סופר-פוד: 5 מזונות-על שאתם חייבים להכיר

הם מסייעים לשמור על המשקל, מחזקים את מערכת החיסון ומכילים נוגדי חמצון רבים, המגנים מפני סרטן. הכירו את חמשת מזונות העל שאתם חייבים להוסיף לתפריט שלכם

כתבה פרסומית כתבת חסות


תאריך עדכון: 28/01/2016

בעולם שבו אנו חיים יש לא מעט סטרס, זיהום סביבתי, מזון מעובד, הורמונים ותרופות. טוב לדעת שאפשר לתת לגוף גם מזונות שיעזרו לו להילחם בהשפעות הרעות.


הם נקראים "סופר פוד", מזונות על, והם כוללים קבוצה מכובדת של מזונות שתורמים תרומה משמעותית למלחמה ברדיקלים החופשיים, שנחשבים ל"טרורוסיטים שבגוף" ואחראים לכמעט כל המחלות המוכרות לעולם המערבי. 


קראו עוד: 6 ויטמינים שחסרים לכם - ואתם בכלל לא יודעים


הגוף שלנו יודע להתמודד עם כמות מתונה של סטרס ורעלים. מערכת הסטרס והורמון הקורטיזול אחראים על ייעול התפקוד שלנו במצבים של לחץ ומתח. מערכת החיסון משמשת כחומת מגן ומונעת משלל פטוגנים או רעלנים לסכן את בריאותנו ולהפר את האיזון. איברי ניקוי והפרשה אחראים על סילוק ונטרול חומרי פסולת. הבעיה היא שאורח החיים המערבי יצר אתגרים מסוג חדש לגמרי, כאלה שאותן מערכות מתוחכמות מתקשות להתמודד עימם. 


רוב מומחי התזונה מאמינים כיום שאחת הדרכים הטובות ביותר להתמודד עם האתגרים הללו ולשפר את בריאותנו היא לשלב מזונות על איכותיים בתזונה היומית. לפניכם חמישה מזונות-על שמומלץ לשלב בתזונה היומית שלכם: 


1. גוג'י ברי 


הגוג'י ברי ידוע כאחד מהאנטי-אוקסידנטים החזקים בטבע. הוא יעיל כמדכא תיאבון ומסייע בירידה במשקל, נוגד הזדקנות ומעלה את רמת החיוניות והאנרגיה/ בנוסף הוא מחזק ומשפר את מערכת החיסון, מסייע לאזן את רמות הסוכר בדם, משפר את תפקודי הכבד ומגביר את קצב חילוף החומרים. 


קראו עוד: 10 מזונות שעושים אתכם רעבים יותר


2. ספירולינה 


הספירולינה היא אצה כחולה-ירוקה, מרוכזת מאוד במינרלים ועם תכולת החלבון הגבוהה ביותר בטבע: כ-65%, פי 3.5 יותר מבשר, יחד עם רמת ספיגה מלאה שלא מותירה רעלים במעיים. הספירולינה עוזרת לריכוז ובעיות קשב ויכולה לשפר משמעותית את קצב חילוף החומרים. היא יכולה להעלות רמות המוגלובין בשל העובדה שהיא מכילה רמות גבוהות של ברזל וכן רמות גבוהות של כלורופיל. הספירולינה עשירה בנוגדי חמצון, שמגנים מפני מחלת הסרטן, ומחזקת את מערכת החיסונית על ידי האצת ייצור הנוגדנים בגוף.


3. ארוניה ברי 


הארוניה ברי היא אוכמניית-על שלה ריכוז ויטמינים ואנטי-אוקסידנטים גבוה, המעניק לגוף אנרגיה מחודשת. הארוניה ברי מאטה את קצב אגירת השומנים ומקלה על שמירת המשקל. מיץ ארוניה ברי טבעי משמש כרגולטור לרמות הסוכר בדם ומסייע באיזון סוכרת ובהקלה על סיבוכיה, ואף יכול לסייע ליכולת הגוף לייצר אינסולין. 


4. זרעי צ'יה 


זרעי הצ'יה מכילים פי שמונה יותר חומצות שומן מסוג אומגה 3 מאשר סלמון, והם גם אחד מהחלבונים הצמחיים העשירים ביותר. הם מהווים מקור מצויין לסיבים תזונתיים וכן הם "תחנת כוח" של ויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו ונוגדי חמצון. הם סופגים נוזלים ולכן גם תורמים לתחושת שובע.


5. שמן קוקוס 


שמן הקוקוס משפר את העיכול ואת ספיגתם של ויטמינים מסיסים בשומן ושל חומצות אמינו. הוא משפר את ניצול הסוכר בדם ומסוגל להקל תסמיני תת-סוכר. חומצות השומן שמצויות בו תומכות במערכת החיסונית, בבלוטת התריס, במערכת העצבים ובעור, ומספקות במהירות אנרגיה. בנוסף הוא מכיל נוגדי-חמצון חזקים מאוד בצורת שומנים ושמנים רוויים טבעיים. 


הכותבת היא ד"ר לנטורופתיה ND ומומחית לתזונה ודיאטה 



פורומים, תזונה ותוספי תזונה

הודעה
מחבר
תאריך/שעה
איך האומגה הזאת של RAY AND TERRY? אבג 06/12/2019 16:07
  • https://transcend.me/products/epa-dha-enteric-mega?_pos=4&_sid=9a6f5a6b0&_ss=r מכירים?

  • + הוסף תגובה
נשירת שיער טלי 04/12/2019 18:38
  • שלום, בני בן ה25 מקריח למעלה באיזור הראש(לאט לאט השיער נסוג בקרקפת ) האם יש דרך לעצור את התהליך בעזרת תזונה מתאימה?

  • + הוסף תגובה
סידן קרבונאט וציטראט אלי 26/07/2019 13:17
  • שלום, האם יש יסוד לטענה לפיה מחקרים שונים הוכיחו שסידן פחממתי נספג בקושי רב, לא מגיע לאן שצריך, מגיע לאן שלא צריך, שוקע שם וגורם נזקים. בברכה, אלי

  • + הוסף תגובה
כן משה 18/11/2019 00:38
  • כן. כנס לקבוצה שלי בפייסבוק "תוספי תזונה אמיתיים"

  • + הוסף תגובה
ציטראט וקרבונאט אלי 18/11/2019 18:36
  • אפשר, בבקשה, לקבל הפניה לשניים-שלושה מאמרים המוכיחים את יתרון הציטראט וחסרון הקרבונאט? נא לא להפנותני לפייסבוק - אינני יודע להשתמש בו. אני יודע לקרוא מאמרים שפורסמו בכתבי עת. כמו כן, אבקש לדעת מהו תחום המומחיות של משה. תודה. אלי

  • + הוסף תגובה
אני לא באמת מומחה כנס.. משה 18/11/2019 22:16
  • הדברים שציינתי הם דברים שד"ר ריי סטרנד כתב במאמר שלו. הוא טוען שהקבורנט נהיה קשה לספיגה ככל שאנו מתבגרים, ושזה בעצם המצב באוסטופורזיס. אני לא באמת מומחה אבל אני חוקר תוספי תזונה שנים.

  • + הוסף תגובה
סוג תוספי סידן אלי 19/11/2019 00:57
  • באיזה כתב עת ובאיזה תאריך פורסם מאמרו של החוקר שציינת? והאם דבר דומה פורסם ע"י חוקרים אחרים כלשהם? כמו כן, מאחר שאתה מומחה לתוספי תזונה, על איזה מידע (פרט למאמר הבודד הנ"ל) מבוססת טענתך שציטראט עדיף? אלי

  • + הוסף תגובה
חשוב לצרוך ציטרט ומלאט mdachman1@gmail.com 18/11/2019 00:40
זה דברים שקראתי במאמר שלו כנס.. משה 20/11/2019 19:52
  • המאמר של ד"ר ריי סטרנד נמצא באתר שלו. אני מנוי לאתר שלו. הוא רופא אמריקאי ולכן האתר שלו באנגלית. אני לא בטוח שתוכל לראות את המאמר שלו בלי לרכוש מנוי. בכל מקרה זה לינק לאתר שלו http://www.raystrand.com/

  • + הוסף תגובה
אכזבה ענקית אלי 20/11/2019 22:35
  • התשובה לא רצינית ולא מכובדת - זוהי לא תשובה בכלל, ולא תשובה עניינית בפרט. הפניה לגורם אחר במקום תשובה עניינית, אינה מתאימה לפורום נכבד זה. מי שכותב דברים כאלה מבלי להיות מסוגל לענות תשובה עניינית לשאלה שהוצגה משטה בקוראים. אפשר וצריך, לפחות, להפנות לגורם הנותן תשובה, כמובן ללא תשלום. כדי לשלם אינני זקוק לאתר זה. אני מאוכזב ביותר. אלי

  • + הוסף תגובה

הצטרפו לאינדקס הרופאים!