצב על חדריות APCS: בכמות של 4 בהקלטה. הפרעות הולכה: אין שינויים משמעותיים בקטע ST: אין. אודה מאד להתייחוסותך לממצאים ותודה מראש.

  • + הוסף תגובה
תגובה דר' גיא רוזן 23/01/2020 16:55
  • מדובר בבדיקה תקינה בסה״כ. חשוב לציין שהולטר תקין לא אומר שאין הפרעות קצב. זה רק אומר שאין הפרעות קצב שתועדו בזמן הבדיקה.

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!